PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?

  • 1. Data: 2004-02-26 12:21:16
    Temat: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Co przyniesie zapowiadana weryfikacja rencistów? Czy dla kontynuacji
    otrzymywania renty trzeba będzie przynieść głowę pod pachą jak na
    komisję wojskową, jeżeli się nie ma na włożenie do koperty? Właściwie będzie
    jeszcze gorzej niż na komisji wojskowej, bo wariat do wojska się nie nadaje
    ale do pracy jak najbardziej się nadaje. Zainteresowany minister ma nadzieję
    podeprzeć budżet poprzez negatywne zweryfikowanie około 1,5 mln niesłusznie
    przyznanych rent. Teoretycznie O.K., ale to oznacza bezinwestycyjne
    powiększenie armii bezrobotnych o następne 1,5 mln czyli do ponad 5-ciu
    mln (słownie: PIĘCIU MILIONÓW !!! - czy to już ponad 30%), bo przecież o ile
    się orientuję, w takim wypadku zasiłek dla bezrobotnych się nie należy.
    Czarno widzę przyszłość rynku pracy, zwłaszcza gdy w ślad za tym 1,5 mln
    pójdą następni bo co za problem zmienić zasady przyznawania rent, a zwłaszcza
    usunąć niektóre schorzenia z listy. W takim przypadku liczba rencistów
    zmaleje, a co za tym idzie wzrośnie liczba bezrobotnych o następne setki
    tysięcy a skali kraju. A jak na to zareagują pracodawcy? Jak uczy
    doświadczenie obetną ludziom pensje w porywach o kilka setek, przy
    jednoczesnym wydłużeniu czasu pracy - pod pretekstem większego bezrobocia.

    Marek

  • 2. Data: 2004-02-26 12:27:51
    Temat: Re: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
    Od: "mikl" <i...@w...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > doświadczenie obetną ludziom pensje w porywach o kilka setek, przy
    > jednoczesnym wydłużeniu czasu pracy - pod pretekstem większego bezrobocia.

    huh .... oby nie skonczylo sie to tak, ze niedlugo nie bedzie pracownikow
    tylko
    pracodawca-pracownik. [2 w 1] - Dobre bo Polskie.

    hehe

    pozdr.
    mikl

  • 3. Data: 2004-02-26 13:00:43
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marek <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > skali kraju. A jak na to zareagują pracodawcy? Jak uczy doświadczenie
    > obetną ludziom pensje w porywach o kilka setek, przy jednoczesnym
    > wydłużeniu czasu pracy - pod pretekstem większego bezrobocia.

    Stary to moze idzmy inaczej. Zafundujmy tym 3 milionom osob rente i
    zupoelnie nie bedzie bezrobocia!
    Pracodawcy beda sie bic o pracownika i pensje pojda w gore1
    Ej, ty to masz leb nie od parady! Ja bym tego nie wymyslil...

  • 4. Data: 2004-02-26 13:23:05
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Cholera - znowu "socjalista" się trafił...

    Jak ja czasem widzę zdrowe jak byki chłopy i baby co to sobie "pozałatwiali"
    papiery i renty (i bynajmniej wcale się z tym "załatwieniem" nie kryją) to
    się n prawdę odechciewa pracować w tym kraju. Z jakiej to okazji mam robić
    na te wszystkie darmozjady??

    Problem polega tylko na tym że wielu z tych darmozjadów i tak zapłaci komu
    trzeba i renty im utrzymają, a ktoś faktycznie chory może stracić rentę, bo
    zgubi mu się jakiś papier lekarski sprzed lat...

  • 5. Data: 2004-02-26 13:24:16
    Od: "RM" <r...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:c1kqm3$37a$2@news.onet.pl...

> [...]
    > Pracodawcy beda sie bic o pracownika i pensje pojda w gore1
    > Ej, ty to masz leb nie od parady! Ja bym tego nie wymyslil...

    Celny komentarz - bardzo mi się spodobał.
    Obawiam się tylko, że większość ludzi tego nie zrozumie i jeszcze naprawdę
    pomyślą, że to jest sposób na bezrobocie.

    RM

  • 6. Data: 2004-02-26 13:49:13
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Rafal <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> napisał(a):

    > Cholera - znowu "socjalista" się trafił...

    Cholera - socjalista powiadasz! To znaczy, że wróciły przedwojenne
    czasy, kiedy to - jak mi opowiadali starsi członkowie rodziny - każdego
    co się domagał pracy nazywano komunistą.

    > Jak ja czasem widzę zdrowe jak byki chłopy i baby ... to
    > się n prawdę odechciewa pracować w tym kraju. Z jakiej to okazji mam robić
    > na te wszystkie darmozjady??

    Z jednej strony masz rację, a z drugiej zgadnij kiedy będą wyższe pensje?
    Gdy będzie 500 tys. bezrobotnych, czy jak będzie 5 mln. bezrobotnych?
    Poza tym punkt widzenia tego co jeszcze ma pracę i punkt widzenia
    bezrobotnego, mają prawo mocno się róznić - to chyba jasne!

    > ... a ktoś faktycznie chory może stracić rentę, bo
    > zgubi mu się jakiś papier lekarski sprzed lat...

    Od 1989-go na zainicjowanym przez Balcerowicza bałaganie - bo reformą to
    trudno nazwać :))))) - stale tracą tylko uczciwi, biedni, słabi i chorzy,
    bo władza zachowuje się jak zwariowany Janosik - grabi biednych i rozdaje
    bogatym

    Marek

  • 7. Data: 2004-02-26 14:07:37
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    RM <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Celny komentarz - bardzo mi się spodobał.
    Celny komentarz? Może. Ale niestety na poziomie samoluba, który jeszcze ma
    pracę i nie rozumie co oznacza dalsza eskalacja bezrobocia.

    > Obawiam się tylko, że większość ludzi tego nie zrozumie i jeszcze naprawdę
    > pomyślą, że to jest sposób na bezrobocie.

    Co tu jest wielce do rozumienia?
    To chyba jasne, że pracodawca mając dodatkowy bat na ludzi w postaci
    następnych milionów bezrobotnych zmieni reguły gry na swoją korzyść.
    Nie tylko nie przyjmie nowych pracowników, ale jeszcze zwolni część załogi,
    a pozostałym każe pracować dłużej za mniej i powie: nie podoba się? to won!
    5 mln. czeka na wasze miejsce.

    Marek

  • 8. Data: 2004-02-26 14:17:58
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    mikl <i...@w...to.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > huh .... oby nie skonczylo sie to tak, ze niedlugo nie bedzie pracownikow
    > tylko
    > pracodawca-pracownik. [2 w 1] - Dobre bo Polskie.

    może każdy pracodawca zostawi sobie chociaż po jednym ludku, bo na kogo
    będzie frustrat krzyczał, jak współmałżonek na siebie nie pozwoli.

    Marek

  • 9. Data: 2004-02-26 14:22:47
    Od: g...@p...onet.pl

    > Cholera - socjalista powiadasz! To znaczy, że wróciły przedwojenne
    > czasy, kiedy to - jak mi opowiadali starsi członkowie rodziny - każdego
    > co się domagał pracy nazywano komunistą.

    no wlasnie - "jak mi opowiadali starsi czlonkowie rodziny". Porozmawiaj zatem z
    mlodszymi i popytaj o czarowne poranki w kolejce pod miesnym, o wielodniowe
    kolejki pod sklepami AGD, o kartki na mieso, maslo, czekolade, cukier, benzyne,
    buty i inne towary.

> [...]
    > Poza tym punkt widzenia tego co jeszcze ma pracę i punkt widzenia
    > bezrobotnego, mają prawo mocno się róznić - to chyba jasne!

    A policzyles, o ile wzrosnie skladka ZUS, zeby utrzymac dodatkowych 5 mln
    rencistow? Pomyslales, ze oznaczac to bedzie kolejne zwolnienia, bo pracodawcow
    przestanie byc stac na pracownikow?

> [...]
    > bo władza zachowuje się jak zwariowany Janosik - grabi biednych i rozdaje

    a tak, tak - zdecydowanie lepiej bylo przed 1989. Byl porzadek - kazdy dostawal
    swoje kartki, odstal swoje w kolejkach. Jak mial szczescie, to nawet paszport na
    jeden wyjazd dostal. A co do roboty - zapis w konstytucji gwarantowal obowiazek
    pracy. Niezle bylo, prawda? Dopiero ten wredny Balcerowicz namieszal i balagan
    zrobil. Bo w koncu pelne polki i majaca wartosc zlotowka to drobiazgi. "Uklady"
    z ekspedientkami i kolejki byly znacznie lepsze, nieprawdaz?

    Kolejny malolat - komunista, nie pamietajacy czasow sprzed 1989, ale zabierajacy
    glos w dyskusji... Dobrze byloby takich wysylac do Korei Pln na staz...

    pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2004-02-26 14:32:05
    Od: g...@p...onet.pl

    > mikl <i...@w...to.poczta.onet.pl> napisał(a):
    >
    > może każdy pracodawca zostawi sobie chociaż po jednym ludku, bo na kogo
    > będzie frustrat krzyczał, jak współmałżonek na siebie nie pozwoli.

    frustratem to raczej Ty jestes.

    Poza tym mam dla Ciebie prosta rade - zostan pracodawca, zaloz firme i zatrudnij
    ludzi. Zostaniesz tym wstretnym pracodawca i bedziesz mogl sobie pokrzyczec.

    pozdrawiam,

    glos