PracaGrupypl.praca.dyskusje › Greencard i zmiana pracodawcy po przerwie w pracy

  • 1. Data: 2004-02-26 11:07:43
    Temat: Greencard i zmiana pracodawcy po przerwie w pracy
    Od: "Konrad Kwiecien" <k...@w...pl>

    Witam

    Jakies dwa lata temu pracowalem przez okres paru miesiecy u pracodawcy
    Niemieckiego majac GreenCard, ktora formalnie wazna jeszcze przez dwa lata
    (do 2006 roku).
    Po tym czasie przez kolejne dwa lata mialem stale zatrudnienie w Polsce,
    jednak teraz ponownie mam szanse na prace w Niemczech - i teraz mialbym
    pytanie:

    czy w takim wypadku musze "tylko" zmienic formalnie GreenCard na nowa firme
    (poniewaz na dokumencie widnieje konkretna firma) i moja GreenCard bedzie
    dalej wazna, czy okres przerwy w pracy w Niemczech dyskfalifikuje waznosc
    mojej GreenCard i wszelkie foamalnosci musze zalatwiac od nowa?

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 2. Data: 2004-02-26 13:16:20
    Od: "Shane McGowan" <m...@h...com>

    "Konrad Kwiecien" <k...@w...pl> wrote in message
    (...)

> [...]
    > dalej wazna, czy okres przerwy w pracy w Niemczech dyskfalifikuje waznosc
    > mojej GreenCard i wszelkie foamalnosci musze zalatwiac od nowa?

    Pozwolenie na prace wydawane jest (do 1.05 co najmniej) tylko na jednego
    konkretnego pracodawce i wygasa w momencie wygasniecia umowy o prace, tak
    wiec twoj nowy ew. pracodawca musi wystapic o nowe pozwolenie.

    Dokladne informacje znajdziesz na stronie www.polonia-it.org

    Pozdrawiam,

    --
    Shane

  • 3. Data: 2004-02-26 16:06:58
    Od: "michal" <r...@g...pl>

    Shane McGowan <m...@h...com> napisał(a):

> [...]
    > konkretnego pracodawce i wygasa w momencie wygasniecia umowy o prace, tak
    > wiec twoj nowy ew. pracodawca musi wystapic o nowe pozwolenie.

    Niestety kolega Shane wcisnal troche kitu. Sam bylem na GreenCard i nie bylo
    problemu ze zmiana pracodawcy bez zalatawiana jakichkolwiek nowych papierow.
    Osobiscie nie zmienilem pracodawcy ale zrobilo to kilka osob z firmy w ktorej
    pracowalem. Nie bylo zadnego problemu. Wprawdzie GreenCard jest wystawiane na
    konkretna firme ale jezeli chcesz zmienic firme to Twoja nowa firma zadba o
    wszystko - jezeli jej zalezy oczywiscie;-)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-02-26 17:23:19
    Od: "Arek Karas" <k...@2...pl>

    > Niestety kolega Shane wcisnal troche kitu. Sam bylem na GreenCard i nie
    bylo
    > problemu ze zmiana pracodawcy bez zalatawiana jakichkolwiek nowych
    papierow.
    Niestety, ale ma racje - nie ma problemu jesli stale przebywasz w
    niemczech - jesli wyjechales i nie bylo cie 2 lata, to wszystko od nowa
    niestety.

    Pozr.
    AK