PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy nadchodzi następny obwał rynku pracy? › Re: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
  • Data: 2004-02-27 16:20:38
    Temat: Re: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Stało się to Thu, 26 Feb 2004 12:21:16 +0000 (UTC), gdy " Marek"
    <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    >Co przyniesie zapowiadana weryfikacja rencistów? Czy dla kontynuacji
    >otrzymywania renty trzeba będzie przynieść głowę pod pachą jak na
    >komisję wojskową, jeżeli się nie ma na włożenie do koperty?

    Poruszasz dwa problemy.

    1. Weryfikacja rencistów i czy jest sprawiedliwa
    2. Efekty dla rynku pracy po likwidacji rent

    I może lepiej ich nie mieszajmy?

    1 .Weryfikacja jest konieczna i tyle. Na wsi, gdzie mam część rodziny
    (woj. lubelskie), w co drugim gospodarstwie jest "rencista". Nie
    przeszkadza to, że temu, że tacy ludzie zap****ją ile wlezie w czas prac
    w polu. Wszyscy wiedzą, co i komu trzeba dać, żeby załatwić sobie rentę.

    Czy uważasz, że jest sprawiedliwe, że tacy cwaniacy utrzymują się z
    m.in. Twoich składek? Zauważasz to zjawisko, czy nie?

    Jeśli zgadzamy się z podnoszonym z prawa i lewa dogmatem sprawiedliwości
    społecznej, to weryfikacja jest czymś bardzo potrzebnym.

    2. Wielu farbowanych rencistów i tak pracuje na czarno (albo w przypadku
    rolników: uczestniczą w pracach gospodarczych), więc nie pomniejszy to
    znacząco poziomu życia. Bezrobocie wzrośnie na pewno.
    Ale czy z tego powodu należy tolerować złodziejstwo?

    Twoje podejrzenia miałyby sens, gdyby komisje miały jawne lub tajne
    "wytyczne", typu, zabrać renty 20% ludzi. Obecnie kwalifikacji do grupy
    inwalidztwa służą jednak określone przepisy, czy się mylę?

    Robert