PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy nadchodzi następny obwał rynku pracy? › Re: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
  • Data: 2004-02-27 22:32:16
    Temat: Re: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Widzisz - tylko ty od dupy strony sie zabierasz do problemu. Mylisz skutki z
    > przyczynami ...
    nie mam większych zastrzeżeń do tego wywodu, ale opiera się on na błędnym
    założeniu, że Polska jest normalnym krajem :) a ostanie 14 lat uczy, że nie
    jest

    > A teraz idz w druga strone. Ograniczamy lewe renty i wydatki socjalne -
    > powstaje wiecej miejsc pracy, ktore wchlona tych wiecznych bezrobotnnych
    > a ci co nie chca pracowac- trudno niech zdychaja.

    jasne. Tylko, że ograniczenie teraz lewych rent i wydatków socjalnych
    nie spowoduje automatycznie powstania nowych miejsc pracy, a już napewno
    nie tyle, że by wchłonęły np. 80% bezrobotnych (zakładam, że nie wszystkim
    chce się pracować) np. do końca tego roku. Tymczasem napewno spowoduje wzrost
    bezrobocia o podane przez ministra 1,5 mln lewych rencistów, którzy w
    założeniu mają mieć odebrane świadczenia, co w połączeniu z podobno
    naturalnym i nieuniknionym wzrostem bezrobocia po 1 maja br. i w połączeniu
    ze spodziewaną rzezią wielu jednoosobowych firm spowodowaną wzrostem składki
    na ZUS spowoduje wzrost bezrobocia do ponad 30%. Każdy wzrost bezrobocia
    pogorszy i tak już złą sytuację na rynku pracy. Co gorsza nie ma mądrego co
    by pewnym głosem obiecał - na jak długo.
    A co będzie, jeżeli pracodawcy po 1 maja zaczną zwalniać wyczynowo, na zapas,
    na wszelki wypadek, przy założeniu, że potem przyjęć zawsze można gdy tajfun
    unijny będzie mniej groźny niż go malują, no i bezrobocie w połowie roku
    będzie bliższe 50% niż 30%? Przecież Polska nie jest normalnym krajem.

    Marek