PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy moglibyście mi pomóc w ocenie CV?

  • 1. Data: 2003-10-19 08:28:13
    Temat: Czy moglibyście mi pomóc w ocenie CV?
    Od: "Jerz" <p...@p...onet.pl>

    Ostatnio była podobna prośba (która spowodowałą zresztą całkiem sporą
    dyskusję), więc postanowiłem udostępnić w takiej formie:

    http://www.astercity.net/~jerz/pjcv.rtf - obiecuję, że nie ma tam wirusa.
    Duży rozmiar pliku wynika z tego, że postanowaiłem dodać zdjęcie (chociaż
    nie jestem do końca pewnien, czy to dobry pomysł).

    Mam prośbę, żebyście opisali swoje wrażenie i napisali czy wogóle
    przeczytaliście całe cv. Poza tym byłbym bardzo zobowiązany za wskazówkę,
    czy powinienem zamieścić opis moich stanowisk pracy i co ewentualnie
    wyrzucić...
    Nie wiem też czy jest sens wpisywać znajomośc fińskiego (bardzo podstawową),
    uczyłem się podczas pobytu w Finlandii, ale nie jest to ciągle poziom
    komunikatywny... jak się tym pochwalić, żeby pracodawca zamiast wysyłać mnie
    do pisania korespondencji w tym języku wysłał raczej na dodatkowy kurs? ;)

    Czekam na odpowiedzi i mam nadzieję, że znajdziecie chwile czasu, zeby to
    przjerzeć i opisać.

    Pozdrawiam,
    Paweł Jerzak

    --
    Pawel J.
    http://www.astercity.net/~jerz/

  • 2. Data: 2003-10-19 09:01:23
    Temat: Re: Czy moglibyście mi pomóc w ocenie CV?
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik Jerz napisał, Dnia 03-10-19 10:28:

> [...]
    > przeczytaliście całe cv. Poza tym byłbym bardzo zobowiązany za wskazówkę,
    > czy powinienem zamieścić opis moich stanowisk pracy i co ewentualnie

    Na początek zaznaczę, że nie jestem i nie byłem, w żaden sposób związany
    z rekrutacją w jakiejkolwiek firmie, stąd moje uwagi mogą mieć niewielką
    albo i ujemną, wartość merytoryczną. :-/
    Aha, otworzyło mi się to w Wordpadzie, więc mogę nie wiedzieć jak
    naprawdę wygląda formatowanie.

    Będzie od góry w kolejności czytania.
    1. Przesunąłbym, ze względów kompozycyjnych zdjęcie na prawą stronę.
    2. Temat pracy magisterskie umieściłbym pod nazwą szkoły, tzn. w
    następnej linijce.
    3. Biuro wyborcze, poza doświadczeniem i kontaktami? określa Twoje
    poglądy polityczne i zaangażowanie, może mieć to swoje wady i zalety.
    (Po przeczytaniu CV do końca okazuje, się, że polityka jest Twoją pasją,
    więc w sumie to doświadczenie wychodzi na plus, no ale trzeba przeczytać
    do końca) Zależy na kogo trafisz. - w każdym razie jakiś opis przy
    każdym ze stanowisk by się przydał.
    4. Przy osiągnięciach nie używałbym "przebywałem" sprawia to wrażenie,
    że za osiągnięcie uważasz samo bycie tam, a nie to co naprawdę robiłeś.
    I używałbym raczej równoważników zdań. np. ""Prowadzenie badań
    uzupełniających, do pracy magisterskiej w Finlandii, nauka języka
    fińskiego." Chociaż IMO lepiej byłoby napisać "Badania nad socjalizacją
    polityczną młodzieży w Finlandii" i tutaj jakoś zgrabnie po co one Ci
    były. Kolejne to oczywiście "Stypendium naukowe w ..."; "Zdobycie tytuł
    VIS (.."
    5. "szkolenie *w*zakresie* brzmi dla mnie jak nowomowa, może lepiej
    byłoby napisać "Kurs (technik) negocjacji i mediacji"? i trochę więcej o
    nimi, ile trwał, kto prowadził - może jakieś sławy, albo przynajmniej
    jakiś prof.?
    6. Języki umieściłbym w "samodzielnym" pkt.
    7. Inne podzieliłbym na podpkt. komputer:"znajomość: programów ...;
    konfiguracja sieci lokalnej"
    Obsługa sprzętu biurowego i urządzeń *peryferycznych*? Ja znałem do tej
    pory *peryferyjne*, ale ja się nie znam. *Menager*?
    7. Zainteresowania za ogólne, coś więcej, co lubisz fotografować, gdzie
    trekkujesz, albo kiedy i gdzie trekkowałeś ostatnio, w marketingu to
    całe CV świadczy za Tobą.

    No ale jak napisałem na początku. Ja się nie znam.

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 3. Data: 2003-10-19 09:12:35
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Moim zdaniem bardzo dobrze. Mam tylko uwagi techniczne - ujednoliciłabym
    czcinkę i dała obwódkę do zdjęcia. Poza tym nie dodawałabym zdjęcia, jeśli
    nie jest to wyraźnie zaznaczowe w ogłoszeniu. Od jakiegoś czasu jestem także
    przeciwnikiem zamieszczania w CV swoich zainteresowań - moim zdaniem to
    zbędna, a czasami wręcz szkodliwa informacja...

    Myślę, że korektor miałby trochę uwag interpunkcyjno-stylistycznych. W
    większości przypadków to w ogóle nie rzutuje, na Twoim miejscu dałabym
    jednak wydruk do korekty jakiemuś upierdliwemu poloniście.

    mangha

  • 4. Data: 2003-10-19 09:49:57
    Od: "Jerz" <p...@p...onet.pl>

    "Zbyszek Tuźnik" <z...@b...pl> wrote in message
> [...]

    > z rekrutacją w jakiejkolwiek firmie, stąd moje uwagi mogą mieć niewielką
    > albo i ujemną, wartość merytoryczną. :-/
    W każdym razie teraz widzę już znacznie więcej swoich błędów, a o to głównie
    chodziło :)

    > Aha, otworzyło mi się to w Wordpadzie, więc mogę nie wiedzieć jak
    > naprawdę wygląda formatowanie.
    Ok - teraz jest już jako .doc

    > Będzie od góry w kolejności czytania.
    > 1. Przesunąłbym, ze względów kompozycyjnych zdjęcie na prawą stronę.
    W .doc jest ok, poprawione.

> [...]
    > więc w sumie to doświadczenie wychodzi na plus, no ale trzeba przeczytać
    > do końca) Zależy na kogo trafisz. - w każdym razie jakiś opis przy
    To właśnie nie do końca tak z tymi pogladami - tylko jak to opisac?
    Pracowalem tam w zawodzie, zajmowalem sie organizacja imprez plenerowych,
    obliczaniem i interpretacja wynikow sondaży itp. W sumie to jedyna posada,
    gdzie dostalem sensowne referencje i szkoda byloby sie nie przyznac...

    > 4. Przy osiągnięciach nie używałbym "przebywałem" sprawia to wrażenie,
    > że za osiągnięcie uważasz samo bycie tam, a nie to co naprawdę robiłeś.
    [...]
    Poprawiłem, chyba tak rzeczywiście lepiej....

> [...]
    > byłoby napisać "Kurs (technik) negocjacji i mediacji"? i trochę więcej o
    > nimi, ile trwał, kto prowadził - może jakieś sławy, albo przynajmniej
    Racja - tez już jest.

    > 6. Języki umieściłbym w "samodzielnym" pkt.
    Też zmieniłem.

    > 7. Inne podzieliłbym na podpkt. komputer:"znajomość: programów ...;
    > konfiguracja sieci lokalnej"

    > Obsługa sprzętu biurowego i urządzeń *peryferycznych*? Ja znałem do tej
    > pory *peryferyjne*,
    Zboczenie zawodowe :) Bodźce są peryferyczne i jakoś tak mi się napisało
    :)))

    > ale ja się nie znam. *Menager*?
    Tu się wstydzę...

    > 7. Zainteresowania za ogólne, coś więcej, co lubisz fotografować, gdzie
    > trekkujesz, albo kiedy i gdzie trekkowałeś ostatnio, w marketingu to
    > całe CV świadczy za Tobą.
    Napisałem ogólnie, bo trochę się obawiam, ze to nie jest ulubiona część
    pracodawców, ale w nowej wersji trochę rozbudowałem, zobaczymy - może
    zadziała lepiej.

    > No ale jak napisałem na początku. Ja się nie znam.
    Dziękuję za pomoc - niektórych błędów wogóle sam się nie dopatrzyłem...
    naprawdę bardzo mi pomogłeś, teraz potrzebuje tylko wskazówki jak to
    zmniejszyć, bo wyszło na więcej niż stronę ;)

    Pozdrawiam, Paweł

    Nowa wersja w .doc : http://www.astercity.net/~jerz/pjcv.doc

  • 5. Data: 2003-10-19 10:02:06
    Od: P@weł B. <p...@o...pl>

    teraz potrzebuje tylko wskazówki jak to
    > zmniejszyć, bo wyszło na więcej niż stronę ;)

    Dopasuj zmniejszając
    podgląd wydruku -> narzędzia - dopasowanie przez zmniejszanie, ostatecznie
    może też być na 2 stronach, szczególnie gdybyś wysyłał woje aplikacje drogą
    elektroniczną

    Paweł B. --> p...@o...pl
    Odpowiadając wytnij NOS-a z adresu

  • 6. Data: 2003-10-19 10:05:08
    Od: "Jerz" <p...@p...onet.pl>

    "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> wrote in message
> [...]
    > większości przypadków to w ogóle nie rzutuje, na Twoim miejscu dałabym
    > jednak wydruk do korekty jakiemuś upierdliwemu poloniście.

    Dziękuje za odpowiedź! Poprawioną wersję (po uwagach Zbyszka Tuźnika)
    wrzuciłem jako:
    http://www.astercity.net/~jerz/pjcv.doc
    co do zainteresowań to sam nie wiem - z jednej strony przeglądałem troche
    różnych CV i kiedy pisane sa na siłę (np. "Podróże, byłem na tygodniowej
    wycieczce w Paryżu" ouu... mnie jakoś nie przekonuje) może byc zbędne,
    jednak czasami zawierają dodatkowe informacje - sam próbowałem to uwzglednić
    w powyższej wersji - czy mi sie udało? To własnie pytanie do grupy ;)

    Pozdrawiam, Paweł

  • 7. Data: 2003-10-19 10:13:34
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    > jednak wydruk do korekty jakiemuś upierdliwemu poloniście.
    >
    > mangha

    podzielam pogląd jak wyżej,
    przed oraz nie stawiamy przecinka
    i postaraj się zmieścić wszystko na jednej stronie, tym bardziej, że tylko
    zainteresowania są na drugiej (chyba, że tylko u mnie tak się wyświetla)
    JO

  • 8. Data: 2003-10-19 10:15:16
    Od: "Jerz" <p...@p...onet.pl>

    "P@weł B." <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > podgląd wydruku -> narzędzia - dopasowanie przez zmniejszanie, ostatecznie
    > może też być na 2 stronach, szczególnie gdybyś wysyłał woje aplikacje

    Przydatna wskazówka - wypróbuję przy przygotowywaniu wersji papierowej...

    Pozdrawiam, Paweł

    --
    Pawel J.
    http://www.astercity.net/~jerz/

  • 9. Data: 2003-10-19 10:32:30
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Heh, moim zdaniem gorzej niż w oryginale:
    1. za duża objętość
    2. za dużo formatowań czcionki - weż te kursywy, podkreśnenia powyrzucaj.
    Jeszcze jedna uwaga - napis nagłówkowy: CURRICULUM VITAE
    jest całkowicie zbędny.

    Są różne szkoły, ale moim zdaniem najważniejsza jest czytelność. Wyrzuć z CV
    co tylko możesz - przeczytaj kilka razy i wykreślkażde zbędne słowo, każdą
    zbędną informację. Postaraj się, żeby CV było jak najkrótsze i zawierało
    możliwie jak najmniej informacji. Dlaczego? Dlatego, że większość osób,
    którym trafi ono w ręce, będzie przeglądać je kilka sekund. Jesli w tym
    czasie nie zainteresujesz czytającego, jesteś skazany na odrzut. A moim
    zdaniem, mimo małego doświadczenia, jesteś ciekawą osobą, wartą
    zainteresowania. Staraj się więc przedstawić suche fakty, żadnych
    wodotrysków.

    mangha

    mangha

  • 10. Data: 2003-10-19 10:44:31
    Od: "Jerz" <p...@p...onet.pl>

    "Jerzy (Dusk)" <(wytnij to i oba duże E)vesper@bEcEi.pl> wrote in message

> [...]
    > może 'kurs mediacji i negocjacji - data, miejsce"
    > Szablon mojego CV od paru lat wygląda podobnie i przypomina wzór CV UE
    > zamieszczonych na stronie
    > http://www.cedefop.eu.int/transparency/cv.asp
    > Polecam, jest logiczne; pozbyłem się tylko rubryk na zdolności z zakresu
    > kontaktów społecznych i innych szczegółów. W Twoim także oddzieliłbym
    > umiejętności od szkoleń (bo to nie zawsze jest jednoznaczne) jako
    > umiejętności podaj to co naprawdę umiesz, nie ważne jak się tego
    > nauczyłeś; prawo jazdy to nie tu, to oddzielna rubryczka.

    Dziękuje za dopowiedź!

    Trochę juz poprawiłem:
    http://www.astercity.net/~jerz/pjcv.doc

    Na szkolenia zrobić osobny punkt, jeżeli mam na razie w zasadzie tylko to
    jedno, które moge udokumentować? I co zrobić konkretnie z nieszczęsnym
    prawem jazdy - w zasadzie zanim nie przjrzałem wzorów CV w różnych
    portalach, to byłem pewnien, że to standard :)

    Pozdrawiam, Paweł

    --
    Pawel J.
    http://www.astercity.net/~jerz/