PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy moglibyście mi pomóc w ocenie CV?

  • 11. Data: 2003-10-19 10:46:38
    Temat: Re: Czy moglibyście mi pomóc w ocenie CV?
    Od: "Jerz" <p...@p...onet.pl>

    "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl> wrote in message
    news:bmto5d$cqg$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > podzielam pogląd jak wyżej,
    > przed oraz nie stawiamy przecinka
    > i postaraj się zmieścić wszystko na jednej stronie, tym bardziej, że tylko
    > zainteresowania są na drugiej (chyba, że tylko u mnie tak się wyświetla)
    > JO

    Zgadza się, było na dwóch stronach, teraz jest juz na jednej. Zaczynam
    pracować nad poszukiwaniem polonisty...

    Pozdrawiam i dziekuję za komentarz!

    Paweł

  • 12. Data: 2003-10-19 10:51:23
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Sun, 19 Oct 2003 11:49:57 +0200, gdy "Jerz"

    >To właśnie nie do końca tak z tymi pogladami - tylko jak to opisac?
    >Pracowalem tam w zawodzie, zajmowalem sie organizacja imprez plenerowych,
    >obliczaniem i interpretacja wynikow sondaży itp. W sumie to jedyna posada,
    >gdzie dostalem sensowne referencje i szkoda byloby sie nie przyznac...

    Oczywiście że powinieneś się przyznać. Po pierwsze Borowski to bardzo
    znana postać i nie wróg publiczny w stylu Leppera, szansa, że ktoś
    będzie miał negatywne skojarzenia są niewielkie. Po drugie - to
    rzeczywiście jest dobra szkoła organizacji :)

    >Zboczenie zawodowe :) Bodźce są peryferyczne i jakoś tak mi się napisało
    >:)))

    Inna sprawa, czy informacja o sieci i hardwarze jest potrzebna w tym CV.
    Jeśli CV jest "ogólne", to tak, ale jeśli ma służyć konkretnej rektuacji
    to pomyśl o tym co ta informacja daje pracodawcy.

    Czego mi jeszcze brakuje to informacje o specjalizacji (kierunku) na
    SWPS i czego dotyczyło stypendium naukowe. Znasz się dobrze na
    programach statystycznych, ale nigdzie np. nie jest napisane, że analizy
    statystyczne masz opanowane też teoretycznie i że stosowałeś je w
    praktyce. Prowadzenie "badań uzupełniających" to może być siedzenie w
    bibliotece (desk research), w pubie (obserwacja uczestnicząca :), no ale
    i parę innych aktywności.

    Jeszcze coś (to już moja subiektywna ocena) - osiągnięcia masz
    ciekawszse i bliższe czasowo niż doświadczenia, więc zamieniłbym je
    kolejnościa.

    >Napisałem ogólnie, bo trochę się obawiam, ze to nie jest ulubiona część
    >pracodawców, ale w nowej wersji trochę rozbudowałem, zobaczymy - może
    >zadziała lepiej.

    I bardzo dobrze. Dlaczego mamy się wstydzić, że mamy życie poza pracą
    :-)

    pzdr
    robert

  • 13. Data: 2003-10-19 11:14:30
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <(wytnij to i oba duże E)vesper@bEcEi.pl>

    "Jerz" <p...@p...onet.pl> napisał(a) tak:
    > Ostatnio była podobna prośba (która spowodowałą zresztą całkiem sporą
    > dyskusję), więc postanowiłem udostępnić w takiej formie:
    >
    > http://www.astercity.net/~jerz/pjcv.rtf - obiecuję, że nie ma tam
    wirusa.
    > Duży rozmiar pliku wynika z tego, że postanowaiłem dodać zdjęcie
    (chociaż
    > nie jestem do końca pewnien, czy to dobry pomysł).

    [...]

    Ja używam w CV raczej równoważników zdań, czyli nie np. robiłem,
    przebywałem, ale utworzenie czegoś tam... Zamiast "odbyłem szkolenia" to
    może 'kurs mediacji i negocjacji - data, miejsce"
    Szablon mojego CV od paru lat wygląda podobnie i przypomina wzór CV UE
    zamieszczonych na stronie
    http://www.cedefop.eu.int/transparency/cv.asp
    Polecam, jest logiczne; pozbyłem się tylko rubryk na zdolności z zakresu
    kontaktów społecznych i innych szczegółów. W Twoim także oddzieliłbym
    umiejętności od szkoleń (bo to nie zawsze jest jednoznaczne) jako
    umiejętności podaj to co naprawdę umiesz, nie ważne jak się tego
    nauczyłeś; prawo jazdy to nie tu, to oddzielna rubryczka.

    Jerzy

  • 14. Data: 2003-10-19 11:14:56
    Od: "Jerz" <p...@p...onet.pl>

    "Robert Drozd" <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl> wrote in message
> [...]

    > Jeśli CV jest "ogólne", to tak, ale jeśli ma służyć konkretnej rektuacji
    > to pomyśl o tym co ta informacja daje pracodawcy.
    Ok - w takim razie to wyrzucę, jako umiejętności obsługi komputera zostawię
    tylko programy...

    > Czego mi jeszcze brakuje to informacje o specjalizacji (kierunku) na
    > SWPS i czego dotyczyło stypendium naukowe.
    Opisanie celu stypendium wygladałoby mniej wiecej tak:

    Prowadzenie badań nad socjalizacja polityczną niemieckiej młodzieży i
    międzypokoleniowych różnic w poziomie autorytaryzmu. Ponadto brałem udział w
    projekcie analizy ruchu CASTOR (przeciwników transportów odpadów atomowych).

    Zajmuje troche miejsca... może użyć tylko tej pierwszej częsci?

    > Znasz się dobrze na
    > programach statystycznych, ale nigdzie np. nie jest napisane, że analizy
    > statystyczne masz opanowane też teoretycznie i że stosowałeś je w
    > praktyce.
    Tutaj jest to trochę tak, że oprócz studiów i krótkiej praktyki nie bardzo
    miałem okazję tę wiedze wykorzystać.

    > Prowadzenie "badań uzupełniających" to może być siedzenie w
    > bibliotece (desk research), w pubie (obserwacja uczestnicząca :), no ale
    > i parę innych aktywności.
    Było wszystkiego po trochu - zasadniczą część badań stanowiły badania
    ankietowe :)

    > Jeszcze coś (to już moja subiektywna ocena) - osiągnięcia masz
    > ciekawszse i bliższe czasowo niż doświadczenia, więc zamieniłbym je
    > kolejnościa.
    I tak też zrobiłem - wrsja II zaraz pojawi się pod:
    http://www.astercity.net/~jerz/pjcv2.doc

    Dzięki za wszelkie rady - pomyslę jak to wszystko przekonstruować, żeby się
    pomieściło..

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 15. Data: 2003-10-19 11:18:47
    Od: "Jerz" <p...@p...onet.pl>

    Po uwzględnieniu porad dotyczących usunięcia formatowań, ujednolicenia
    czcionki itd. oraz innych poprawek przygotowałem taką wersję:

    http://www.astercity.net/~jerz/pjcv2.doc

    Chyba mozna etraz nawet trochę powiększyć czcionkę, bo zostało wole miejsce
    :)

    Pozdrawiam wszystkich,

    Paweł

  • 16. Data: 2003-10-19 11:19:08
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <(wytnij to i oba duże E)vesper@bEcEi.pl>

    "Jerz" <p...@p...onet.pl> napisał(a) tak:

    > Dziękuje za odpowiedź! Poprawioną wersję (po uwagach Zbyszka Tuźnika)
    > wrzuciłem jako:
    > http://www.astercity.net/~jerz/pjcv.doc
    [...]

    Acha, i powinno być *doświadczeniE* zawodowe raczej, a nie *doświdczeniA*

    No i w zainteresowaniach dziwnie mi brzmi powtórzenie 'w tym roku..'; może
    napisz ogólniej - zwiedzani Laponii, nauka jęz. fińskiego.

    Jerzy

  • 17. Data: 2003-10-19 11:23:42
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <(wytnij to i oba duże E)vesper@bEcEi.pl>

    "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl> napisał(a) tak:

> [...]
    tylko
    > zainteresowania są na drugiej (chyba, że tylko u mnie tak się wyświetla)

    Moje CV mieści się na 3 stronach... dokłądnie zajmuje 2,6 ;-) Gęsciej się
    nie da, żeby było czytelne.

    Jerzy

  • 18. Data: 2003-10-19 11:46:18
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <(wytnij to i oba duże E)vesper@bEcEi.pl>

    "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> napisał(a) tak:
    [...]
    > Są różne szkoły, ale moim zdaniem najważniejsza jest czytelność. Wyrzuć
    z CV
    > co tylko możesz - przeczytaj kilka razy i wykreślkażde zbędne słowo,
    każdą
    > zbędną informację. Postaraj się, żeby CV było jak najkrótsze i zawierało
    > możliwie jak najmniej informacji.

    już o mniej informacji niż tutaj chyba trudno..

    > Dlaczego? Dlatego, że większość osób,
    > którym trafi ono w ręce, będzie przeglądać je kilka sekund. Jesli w tym
    > czasie nie zainteresujesz czytającego, jesteś skazany na odrzut.

    Nie prawda; to jakaś obiegowa opinia. Moje 3-stronicowe cv wymaga
    dłuższego czasu niz klika sekund, a są tam podane same suche fakty.

    Jerzy

  • 19. Data: 2003-10-19 13:46:58
    Od: "Jerz" <p...@p...onet.pl>

    "Jerzy (Dusk)" <(wytnij to i oba duże E)vesper@bEcEi.pl> wrote in message
    > - "Stan Cywilny" - 'cywilny' od małej litery, jeśli w ogóle ta pozycja
    > jest potrzebna; ja nie używam;
    > - zobacz jak łatwo zapada w pamięć Twój numer telefonu komórkowego (jeśli
    > prawdziwy) gdy zgrupujesz po 3 cyfry!
    [...]

    Dziękuję za rady! Przygotowałem wersję w tabelkach, trochę zlewa się tekst w
    doświadczeniu zawodowym, jednak nie zdecydowałem sie na cieniowanie co
    drugiej linijki - nie mam pewnosci jak to bedzie wygladac po wydrukowaniu.

    Wersja z tabelkami:
    http://www.astercity.net/~jerz/pjcvtabelki.doc

    Dodałem też, tak jak w Twoim CV, klauzulę na końcu i praktyczną umiejętność
    prowadzenia samochodu - a niby to było takie oczyiste...

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 20. Data: 2003-10-19 13:57:27
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <(wytnij to i oba duże E)vesper@bEcEi.pl>

    - "Stan Cywilny" - 'cywilny' od małej litery, jeśli w ogóle ta pozycja
    jest potrzebna; ja nie używam;
    - zobacz jak łatwo zapada w pamięć Twój numer telefonu komórkowego (jeśli
    prawdziwy) gdy zgrupujesz po 3 cyfry!

    ważne:
    - dla przejrzystości oddziel daty od zdarzeń i opisów, najlepiej zastosuj
    tabele, pod datą dałbym 'zakres obowiązków', albo oddziel to tak jak przy
    'językach' - niech wszędzie będzie równe więcie w całym CV;
    - przy zainteresowaniach niepotrzebnie pogrubiona czcionka;
    - zauważ, że różne punkty zaczynasz różnie - raz od dużej raz od małej
    litery - zdecyduj się na jeden sposób;

    www.duskj.republika.pl/cv/jp-cv-wz.doc CV dla przykładu moje (wyciąłem
    dane osobowe)

    Jednak dodaj nową pozycję "Szkolenia" pod doświadczeniem zawodowym, nikt
    nie będzie miał za złe, przecież dopiero skończyłeś studia; prawo jazdy na
    końcu, przed zainteresowaniami.

    Ścieśnianie CV ma tu sens, bo wszystkiego za mało na 2 strony, ale nie
    jestem za skracaniem istotnych rzeczy.
    Poloniście już nie musisz pokazywać, bo nie ma tu jakichś szczególnych
    kruczków i nieprawidłowości, a na to jestem uczulony.

    Jerzy