PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czemu tak malo firm (o ile jakies to robia) nie podaja w ofertach swoich stawek

  • 21. Data: 2006-09-17 09:37:08
    Temat: Re: Czemu tak malo firm (o ile jakies to robia) nie podaja w ofertach swoich stawek
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:aM_Og.13855$j7.330479@news.indigo.ie>

    > Wysłanie CV/LM w odpowiedzi na ogłoszenie nazywasz inwestycją?
    > Nooo... odważna teza, nie powiem :)

    Czemu?
    Sprawdzenie firmy, opinii o niej w necie, wyszukiwanie po wszystkich
    nazwiskach z nia zwiazanych (wlasciciel, pracownicy) wlacznie ze
    znajdywaniem ich dzialalnosci pod nickami, jesli da sie do niej dotrzec;
    Zapytanie znajomych, zidentyfikowanych bylych pracownikow;
    Dokladne przejrzenie, czym sie firma zajmuje, jakie ma produkty, jakich
    kontrahentow itp.;
    Ewentualne sprawdzenie w KRSie;
    Stworzenie CV/LM "pod" firme.
    Zaleznie od sytuacji moze to byc calkiem sporo godzin i zalezy, kto jak
    wycenia swoj czas, ale moze wyjsc niezla suma. I jeszcze trzeba to
    zrobic w krotkim czasie, bo czesc ogloszen szybko moze byc nieaktualna.

    Oczywiscie jak ktos nie ma pracy i jest w desperackiej sytuacji, nie
    bedzie tego tak traktowal, ale ktos, kto ma dobra i szuka lepszej,
    wlasnie tak do tego podchodzi. Wiele razy patrzylam na ogloszenie
    stwierdzajac, ze jest interesujace, ale po zastanowieniu sie - nie dosc
    interesujace, zeby robic to wszystko. Mozna dywagowac, kto na tym
    stracil, ale ja mam sie dobrze.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 22. Data: 2006-09-17 11:33:41
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > Bo tak działa mechanizm rynkowy?

    To chyba za mocne uproszczenie ale rozumiem co miales na mysli.
    W takim razie coz - zobaczymy co zrobia pracodawcy gdy mechanizm rynkowy
    zacznie dzialac na korzyść pracowników ;)

    --
    pzdr
    robbi

  • 23. Data: 2006-09-17 12:04:55
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "robbi" <r...@n...frompoznan.com> wrote in message
    > Wojciech Bańcer napisał(a):

    > To chyba za mocne uproszczenie ale rozumiem co miales na mysli.
    > W takim razie coz - zobaczymy co zrobia pracodawcy gdy mechanizm rynkowy
    > zacznie dzialac na korzyść pracowników ;)

    Juz zaczal.
    Konczy sie epoka wyrzucania do koszta CV-kow za nieladna czcionke.

    pozdr
    gslabs

  • 24. Data: 2006-09-17 19:14:44
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eehqhn$ief$1@news.onet.pl>
    robbi <r...@n...frompoznan.com> pisze:

    > No wiec taki scenariusz - wysylasz CV, pracodawca sie odzywa, prosi o
    > podanie swoich oczekiwan finansowych, zaprasza na rozmowe a na koncu
    > mowi "Prosze Pani jestesmy sklonni zatrudnic Pania, natomiast co do
    > Pani oczekiwan - mozemy zaproponowac polowe tej kwoty" (to nie jest
    > wymyslony przezemnie przypadek). No i co w tym momencie?

    No w tym momencie, to mogę tylko powiedzieć, że facet (pracodawca) zachował
    się po buracku.
    Jeśli ktoś podaje swoje konkretne oczekiwania przez telefon, w mailu czy
    nawet w CV, a pracodawca "łyka to", potem mami kandydata, zaprasza na
    spotkanie i wali mu to, co napisałeś, to ... no cóż. No comment.
    Ja starałabym się albo od razu udzielić odpowiedzi co do moich możliwości w
    kwestii wynagrodzenia albo (jeśli nie byłabym w stanie) poinformowała, że
    przeanalizuję tę kwestię i oddzwonię/odpiszę możliwie jak najszybciej.
    Negocjacje zresztą zawsze można prowadzić przez telefon/maila, a na
    spotkanie umówić się w ostateczności tylko w celu podpisania umowy.

    > No wlasnie - pracodawcy to, pracodawcy tamto - a mnie nurtuje czemu
    > pracownik jest w tej relacji strona slabsza? Dlaczego on nie moze
    > wiedziec czy warto odpowiedziec na ogloszenie czy nie?

    Może, ale to naprawdę nie zawsze jest takie proste, jakby się mogło wydawać.
    Wszystko zależy od wielu czynników.
    Są sytuacje (stanowiska, wymagania), w których bardzo prosto jest podać
    konkretne warunki, konkretne kryteria, a tym samym konkretną kwotę (lub
    widełki). Są jednak takie, gdy widełki są tak szerokie, że śmiesznie
    wyglądałyby w ogłoszeniu albo rozwiązanie problemu wynagrodzenia może
    nastąpić dopiero po szczegółowych rozmowach (niekoniecznie na spotkaniu w
    cztery oczy), po wymianie szczegółowych informacji, po ileś tam trwających
    negocjacjach.
    Wszystko zależy od tego, kogo się szuka, na jakie stanowisko, czy jest
    "parcie" na specjalistów czy niekoniecznie, czy szuka się pilnie, "na
    wczoraj", czy też na spokojnie, czy szuka się dobrego za duże pieniądze czy
    też byle kogo, ale jak najtaniej.

    --
    Nixe

  • 25. Data: 2006-09-17 19:24:11
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eejbqm$o0o$1@news.onet.pl>
    robbi <r...@n...frompoznan.com> pisze:

    > To chyba za mocne uproszczenie ale rozumiem co miales na mysli.
    > W takim razie coz - zobaczymy co zrobia pracodawcy gdy mechanizm
    > rynkowy zacznie dzialac na korzyść pracowników ;)

    Spełnią się w końcu marzenia wielu kandydatów :)

    --
    Nixe

  • 26. Data: 2006-09-17 19:24:58
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eej50g$e16$1@inews.gazeta.pl>
    Immona <c...@n...gmailu> pisze:

> [...]
    > jak wycenia swoj czas, ale moze wyjsc niezla suma. I jeszcze trzeba to
    > zrobic w krotkim czasie, bo czesc ogloszen szybko moze byc

    No tak, w takim przypadku, to istotnie jest jakaś inwestycja.

    --
    Nixe

  • 27. Data: 2006-09-17 19:29:30
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:UNaPg.13867$j7.330353@news.indigo.ie>
    gslabs <g...@w...pl> pisze:

    > Konczy sie epoka wyrzucania do koszta CV-kow za nieladna czcionke.

    Eee, za czcionkę to lekka przesada, ale nie ukrywam, że jak widzę niechlujną
    cefałkę (a nie daj Boże jakieś ortografy czy składnię Suahili),
    porozjeżdżane wersety, każdy akapit z innej parafii, jakieś bezsensowne
    ozdobniki czy inne tego typu kwiatki, to tylko sobie wzdycham po cichu.
    A już kompletnie rozwalają mnie błędy w nazwie firmy, adresie, nazwiskach
    osób, do których jest kierowane czy teksty typu "chętnie spotkałbym się, by
    zaprezentować swoje możliwości, które mogliby Państwo wykorzystać w rozwoju
    Waszego hotelu", podczas, gdy my zajmujemy się hydrauliką siłową ;-)

    --
    Nixe

  • 28. Data: 2006-09-17 21:21:06
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 17 Sep 2006 21:29:30 +0200, "Nixe" <n...@f...pl> wrote:

    >teksty typu "chętnie spotkałbym się, by
    >zaprezentować swoje możliwości, które mogliby Państwo wykorzystać w rozwoju
    >Waszego hotelu", podczas, gdy my zajmujemy się hydrauliką siłową ;-)

    Wiec nie mowcie mi ze nie macie hotelu bo w kazdej chwili mozecie
    miec. Sprawdzic czy nie ksiadz.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 29. Data: 2006-09-18 06:55:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Nixe wrote:
    > W wiadomości <news:eegqkk$pma$1@news.onet.pl>

    > A tu się akurat zgadzam. Niemniej jednak nie widzę potrzeby podawania
    > wysokości wynagrodzenia w ogłoszeniu.
    > Jeśli kogoś zainteresuje treść, to zawsze przed końcem rekrutacji może
    > zadzwonić, napisać, zapytać.

    Jest taki problem, ze nawet czesto osoba do Ciebie dzwoniaca nie chce
    tego podac, mimo, ze chce Cie zaprosic na rozmowe... Zdazaja sie - ale
    fakt to bylo akurat urzednik panstwowy na tyle dziwne jednostki, ze
    wykrzykuja, ze laske im robisz ect.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 30. Data: 2006-09-18 07:01:58
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eelft8$tm5$4@news.onet.pl>
    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Zdazaja sie - ale
    > fakt to bylo akurat urzednik panstwowy na tyle dziwne jednostki, ze
    > wykrzykuja, ze laske im robisz ect.

    Buraki pastewne i tyle :-/

    --
    Nixe