PracaGrupypl.praca.dyskusje › instalacje kablowe, co sądzicie?

  • 1. Data: 2006-09-15 14:08:00
    Temat: instalacje kablowe, co sądzicie?
    Od: "romanserwis" <r...@n...pl>

    Witam.
    Co sądzicie na temat możliwości zarobku na wykonastwie instalacji:
    - sieci komputerowe
    - instalacje alarmowe (monitoring) w obiektach
    - instalacje antenowe
    Czy jest sens rozwijać się w tym kierunku? Czy jest dużo pracy w tym
    temacie.
    A może są firmy, które poszukują podwykonawców na takie prace?
    Mieszkam w lubelskim.

    roman

  • 2. Data: 2006-09-15 21:35:07
    Temat: Re: instalacje kablowe, co sądzicie?
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Piotr Żebrowski wrote:

    > przy obecnych cenach sprzetu wifi i tendencji do ich spadku.. nie budowal bym juz
    zadnej sieci z okablowaniem tego typu... oczywiscie sa wyjatki i specjalne
    zastosowania

    Jest dokładnie na odwrót. Wifi w obecnej postaci odejdzie do muzeum.
    Maksymalny transfer na obecnych ogólnodostępnych urządzeniach to ok
    20Mbit/s. A zapotrzebowanie na pasmo rośnie. Można dodawać kolejne
    światłowody zwielokratniając przepustowość, a łączność radiowa zawsze
    będzie ograniczona szerokością możliwego do zajęcia pasma.
    Sieci 1Gbit/s stają się standardem a niektórzy już proponują okablowanie
    pozwalające na uzyskanie 10Gbit. Transfery niemożliwe do uzyskania radiowo.
    Nie budowałbym już żadnej sieci na wifi gdybym miał możliwość
    zastosowania kabli/światłowodów. Oczywiście są wyjątki i specjalne
    zastosowania.

  • 3. Data: 2006-09-16 09:56:22
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    romanserwis <r...@n...pl> napisał(a):
> [...]

    zadnej sieci z okablowaniem tego typu... oczywiscie sa wyjatki i specjalne

    Piotr Żebrowski

  • 4. Data: 2006-09-16 11:30:13
    Od: "romanserwis" <r...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl> napisał
    > przy obecnych cenach sprzetu wifi i tendencji do ich spadku.. nie budowal
    > bym juz zadnej sieci z okablowaniem tego typu... oczywiscie sa wyjatki i
    > specjalne zastosowania

    Powiedziałbym, że tylko w niektórych zastosowaniach wi-fi mozę być lepsze.
    Wyobrażasz sobie wi-fi w biurowcu?
    Poza tym pytam jeszcze o alarmy i TV.
    A może należy jeszcze dodać elektrykę?

    roman

  • 5. Data: 2006-09-16 13:52:16
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    romanserwis wrote:

    > Powiedziałbym, że tylko w niektórych zastosowaniach wi-fi mozę
    > być lepsze. Wyobrażasz sobie wi-fi w biurowcu?

    Szkoda dyskutowac ze zwolennikami WiFi :-(((

    > Poza tym pytam jeszcze o alarmy i TV.
    > A może należy jeszcze dodać elektrykę?

    Nalezy dodac. Jak roboty kablowe to wszystkie tak jak ja tylko
    jest jeden problem. Ta praca wydaje sie "brudna" i "ciezka
    fizycznie" a z drugiej strony wydawalo by sie, ze tak prosta, ze
    moze ja wykonywac _kazdy_ i dlatego jest zazwyczaj nisko platna.
    Zaczynalem ta dzialalnosc od wykonywania okablowania sieci Arcnet
    jak wiekszosc "konkurencji" instalowala koncowki BNC lutowane, ja
    sprowadzilem zaciskarke i koncowki zaciskane, "konkurencja"
    uzywala kabla telewizyjnego podlej jakosci zamiast jak sie
    powinno RG62 i tak w zasadzie zostalo do dzisiaj. Czasem mnie
    wzywaja do instalacji CCTV i widze koncowki na kablach RG6
    zaciskane szczypcami do koncowek kabli swiec zaplonowych, w
    instalacjach skretkowych zle parowane kable co na 10BaseT jeszcze
    dzialaja ale na 100BaseTX juz nie chca. Najgorzej wygladaja
    instalacje telefoniczne. Jesli chodzi o alarmy to jest to system
    wiec samo okablowanie spelnia tylko role nosnika informacji a
    decydujace o jakosci systemu jest uzycie odpowiednich elementow i
    ich wlasciwe rozmieszczenie czyli projekt. Tak samo w CCTV i z
    siecia komputerowa.
    Gdzie lezy wina takiej sytuacji? Rakowski wprowadzil "robta co
    chceta" i na rynku znalazlo sie wiele osob swiadczacych uslugi
    bez minimalnych kwalifikacji, podejmujacych sie zlecen za
    pieniadze nie gwarantujace zadnych zyskow i amortyzacji czyli bez
    perspektyw rozwoju, uzywajacych substandardowe materialy,
    urzadzenia i technologie, egzystujacych jedynie dzieki sknerstwu
    i glupocie zleceniodawcow goniacych za najnizsza cena uslugi.
    W mojej okolicy nie da sie z tego wyzyc nie wiem jak u Ciebie
    dlatego zajmuje sie np.: urzadzeniami do hartowania czekolady,
    kompensacja mocy biernej, automatami wrzutowymi itp.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 6. Data: 2006-09-16 14:09:31
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Piotr Żebrowski <p...@o...pl> wrote in

    > przy obecnych cenach sprzetu wifi i tendencji do ich spadku.. nie
    > budowal bym juz zadnej sieci z okablowaniem tego typu... oczywiscie sa
    > wyjatki i specjalne zastosowania

    ROTFL! o czym ty gadasz czlowieku! to wez sobie prosze teraz postaw
    biurowiec 10-pietrowy o powierzchni biurowej pietra 800m^2, ktory
    bedzie przeznaczony na biura na wynajem; moze mi powiesz, ze zrobienie
    w nim _INSTALACJI_ _KABLOWEJ_ pod siec komputerowa nie jest wykonywane
    bo fimy sobie przyjda ze swoim wifi? oczywiscie, ze jest wykonywane!
    i jako firma wynajmuja mozesz sobie przyjsc ze swoim sprzetem aktywnym
    a kable od MDF/IDF do stanowisk pracy masz juz polozone;

    rzuc okiem na dokumentacje okablowania strukturalnego dostepne w sieci:
    http://www.autor.com.pl/artyk.php?fid=irydion
    http://www.molexpn.com.pl/solution/case.html
    http://www.ccpartners.pl/strona/5-1-2.htm

    pzdrv;
    adas;

  • 7. Data: 2006-09-16 20:50:04
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    adasiek <p...@p...wp.pl> napisał(a):
    > Piotr Żebrowski <p...@o...pl> wrote in
    > ROTFL! o czym ty gadasz czlowieku! to wez sobie prosze teraz postaw
    > biurowiec 10-pietrowy o powierzchni biurowej pietra 800m^2, ktory

    powiem tak.. nowy biurowiec to dla mnie inna kategoria i nie wyobrazam sobie go bez
    stosownego okablowania i masz całkowitą rację

    niestety tak czesto ja i znajomi mieli problemy w starszych budykach gdzie
    1. nie istanial infrastrukture
    2 wlasciciel nie wyrazal zgody na instalowanie okablowania
    3 istniejaca instalacje byla tak tragiczna ze nie dalo sie jej uzywac

    ze jedynym rozwiazaniem bylo wlasnie wifi oraz pare innych wynalazkow

    z 2 strony problem mielismy z polozenim kabli i jakoscia wykonania sieci fibre
    channel [kraków]

    Piotr Żebrowski

  • 8. Data: 2006-09-17 13:04:10
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

> [...]
    >
    > ze jedynym rozwiazaniem bylo wlasnie wifi oraz pare innych wynalazkow
    >
    > z 2 strony problem mielismy z polozenim kabli i jakoscia wykonania

    no ok - z powyzszego opisu mozna taki wniosek wysnuc: spotkales sie
    wielokrotnie z kiepsko polozona instalacja; ale to nie oznacza, ze
    trzeba z tej instlacji zrezygnowac; zwroc uwage, ze taki Molex chyba
    ma jednak swoich klientow, ktorzy decyduja sie na dobre kable, ktore
    sa co prawda trzy razy drozsze od chinskich podrobek - ale nie trzeba
    z nimi co chwile kombinowac; i to raczej niemalo ma tych klientow;

    mysle, ze kolega pytajacy moglby nawiazac wspolprace w jakims dobrym
    producentem systemow okablowania - np. wspomnianym Molexem - wyslac
    swoich pracownikow na szkolenia, uzyskac certyfikaty, status partnera
    (czy cos w tym stylu) i wykonywac te instalacje;

    a jaki jest z tego "zarobek"? nie wiem;

    pzdrv;
    adas;

  • 9. Data: 2006-10-03 21:11:41
    Od: c...@o...pl

    Witam!

    Ciekawa dyskusja, szczególnie dla mnie bo jestem z branży i to od
    kilkunastu lat. Co do opłacalności to jak ze wszystkim teraz w polsce
    jak masz trochę szczęści i układów (tych dozwolonych oczywiści)
    to można zarobić i to dobrze, tym bardziej że ta branża - bo to
    jest jedna branża na prawdę się rozwija. Mówie jedna branża bo to
    są "technologie budynku" jak nazywa to np. siemens. to sa systemy
    CCTV(telewizja), SSWiN(alarmy), KD lub AC(kontrola dostępu)
    SPK(systemy przeciw kradzieżowe) DSO (dźwiękowe systemy ostrzegawcze
    i jeszcze pożarowe oddymiania interkomowe domofonowe etc. etc.
    Pytasz o wykonywanie instalacji rozumiem przez to że chodzi Ci o
    budowanie całych systemów a nie o instalacji więc dyskusja o kable,
    WiFi czy inne rozwiązania nie ma tutaj sensu. Na systemach można
    zarobić trzeba je tylko dobrze kupić i oczywiście dobrze sprzedać.
    Nie daj się zbić z tropu warto się zakręcić koło tego.
    Możesz poszukać na początek firmy, która szuka podwykonawców ale
    ostrzegam przed dużymi agencjami ochrony.

    Jeśli będziesz potrzebował namiary co i gdzie kupić i jak to
    zrobić chętnie pomoge
    Pzdr.