PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czemu pracodawcy tak usilnie "ukrywaja" zarobki przed potencjalnym pracownikiem?

  • 21. Data: 2007-08-03 08:15:44
    Temat: Re: Czemu pracodawcy tak usilnie "ukrywaja" zarobki przed potencjalnym pracownikiem?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 07:19:08 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > W odpowiedzi na post z Wed, 1 Aug 2007 15:51:12 +0200, od Gienek :

    > nie zawsze...
    > czasem bywa tak, że idziesz na rozmowę i mówisz, że chcesz 1900 brutto,
    > a oni ci mówią, że zapłacą 2150 zł.

    Ale gdybyś nie powiedział, to nie wiedzieliby czy te 2150 nie jest za
    mało dla ciebie, bo np. chcesz 2500 brutto.....

    p. m.

  • 22. Data: 2007-08-03 11:50:35
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > nie zawsze...
    > czasem bywa tak, że idziesz na rozmowę i mówisz, że chcesz 1900 brutto, a
    > oni ci mówią, że zapłacą 2150 zł.

    To ten gość który podał taką kwotę że nawet pracodawca mu powiedział że może
    zapłacić wyższą to dał popis. Zaniżył zarobki dla wszystkich przyszłych
    kandydatów na pracowników do tej firmy.

  • 23. Data: 2007-08-03 12:06:32
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > renomowanej firmie, możliwośc awansu, prosta scieżka kariery, praca w młodym
    > dynamicznym zespole, możliwość podnoszenia kwalifikacji itp standartowe
    > dyrdymałki

    Jakie dyrdymalki? Pytasz ile są w stanie ci zapłacić i już. Jeśli podadzą jakąś
    konkretną sumkę to mówisz "Niech będzie moja strata" i przyjmujesz ofertę Jeśli
    nie chcą podać swojej oferty to dodajesz 20% do wypłaty jaką obecnie dostajesz i
    podajesz to jako suma za którą zgadzasz się pracować. Jeśli są zainteresowani to
    zmieniasz pracodawcę a jeśli nie to pozostajesz u poprzedniego.

  • 24. Data: 2007-08-03 15:15:54
    Od: "Zygfryd" <z...@a...su>

> [...]
    > zgadzasz się pracować. Jeśli są zainteresowani to zmieniasz pracodawcę
    > a jeśli nie to pozostajesz u poprzedniego.

    Chyba nie do końca zrozumiałeś co napisałem :)

    Darek

  • 25. Data: 2007-08-03 17:10:51
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Fri, 3 Aug 2007 13:50:35 +0200, od Gienek :

    > To ten gość który podał taką kwotę że nawet pracodawca mu powiedział że może
    > zapłacić wyższą to dał popis. Zaniżył zarobki dla wszystkich przyszłych
    > kandydatów na pracowników do tej firmy.

    Charakterystyczne dla przybyszów, którzy przyjeżdżają do wielkiego miasta w
    poszukiwaniu pracy.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    agent wizowy http://www.wizy.szczecin.pl wizy posrednictwo

  • 26. Data: 2007-08-03 18:29:33
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
    > W odpowiedzi na post z Fri, 3 Aug 2007 13:50:35 +0200, od Gienek :

    > Charakterystyczne dla przybyszów, którzy przyjeżdżają do wielkiego
    > miasta w poszukiwaniu pracy.

    Choć jestem ze średniego miasta to w W-wie podałem za dużo.
    Zrezygnowali, ale póki mam pracę u siebie to mogę wybrzydzać :)
    Inny komfort gdy szukałem pracy po studiach i chciałem się
    gdzieś zaczepić.

  • 27. Data: 2007-08-08 20:10:40
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    TZ napisał(a):

    > Mnie też to wkurzyło i zastosowałem prosty patent: w cv dopisałem
    > punkcik: "Oczekiwane wynagrodzenie" gdzie podałem swoje widełki.
    > Telefonów mam już mniej, ale można odsiać pracodawców, którzy szukają
    > pracownika za 1000 - najlepiej brutto.

    zgadzam sie, to skutkuje w obie strony telefonow mniej i na stacje tez
    sie mniej jezdzi ;).

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    sklep w (X)HTML wraz z modulem do Subiekta GT

  • 28. Data: 2007-08-08 20:14:09
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > Doprecyzuj: nie mogą znaleźć specjalisty/fachowca, który coś sobą
    > reprezentuje. Bo zwykłego pracownika jak najbardziej potrafią znaleźć
    > bez problemu póki co.

    no na dwa tygodnie :), taki efekt jest na slasku z ludzmi do 30 roku
    zycia (potem nastepuje stabilizacja psychiczna ;), popracuje troche za
    grosze zobaczy jaka robota i ja normalnie pierdalnie!

  • 29. Data: 2007-08-09 05:49:16
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > no na dwa tygodnie :), taki efekt jest na slasku z ludzmi do 30 roku
    > zycia (potem nastepuje stabilizacja psychiczna ;), popracuje troche za
    > grosze zobaczy jaka robota i ja normalnie pierdalnie!

    I przyjdą następni. Niestety.
    W przypadku nisko kwalifikowanych pracowników się niestety bardziej opłaca
    mieć dużą rotację, bo szkolenie na taką np. kasjerkę, to w kilka godzin
    można zrobić.

    Z tego co zdążyłem zaobserwować w jednym ze sklepów: Rotacja spora, praca
    _codziennie_ (7 dni w tygodniu), praca zmianowa ale potrafią być akcje
    pod tytułem "dzisiaj kończysz wieczorem, jutro masz na rano", praca
    po 9h/zmiana. CZASEM łaskawie wolny weekend. Za wszelkie błędy kasjerka
    ma potrącaną pełną kwotę towaru z wypłaty. No i oczywiście to wszystko
    opatrzone "umową zlecenie", żeby się nikt nie przyczepił, że prawa pracy
    są łamane.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2007-08-10 20:18:59
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

> [...]
    > mieć dużą rotację, bo szkolenie na taką np. kasjerkę, to w kilka godzin

    calkowicie sie z tym nie zgodze ! ostanio mam przyjemnosc trafiac na
    takie przeszkolone kasjerki w marketach i stoje 1,5 godziny w kolejce
    wiec jak widac kilka godzin to malo. Wprawe moze uzyska po miesiacu/moze
    dwoch a to juz jakis koszt.

> [...]
    > ma potrącaną pełną kwotę towaru z wypłaty. No i oczywiście to wszystko
    > opatrzone "umową zlecenie", żeby się nikt nie przyczepił, że prawa pracy

    tak a potem moj kolega (wlasciciel firmy) dowozi pracowników do pracy,
    bo niechce przychodzic albo dzwonia ze znajomi przyjechali i dzisiaj nie
    przyjda :). Drugi kolega dostaje 100 za miesiac pracy polecanego, jak
    przepracuje 3 to dostaje nastepne 300 a jak rok to nastepne 500, to nie
    sa specjalisci to sa pracownicy ktorych jak kolega wojtek mowi mozna
    przeszkolic w "kilka godzin" a jak widac o dobrego pracownika coraz
    trudniej. Nie wiem czy zwrociliscie uwage, ale np. na slasku coraz
    czesciej w takim mcdonaldzie przyjmuja ludzi ktorzy ukonczyli 40 a nawet
    50 rok zycia, a to juz o czyms swiadczy bo klika lat temu to chyba nie
    bylo do pomyslenia.