PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czarność nad Czarnościami

  • 31. Data: 2003-08-22 12:15:42
    Temat: Re: Czarność nad Czarnościami
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    news:bi4vm9$g4k$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jarosław Wiechecki napisał:

    [CIACH]
> [...]
    > odbiorca nie jest ekstra złośliwy, to raczej jej nie przyjmie. Ale
    > pocieszam się tym, że tę grupę czytają też pracodawcy [a może czytają
    > tylko doniesienia o nalotach BSA? ;)] i jeżeli nie trafi do nich
    > argumentacja, że brak podpisanej umowy jest nie fair, to może trafi do
    > nich argumentacja, że pracownik oszukany może być kurewsko złośliwy,
    > więc warto być z nim w porządku. Tłumacząc to na inny język - pracownik
    > ma tyle samo możliwości zrobienia pracodawcę na szaro, co pracodawca, z
    > tym, że pracownik będzie miał mniejszy zysk, wyrażony w gotówce, w

    Hmmm...Może masz rację...Może rzeczywiście lepiej dać sobie spokój z (nomen
    omen) prawem i sprawiedliwością i płacić pięknym za nadobne. W końcu odsetek
    przestępców w naszym parlamencie jest wyższy niż w społeczeństwie :-((
    Taaa...wiem...to śmierdzi anarchią, ale przynajmniej "satisfaction
    guarantee" ;-))
    yamma

  • 32. Data: 2003-08-22 12:26:01
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    yamma wrote:

    > [CIACH]
    >
    > No cóż...Zgadłeś! Nie jestem prawnikiem :-(( (a może :-))...) i nie za
    > bardzo orientuję się w tym Waszym bełkocie (bo domyślam się, że Ty
    > jesteś prawnikiem). Staram się jedynie analizować tą sytuację na tzw.
    > chłopski rozum. I, szczerze mówiąc, nie za bardzo przemawia do mnie
    > możliwość, że sąd pracy każe ponosić jakieś koszty człowiekowi bez
    > środków do życia (za przeproszeniem) wyruchanemu przez jakiegoś
    > pracodawcę-cwaniaczka tylko dlatego, że nie potrafił udowodnić, że
    > został wyruchany...

    To nie tak :). Na wszystko mozna spojrzec z roznej perspektywy np:
    Pracownik nie majacy racji pozywa pracodawce. Normalnie w sprawach
    cywilnych od pozwu wnosi sie oplate ( wpis ) . Pracownik jest od niej jednak
    zwolniony na mocy art 463 § 1 k.p.c. ( przywilej dla niego ). Aby udowodnic
    swoje racje zada powolania bieglego i trzech swiadkow . Biegly za wydanie
    opinii zada wynagrodzenia w wysokosci 1000 zl a swiadkowie zwrotu
    kosztow stawiennictwa w sadzie ( powiedzmy 50 zl) . Sa to tak zwane wydatki
    do ktorych obowiazana jest strona ktora wnosi o przeprowadzenie czynnosci
    polaczonej z takimi wydatkami ( tu pracownik ). Zaliczke na ich poczet
    powinien
    wplacic przed ich podjeciem . Tak jest w normalnej sprawie cywilnej.
    Jednakze
    przcownik jest uprzywilejowany w ten sposob , ze nie musi wplacac , zednej
    zaliczki. Wiecej - wydatkami ktore spowodowal moze byc obciazony tylko
    w szczegolnie uzasadnionych przypadkach Np gdy oczywistym bylo
    dla kazdego , ,ze pracownik nie mial racji , a sadzil sie tylko aby dokuczyc
    pracodawcy. Pozwany w tym procesie pracodawca wie ze pracownik
    nie ma racji i jest pieniaczem ktory robi mu na zlosc. Musi sie jednak
    bronic.
    Nie zna sie na prawie , nie potrafi sie znalezc w sadzie ( jest
    sklepikarzem),
    wiec korzysta z pomocy adwokatka ( koszt 2000 ponosi
    z wlasnej kieszeni ). Sprawe wygrywa. I zada aby sad zasadzil od pracownika
    zwrot kosztow jakie poniosl w procesie ( koszt adwokata 2000 zl) Sadzisz ,
    ze tu potrzeba odwagi sedziego , aby te 2000 zl na rzecz pracodawcy zasadzic
    ?
    Uwazasz , ze ten zwrot nie nalezy sie pracodawcy ?
    To wszystko oczywiscie przedstawilem
    w wielkim uproszczeniu na tzw ,, chlopski rozum'' :)
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 33. Data: 2003-08-22 12:37:01
    Od: "Rygel" <r...@g...pl>

    On Fri, 22 Aug 2003 12:03:32 +0200, onsok wrote:

    > 287 § 1 k.k. od 3 msc do 5 lat pozbawienia wolnosci :)

    prokurator: wysoki sądzie pozwany dokonał celwego zniszczenia własności
    pracodawcy...
    adwokat: pozwany nie mogl dokonac tego czynu poniewaz nie mial dostepu
    do kluczowych elementow firmy poniewaz nie byl jej pracownikiem
    prokurator: ale byl...
    adwokat: nie byl, jesli prokurator twierdzi inaczej prosze przedstawic
    dowod w postaci podpisanej umowy o prace...

    ... trzy lata sprawy sadowej gwarantowane, w najgorszym wypadku grozi
    pracownikowi pół roku w zawiasach no i oczywiście zaległa pensja... :)

    Rygel

  • 34. Data: 2003-08-22 12:46:06
    Od: "Rygel" <r...@g...pl>

    On Fri, 22 Aug 2003 14:37:01 +0200, Rygel wrote:

> [...]
    > adwokat: nie byl, jesli prokurator twierdzi inaczej prosze przedstawic
    > dowod w postaci podpisanej umowy o prace...

    Odpowiadam sam sobie... oczywiście pracownikowi poza dowiedzeniem że był
    pracownikiem trzeba będzie jeszcze udowodnić że to był efekt celowego
    działania a nie np. nieumyślny błąd.

    Rygel

  • 35. Data: 2003-08-22 12:55:34
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    yamma napisał:

> [...]
    > przestępców w naszym parlamencie jest wyższy niż w społeczeństwie :-((
    > Taaa...wiem...to śmierdzi anarchią, ale przynajmniej "satisfaction

    Będę niekonsekwentny. ;) Nie, nie warto obchodzić prawa, nawet więcej -
    nie jestem w stanie powiedzieć, czy w tej sprawie warto donosić [a więc
    być jak najbardziej praworządnym] do BSA czy US [zapewne i w tej materii
    by coś się znalazło] - chociaż jest to jeden ze sposobów upierdolenia
    takich gości w taki sposób, żeby znikli z rynku [już nikomu innemu w tej
    formie nie zaszkodzą]. Na pewno warto zainteresować PIP tą sprawą. I
    warto po kontroli PIP [z protokołem pokontrolnym] udać się do SP.

    Osobiście, już bez zagrywek czysto "politycznych" - ja sam bym olał
    gościa - szkoda nerwów, a efekt "zemsty" jest czysto iluzoryczny.
    Jedynie w wypadku wyroku SP i zasądzenia naleznego wynagrodzenia i braku
    wypłaty tegoż, zainteresował bym się, w jaki sposób można przekazać tę
    informację do BIGu - nie wiem czy osoba fizyczna może sama zgłosić, ale
    jeżeli nie, to możesz zawsze poszukać jakiejś firmy, która kupi dług
    pracodawcy za symboliczną złotówkę i będzie mogła go zgłosić do BIGu -
    chwasty trzeba wyrywać z Rynku.

    Flyer

  • 36. Data: 2003-08-22 12:55:37
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    onsok napisał:

    > 287 § 1 k.k. od 3 msc do 5 lat pozbawienia wolnosci :)

    Eeeee, a to:

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku.

    Flyer

  • 37. Data: 2003-08-22 13:37:24
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

> [...]
    zasadzic
    > ?
    > Uwazasz , ze ten zwrot nie nalezy sie pracodawcy ?

    W tym kokretnym przypadku uważam, że się należy. Ale chyba nie zaprzeczysz,
    że to właśnie sąd decyduje, czy pracownik jest pieniaczem i próbuje
    naciągnąć pracodawcę. A dokładniej: jeśli pracodawca zwróci się do sądu z
    żądaniem zasądzenia od pracownika zwrotu kosztów, to sędzia NIE JEST
    zobligowany art. 98 k.p.c. do zasądzenia tychże kosztów, MOŻE je jedynie
    zasądzić bądź nie wedle własnego uznania. Czy mam rację? Weź przypadek
    autora tego wątku. Wnosi sprawę do sądu, proces przegrywa, bo pracodawca
    zarzeka się, że widzi go pierwszy raz w życiu a pozostali pracownicy dostali
    nagle zaniku pamięci. Pracodawca z braku dowodów proces wygrywa i wnosi o
    zasądzenie zwrotu kosztów. Powtórze Twoje pytanie: uważasz, że ten zwrot
    należy się pracodawcy?
    yamma

  • 38. Data: 2003-08-22 14:00:31
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    Miałem podobną sytuację, więc Ci napiszę jak to rozwiązałem.

    Przede wszystkim nie kradnij nic z kasy firmy i nie strasz szefa że naślesz
    tam na niego policję itd, bo nie jesteś baba.

    Poprostu nie idź tam więcej do pracy, znajdź coś innego a tamto miej głęboko
    jak są takie warunki.
    Przychodź do firmy od czasu do czasu i mów do szefa - umawialiśmy się na 900
    zł, czekam na wynagrodzenie, rozumiem że sytuacja firmy jest ciężka, ale
    moja sytuacja również nie należy do łatwych. Nic nie spuszczaj z tonu, ani
    nie pozwalaj płacić na raty, bo doprowadzi za przeproszeniem fiut, do
    sytuacji że zostanie ci do wydębienia 300 zł, i mu je podarujesz bo nie
    będziesz miał się ochoty z nim spotykać.
    Jeśli argumentuje że 300 bo jesteś mało produktywny - proszę Pana, umowa to
    umowa - trzeba brać odpowiedzialność za swoje słowa i nie p... głupot jak
    się zatrudnia nowych. Nie daruj nic!!! Ja nie darowałem, i wyszedłem z tego
    super, nie padło ani jedno złe słowo na szefa, choć za kasą chodziłem 3
    miesiące.

    Wytłumacz, że skoro sytuacja firmy jest ciężka, i firmy nie stać na
    wynagrodzenia, to chętnie pomożesz i nie przyjdziesz już więcej pracować.

    Atuty:
    Jeśli powie Ci że nie masz z nim umowy na piśmie, powiedz że umawialiśmy się
    wstępnie, a to że nie otrzymałeś umowy to jest błąd nie Twoj tylko Twojego
    pracodawcy, i dobrze byłoby gdyby zrozumiał, że jeśli Ci nie wypłaci tych
    900 zł, to zapłaci znacznie więcej jeśli zgłosisz do Państw. Inspekcji
    Pracy - że pracodawca nie poddał Ci umowy do podpisania, mimo że pracujesz u
    niego ponad miesiąc (bo w PIP powiesz że nadal tam pracujesz) Prawdopodobnie
    gość kręci jakieś inne lewe interesy, a może w firmie jest jeszcze ktoś
    przyjęty na słowo czyli na czarno i będzie wpadka na całego jak gościa
    sprawdzą.

    Wtedy łatwo przejmujesz jego firmę, przeprowadzasz restrukturyzację,
    wprowadzasz audytorów z ISO i sprzedajesz to Niemcom żyjąc sobie długo i
    szczęśliwie na Wyspach Kanaryjskich.

    Th

  • 39. Data: 2003-08-22 14:16:50
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    yamma wrote:
> [...]
    > zwrotu kosztów, to sędzia NIE JEST zobligowany art. 98 k.p.c. do
    > zasądzenia tychże kosztów, MOŻE je jedynie zasądzić bądź nie wedle

    Niezupelnie. Moze wyjatkowo ich nie zasadzic , ale to wyjatkowo
    i w typowych sprawach ( tj w 99% ) bym na to nie liczyl :)

> [...]
    > widzi go pierwszy raz w życiu a pozostali pracownicy dostali nagle
    > zaniku pamięci. Pracodawca z braku dowodów proces wygrywa i wnosi o

    Sad opiera sie na dowodach. Skoro pracownik nie udowodnil swoich racji
    to widocznie nie bylo tak jak mowi. Sad nie moze sobie gdybac czy domyslac
    sie.
    Musi rozstrzygnac spor definitywnie opierajac sie na zgromadzonych
    w sprawie dowodach.

    > Powtórze Twoje pytanie: uważasz, że ten
    > zwrot należy się pracodawcy?

    A dlaczego nie ? Z prawnego punktu widzenia - tak. Przeciez pracownik
    mu cos zarzucil , a te zarzuty sie nie potwierdzily przed sadem ( nie
    udowodnil ich )
    Z prawnego punktu wiec, to racje ma pracodawca. Pracownik i tak
    jest strasznie uprzywilejowany przed sadem . W niektorych przypadkach sad
    musi nawet dbac o jego interesy z urzedu . Takiego uprzywilejowania nie ma
    pracodawca , ktorym moze byc wcale nie jakis tam wilki koncern , ale
    biedny rzemielsnik.

    P.S. Nie bronie tu wcale zadnego pracodawcy . Staram sie wskazac pewne
    niuanse , o ktorych nalezy pamietac i ktore moga sie komus przydac .
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 40. Data: 2003-08-22 15:11:08
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Rygel" w wiadomości news:pan.2003.08.22.12.37.00.717415@gazeta.pl
    napisal(a):

> [...]
    > zniszczenia własności pracodawcy...
    > adwokat: pozwany nie mogl dokonac tego czynu poniewaz
    > nie mial dostepu do kluczowych elementow firmy poniewaz

    Scenariusz serialu produkcji wenezuelskiej? ;-) Wystarczy, ze prokurator
    na wstepie nie uzyje slowa "pracodawca". Mozna przeciez zniszczyc czyjas
    wlasnasc nawet nie pracujac w danym miejscu, tak jak mozna sie wlamac do
    banku nie bedac jego pracownikiem. No ale wlasnie... dochodzi dodatkowy
    bol - wlamanie.

    pozdrawiam
    --
    Greg