PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzarność nad Czarnościami › Re: Czarność nad Czarnościami
    From: "yamma" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czarność nad Czarnościami
    Date: Fri, 22 Aug 2003 15:37:24 +0200

    Użytkownik "onsok" <onsok1@wp_.pl> napisał w wiadomości
    news:bi524j$3p7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > przcownik jest uprzywilejowany w ten sposob , ze nie musi wplacac , zednej
    > zaliczki. Wiecej - wydatkami ktore spowodowal moze byc obciazony tylko
    > w szczegolnie uzasadnionych przypadkach Np gdy oczywistym bylo
    > dla kazdego , ,ze pracownik nie mial racji , a sadzil sie tylko aby
    dokuczyc
    > pracodawcy. Pozwany w tym procesie pracodawca wie ze pracownik
    > nie ma racji i jest pieniaczem ktory robi mu na zlosc. Musi sie jednak
    > bronic.
    > Nie zna sie na prawie , nie potrafi sie znalezc w sadzie ( jest
    > sklepikarzem),
> [...]

    W tym kokretnym przypadku uważam, że się należy. Ale chyba nie zaprzeczysz,
    że to właśnie sąd decyduje, czy pracownik jest pieniaczem i próbuje
    naciągnąć pracodawcę. A dokładniej: jeśli pracodawca zwróci się do sądu z
    żądaniem zasądzenia od pracownika zwrotu kosztów, to sędzia NIE JEST
    zobligowany art. 98 k.p.c. do zasądzenia tychże kosztów, MOŻE je jedynie
    zasądzić bądź nie wedle własnego uznania. Czy mam rację? Weź przypadek
    autora tego wątku. Wnosi sprawę do sądu, proces przegrywa, bo pracodawca
    zarzeka się, że widzi go pierwszy raz w życiu a pozostali pracownicy dostali
    nagle zaniku pamięci. Pracodawca z braku dowodów proces wygrywa i wnosi o
    zasądzenie zwrotu kosztów. Powtórze Twoje pytanie: uważasz, że ten zwrot
    należy się pracodawcy?
    yamma