PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czarność nad Czarnościami

  • 21. Data: 2003-08-22 08:41:05
    Temat: Re: Czarność nad Czarnościami
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "onsok" <onsok1@wp_.pl> napisał w wiadomości
    news:bi4h0m$fbi$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Bzdura!!!!!!! Zwolniony jest tylko do oplat sadowych.
    > Moze zostac obciazony ( w szczegolnie uzasadnionych przypadkach)
    > wydatkami . Nie ma zwolnienia natomiast od zwrotu kosztow
    > stronie przeciwnej . Jak przegra sprawe i strona przeciwna
    > zarzada zwrotu kosztow sad je zasadzi. A tego moze byc
    > sporo np koszty zastepstwa procesowego.

    Nie strasz ludzi...To są chyba naprawdę sporadyczne przypadki (ja
    przynajmniej o czymś takim nigdy nie słyszałem). Jakoś nie chce mi się
    uwierzyć w sytuację, gdy sąd zasądza zwrot kosztów od pracownika na rzecz
    pracodawcy (a podejrzewam, że godzina pracy radcy prawnego w firmie nie
    należy do najniższych). Masz jakieś przykłady, gdy sąd pracy zasądził zwrot
    kosztów?
    yamma

  • 22. Data: 2003-08-22 10:03:32
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    Da:-)Za wrote:
    > Użytkownik "onsok" <onsok1@wp_.pl> napisał w wiadomości

    > eeeeeeee zaraz przestepstwo -

    287 § 1 k.k. od 3 msc do 5 lat pozbawienia wolnosci :)
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 23. Data: 2003-08-22 10:12:23
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    yamma wrote:
> [...]
    > rzecz pracodawcy (a podejrzewam, że godzina pracy radcy prawnego w
    > firmie nie należy do najniższych). Masz jakieś przykłady, gdy sąd

    Jaja sobie robisz ? :) To chyba oczywiste , ze strona przegrywajaca
    w procesie cywilnym zwraca koszty procesu stronie przeciwnej
    art 98 §1k.p.c. z malymi wyjatkami , ale nie liczylbym na nie
    w typowej sprawie :D. Pracownik i tak jest uprzywilejowany bo ma
    zwolnienie od oplat sadowych i prawdopodobnie nie zostanie obciazony
    wydatkami. Jesli pracodawca natomiast wytoczy powodztwo pracownikowi,
    ponosi on wszelkie kosztu a w wypadku przegrania sprawy
    na zadanie pracodawcy zwraca mu koszty procesu. To wszystko w bardzo
    duzym skrocie :)
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 24. Data: 2003-08-22 10:14:29
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    onsok wrote:
    > wydatkami. Jesli pracodawca natomiast wytoczy powodztwo pracownikowi,
    > ponosi on

    Oczywiscie pracownik , bo dosc zagmatwalem :)
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 25. Data: 2003-08-22 10:35:52
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

> [...]
    > art 98 §1k.p.c. z malymi wyjatkami , ale nie liczylbym na nie
    > w typowej sprawie :D. Pracownik i tak jest uprzywilejowany bo ma

    Ależ ja tego nie neguję! Pytam tylko, czy znasz przypadki kiedy sąd pracy
    zasądził od pracownika zwrot kosztów procesu, zwłaszcza że przepis jest
    mniej więcej taki: "Sąd w orzeczeniu kończącym postępowanie w instancji
    rozstrzyga o tych wydatkach, stosując odpowiednio przepisy o kosztach
    sądowych w sprawach cywilnych, z tym że obciążenie pracownika tymi wydatkami
    może nastąpić w wypadkach _szczególnie uzasadnionych_.". Sędzia w przypadku
    przegrania procesu przez pracownika może oczywiście bazując na artykule 98
    k.p.c. zasądzić zwrot kosztów dla pracodawcy ale pokaż mi takiego sędziego,
    który by się na to odważył...
    yamma

  • 26. Data: 2003-08-22 11:39:40
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    yamma wrote:
    > Użytkownik "onsok" <onsok1@wp_.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ależ ja tego nie neguję!

    Nie jestes prawnikiem , prawda ?

> [...]
    > odpowiednio przepisy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych, z tym
    > że obciążenie pracownika tymi wydatkami może nastąpić w wypadkach

    Rozrozniasz okreslenie wydatki do ponoszenia ktorych zobowiazana
    jest strona dokonujaca czynnosci powodujacej wydatki od zwrotu kosztu
    procesow stronie wygrywajacej proces ? Smiem watpic.

    > Sędzia w przypadku przegrania procesu
    > przez pracownika może oczywiście bazując na artykule 98 k.p.c.
    > zasądzić zwrot kosztów dla pracodawcy ale pokaż mi takiego sędziego,
    > który by się na to odważył...

    To nie odwaga lecz obowiazek. Koszty procesu stronie wygrywajacej
    zobowiazana jest zwrocic nawet osoba ktora jest zwolniona , czy
    to z mocy ustawy czy orzeczenia sadowego do ponoszenia kosztow sadowych
    ( art 121 k.p.c.). Nie rozrozniasz podstawowych pojec z zakresu kosztow,
    i stad sa problemy.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 27. Data: 2003-08-22 11:43:43
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Jarosław Wiechecki napisał:

    > NIE MOŻNA PROPONOWAĆ NIEETYCZNYCH ZACHOWAŃ! Takich jak np.: spam, usunięcie
    > wszystkich zabezpieczeń przed atakiem z zewnątrz, skasowania baz
    > danych,instalacja wirusów,ogólnie: działań mających na celu zniszczenie
    > infrastruktury informatycznej a tym samym firmy. To jest nieetyczne!!!!Inni
    > czytelnicy powinni wskazać przykłady, innych, nieetycznych działań których
    > należy się wystrzegać.

    Przeczytałem i nie widzę związku pomiędzy moim tekstem a Twoim - jedyny
    zbieżny punkt to "nieetyczne". A BSA, to nie nazwa wirusa. ;)

    Co do tzw. proponowania - sam nie robiłem świadomie żadnych świnstw
    pracodawcom, a moja propozycja to czysto marketingowa próba dostosowania
    propozycji do odbiorcy - co poradzę, że jestem "kreatywny" - jeżeli
    odbiorca nie jest ekstra złośliwy, to raczej jej nie przyjmie. Ale
    pocieszam się tym, że tę grupę czytają też pracodawcy [a może czytają
    tylko doniesienia o nalotach BSA? ;)] i jeżeli nie trafi do nich
    argumentacja, że brak podpisanej umowy jest nie fair, to może trafi do
    nich argumentacja, że pracownik oszukany może być kurewsko złośliwy,
    więc warto być z nim w porządku. Tłumacząc to na inny język - pracownik
    ma tyle samo możliwości zrobienia pracodawcę na szaro, co pracodawca, z
    tym, że pracownik będzie miał mniejszy zysk, wyrażony w gotówce, w
    kieszeni po takim numerze. ;)

    Flyer

  • 28. Data: 2003-08-22 11:43:59
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    onsok napisał:

    > Ja bym powiedzial , ze jest to przestepstwo

    A jakie, można wiedzieć?

    Namawianie do zakupu pirackiego oprogramowania? - to chyba jedynie.

    Zainstalowanie pełnego softu na kompie - na jakim kompie - u Pana
    Prezydenta, czy może gdzieś indziej? ;)

    Zawiadomienie BSA? - jak najbardziej praworządna praktyka.

    Nie jest natomiast przestępstwem to, że ktoś cos kupi, zainstaluje na
    kompie i wezwie BSA - BSA bada stan faktyczny i nie interesuje się tym,
    że "a bo to Kowalski" - "OBOWIĄZKIEM" pracodawcy jest kontrola
    zainstalowanego oprogramowania na kompach, tak samo, jak zawieranie umów
    z pracownikami. ;)

    Z równie dobrym skutkiem autor wątku może zawiadomić BSA, bez gmerania w
    kompach. Musi tylko sprawdzić, jaki soft jest piracko zainstalowany u
    pracodawcy [a da się to sprawdzić i zapewne taki soft jest u owego
    pracodawcy] i dopiero z tym papierkiem iść do BSA [bo BSA, cos chętniej
    broni "dużych" firm software'owych], jak PRAWORZĄDNY OBYWATEL
    ZGŁASZAJĄCY PRZESTĘPSTWO.

    Flyer

  • 29. Data: 2003-08-22 12:06:32
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    > Nie jestes prawnikiem , prawda ?

    [CIACH]

    No cóż...Zgadłeś! Nie jestem prawnikiem :-(( (a może :-))...) i nie za
    bardzo orientuję się w tym Waszym bełkocie (bo domyślam się, że Ty jesteś
    prawnikiem). Staram się jedynie analizować tą sytuację na tzw. chłopski
    rozum. I, szczerze mówiąc, nie za bardzo przemawia do mnie możliwość, że sąd
    pracy każe ponosić jakieś koszty człowiekowi bez środków do życia (za
    przeproszeniem) wyruchanemu przez jakiegoś pracodawcę-cwaniaczka tylko
    dlatego, że nie potrafił udowodnić, że został wyruchany...

    yamma

  • 30. Data: 2003-08-22 12:09:09
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    > 287 § 1 k.k. od 3 msc do 5 lat pozbawienia wolnosci :)

    Ty jestes prawnikiem a ja praktykiem - oczywiscie zartowalem z tym wirusem
    ale skoro Ty tak pozwaznie podchodzisz do tego to sprawa bylaby bardzo
    trudna do udowodnienia.

    --
    Pozdro
    Da:-)Za