PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Fri, 29 Nov 2002 23:15:05 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@kat03182038.visp.energis.pl

    Użytkownik Rafal <?@?.?> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as80tq$2vi$...@n...tpi.pl...
    [...]
    > !!!!!!!!! Z przyczajki czytałem tę dyskusję, nie chciałem się odzywać, ale
    > końcu nie wytrzymałem!

    Jeśli już chcesz używać takich mocnych słów jak na końcu
    Twego postu, to czytaj nie "z przyczajki", tylko dokładnie.
    Nie wyłapuj pojedyńczych zwrotów reagując na nie
    utartymi sloganami, tylko myśl.

    > Ja można mówić, że w kraju, w którym tak wielu ludzi jest biednych
    potrzeba
    > tego, aby ludzie mniej pracowali?????
    >
    > Po prostu dla mnie szok.!

    Potrzeba, żeby niektórzy mniej pracowali w tym sensie, żeby zagarniali
    tej pracy dla siebie mniej, i żeby zostawiali jej trochę właśnie dla ludzi
    biednych. Czyżbyś nie wiedział, że "w tym kraju tak wielu ludzi jest
    biednych" właśnie dlatego, że nie mają pracy, której inni mają pod
    dostatkiem?
    Czy tak trudno zrozumieć, że jeśli progresywny podatek zniechęci
    do pracy np. żonę również pracującego męża, albo zniechęci kogoś do pracy
    na 2 etatach, albo zniechęci prywatnego przedsiębiorcę do robienia
    wszystkiego samemu i przyjęcia kogoś do pomocy, to w wyniku tego
    wielu obecnych bezrobotnych może wreszcie dostać pracę?

    > Zawsze myślałem, że socjaliści tylko dlatego są socjalistami, bo nie widzą
    > prawdziwych przyczyn złego stanu gospodarki. Że ludzie nie chcą wolnego
    > rynku, bo są po prostu otumanieni obietnicami polityków.

    A ja uważam, że zbyt wielu ludzi dało się otumanić fanatykom
    wolnego rynku, nie zdając sobie sprawy, że jego "żelazne" prawa
    powodują, że znaczna część społeczeństwa może nie być w stanie
    sprzedać swojej pracy innym, w związku z czym przestaje być
    potrzebna i powinna poddać się eutanazji.

    > A tutaj wyskakujesz z tekstem, że u nas jest za dużo pracujących?
    Rozglądnij
    > się dookoła i powiedz, czy naprawdę nie widzisz, że u nas jest MNÓSTWO do
    > zrobienia? Nie widzisz, walających się płotów, odpadających tynków,
    > niezagospodarowanych terenów i mnóstwa innych przejawów biedy?
    > Myślisz, że ludzie chcą żyć tak jak jest teraz?

    I co z tego, że jest tyle pracy. Jeśli nikt nie chce za nią płacić,
    to tak jakby jej nie było. Gdybyś czytał dokładnie, to byś wiedział,
    że mnie chodzi o to samo, tylko zamiast o walących płotach
    piszę o budowie autostrad i szerokopasmowego Internetu
    w każdej wsi. Tyle, że nie widzę innej możliwości zdobycia
    na to pieniędzy, jak właśnie przez ten podatek.

    > Daj im tylko wolną rękę i
    > nie mów im co mają robić. Podatki w Polsce krępują człowieka. Tak samo jak
    > krępuje go restrykcyjne prawo nie pozwalające na wolność gospodarczą.
    Kiedy
    > tak się dzieje, to nawet jak jest MNÓSTWO pracy do zrobienia, to nie można
    > jej wykonywać, bo jesteśmy krępowani!
    >
    > To tak jakbyś związał sobie ręce i dziwił się czemu nie jesteś w stanie
    > zbudować domu.

    Baju, baju. Właśnie widać, kto jest pod wpływem demagogów.
    W tym wypadku demagogów, którzy chcieliby płacić minimalne
    podatki, i dzięki temu jeszcze szybciej się bogacić.
    Jeśli te niskie podatki i brak skrępowania są takim panaceum
    na wszystko, to dlaczego Polska przedwojenna cały czas
    dreptała w miejscu, a jeszcze wcześniej miliony ludzi
    musiały emigrować za ocean za chlebem. Czy już sto lat temu
    wredni socjaliści ograniczali wolność gospodarczą
    i dusili podatkami?
    Kapitalizm duszą nie podatki, tylko brak popytu.
    Dlatego tak pięknie się rozwija np. w sytuacji wyścigu zbrojeń.
    Bo wtedy można przeforsować wydatki (i podatki) na zbrojenia,
    jest dodatkowy popyt i praca. A to co ja proponuję, to nic innego,
    jak tylko to, żeby zamiast zbrojeń budować w Polsce infrastrukturę,
    której tak bardzo brakuje.

    > A Ty chcesz jeszcze bardziej ograniczyć chęć polaków do poprawy tego
    stanu!
    > chcesz im jeszcze dowalić podatku i O ZGROZO właśnie po to, żeby osłabić
    ich
    > chęć do pracy!!!!

    Tak, dopóki jest bezrobocie, to osłabianie chęci do pracy jest
    potrzebne. Żeby jej wystarczyło dla wszystkich. Dokładnie na takiej
    samej zasadzie powiem, że kiedy brakuje dla wszystkich jedzenia,
    to potrzebne jest osłabianie apetytu żarłoków.
    Ale oczywiście tego rodzaju podatek natychmiast przestanie być
    potrzebny, jak tylko bezrobocie będzie minimalne.

    > Jeżeli ktoś mówi, że warto podatek nakładać, bo wtedy Państwo ma więcej
    > dodchodów, i dzięki temu w gospodarce jest lepiej - to nazwę go
    > głupcem(jezeli w to naprawdę wierzy) albo kłamcą populistą.
    > Ale jeżeli ktoś mówi że podatek jest dobry dlatego, że ogranicza chęć do
    > pracy to nazwę go .... nie wiem jak takie coś można nazwać...

    Może po prostu nie trzeba operować schematami i sloganami,
    tylko myśleć. Z tego, że zwykle podatki zwiększają koszty pracy
    i osłabiają popyt nie wynika, że każdy podatek musi tak robić.
    A z tego, że zwykle podatki przeznaczane są na cele socjalne
    nie wynika, że nie może istnieć podatek przeznaczony w całości
    na rozkręcenie koniunktury i zapewnienie pracy ludziom, którzy
    jej nie mają, nawet jeśli w tym celu zniechęci również do pracy
    osoby, które jej mają za dużo.

    > Przykro mi jeżeli się obraziłeś - ale naprawdę innych słów nie znalazłem.

    Ja starałem się Ciebie nie obrazić.

    Pozdrawiam
    Artur