PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Co to jest mobbing?

  • 1. Data: 2002-01-01 22:18:16
    Temat: Re: Co to jest mobbing?
    Od: "jaca" <j...@w...pl>

    > w Turcji (to również także Europa i członek NATO) nie ma czegoś takiego
    jak
    > Prawo Jazdy

    uważasz, że to jest dobre?

    > W USA równiez, na skrzyżowaniach równorzędnych a jest ich całe mnóstwo.

    obowiązuje pierwszeństwo dla pojazdu nadjeżdżającego z prawej strony

    > Nie wkładaj wszystkiego do jednego worka. Czemu niby nie wolno zatrudniać
    > nieletnich?

    a jak myslisz?
    posłałbyś swoje 13 letnie dziecko do pracy?
    a po co w takim razie jakies tam normy BHP?

    > Nie odpowiedziałeś mi jak sobie wyobrażasz taki przepis.

    wystarczy odpowiedni paragraf

    jaca

  • 2. Data: 2002-01-02 11:01:40
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "jaca" <j...@w...pl>
    > jak
    > >
    > uważasz, że to jest dobre?

    Pisze jak jest i to nie tylko na Bliskim Wschodzie

    > obowiązuje pierwszeństwo dla pojazdu nadjeżdżającego z prawej strony

    Nieprawda. Tak jest u nas. U nich ten kto pojawi się pierwszy na
    skrzyżowaniu.

    > a jak myslisz?
    > posłałbyś swoje 13 letnie dziecko do pracy?
    > a po co w takim razie jakies tam normy BHP?

    Zostawiłbym tą decyzje rodzicom. Jak stwierdza że ich dziecko chce, może czy
    powinno pracować (np. roznosząc gazety itp.) to niech pracuje. Dla mnie to
    idiotyzm zakazywać tego ustawowo.

    > wystarczy odpowiedni paragraf

    Tak myślałem :-) Zostawie to bez komentarza

    Piotr

  • 3. Data: 2002-01-02 23:28:43
    Od: "jaca" <j...@w...pl>

    > Nieprawda. Tak jest u nas. U nich ten kto pojawi się pierwszy na
    > skrzyżowaniu.

    nie znam kodeksu drogowego usa, więc nie będę się spierał
    natomiast jesli chodzi o prawo jazdy, tam nie jest dożywotnie, a kierowca
    musi przechodzic okresowe testy i badania lekarskie co kilka lat celem
    przedłużenia jego ważności

> [...]
    czy
    > powinno pracować (np. roznosząc gazety itp.) to niech pracuje. Dla mnie to

    wierzę w to, że Ty byś nie posłał, ale na pewno znaleźliby się tacy rodzice,
    którzy by posłali, i to nie chodzi o roznoszenie gazet czy wykonywanie
    innych drobnych prac, ok, to nawet wychowawcze, ale np prace fizyczne, czy w
    szczegolnie trudnych i szkodliwych warunkach, zagrażających prawidlowemu
    rozwojowi dziecka

    > Tak myślałem :-) Zostawie to bez komentarza

    wiesz, wszystko byloby proste, gdyby wystarczył nam dekalog
    przestrzegajmy 10 przykazan, a nie będą tu potrzebne żadne dodatkowe
    kodeksy, paragrafy i mnożenie ustaw
    ale tak nie jest

    btw:
    pierwszy związek zawodowy powstał bodajze w USA

    aha, idiotyczna ustawa o prohibicji też

    jaca

  • 4. Data: 2002-01-03 07:37:49
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "jaca" <j...@w...pl>...

> [...]
    > natomiast jesli chodzi o prawo jazdy, tam nie jest dożywotnie, a kierowca
    > musi przechodzic okresowe testy i badania lekarskie co kilka lat celem

    ja też nie. Wiem to od koleżanki :-) Nie wiem jak jest z tymi badaniami ale
    z tego co słyszałem to największym zagrożeniem na drogach są 80 letni
    staruszkowie którzy nie bardzo radzą sobie z chodzeniem nie mówiąc już o
    jeżdżeniu. Wiec z tymi badaniami to nie jest chyba zbyt restrykcyjne.

> [...]
    > szczegolnie trudnych i szkodliwych warunkach, zagrażających prawidlowemu

    To sprawa rodziców. Oni najlepiej wiedzą co dla danego dziecka najlepsze i
    zostawmy to dla nich. Nie stawiajmy wszystkiego na głowie.

    > wiesz, wszystko byloby proste, gdyby wystarczył nam dekalog
    > przestrzegajmy 10 przykazan, a nie będą tu potrzebne żadne dodatkowe
    > kodeksy, paragrafy i mnożenie ustaw
    > ale tak nie jest

    Oczywiści. Chodzi mi tylko że trzeba znać umiar. Nie tworzyć już nowych
    przepisów w miejscu gdzie już dotychczasowych jest nadmiar w dodatku nie
    działają.

    > btw:
    > pierwszy związek zawodowy powstał bodajze w USA

    I co w związku z tym?

    > aha, idiotyczna ustawa o prohibicji też

    i...? Nie wiem o Ci teraz chodzi? Przecież wiadomo że w ostatnim 200 leciu
    praktycznie większość wynalazków i rozwiązań powstaje w USA tak było, jest i
    będzie. Dobrych i złych. Na szczęście tych pierwszych jest więcej. Bo to
    kraj wolnych ludzi gdzie człowiek czuje się naprawdę wolnym. Oczywiście
    dopóki nie narusza wolności drugiego człowieka.

    Piotr