PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co sądzicie o wykształceniu? :)

  • 11. Data: 2003-05-08 13:41:29
    Temat: Re: Co sądzicie o wykształceniu? :)
    Od: Azathoth^ <a...@2...pl>

    > Lepiej się męczyć teraz, niż męczyć sie później bez wyższego wykształcenia i
    > z minimalnymi szansami na znalezienie pracy. Jak popatrzysz na statystyki
    > zarudnienia, to liczby są oczywiste - im wyższe kwalifikacje, tym poziom
    > bezrobocia w takiej grupie mniejszy.

    Heh stary chyba nie wiesz co piszesz! Jakie statystyki...!
    Nie masz do konca racji:
    - szybciej znajdzie zatrudnienie osoba z srednim wyksztalceniem niz z
    wyzszym [mowie caly czas u urzedzie pracy!] ludzie z wyzszym maja duze
    klopoty ze znalezieniem pracy.. zalezy to jeszcze oczywiscie od
    miasta/wsi/itp..
    Odpowiedz jest prosta potrzeba wiecej ludzi do prac fizycznych itp niz
    na kierownicze stanowiska, administracyjno biurowe.
    ----------
    A teraz odpowiem na zadane pytanie:
    - Moim zdaniem wiekszosc ma tutaj racje matura jest bezwzglednym
    minimum, powiedzial bym ze studia to teraz minimum..
    Ale nikt nie mowi kiedy trzeba miec to wyksztalcenie.
    Wiec moja rada jesli naprade nie mozesz pogodzic pracy ze szkola [co
    jest dziwne bo firma sama powinna ci to umozliwic] to zajmij sie praca
    tak na maxa. Za jakis czas moze bedziesz mial inne stanowisko i wiecej
    wolnego czasu na nauke, wiec zawsze zdazysz isc do liceum dlas
    pracujacych potem na studia dzienne/wieczorowe, polecam dzienne no ale
    to zalezy od czasu rzecz jasna.....
    - jesli zmarnujesz szanse pojscia do pracy w dzisiejszych czasach
    bedziesz tego zalowal do konca zycia..
    - na nauke nigdy nie jest za pozno [fakt ze im dluzej sie zwleka tym
    poznij mniej checi] - mowie o szkolnictwie a nie kursach itp.
    - i najwazniejsze w pracy zdobywasz doswiadczeie zawodowe!!!!
    niewiem ilu ludzi na tej grupie skonczylo studia, i szuka pracy..
    Wazniejsze jest to co umiesz a nie to jaka szkole skonczyles...
    Ja mam tytul inzyniera informatyka, praca dyplowowa o grafice komp na
    potrzeby internetu [flash - actionscript].
    Wszystkim ktorzy sa jeszcze na studiach wydaje sie ze jak juz beda miec
    ten tytul to sa kims. Niema wiekszej bzdury!
    Prawda jest taka ze czlowiek po ukonczonych studiach jest glopi!
    Mialem dosc dopbre oceny.. a przekonalem sie otym na stazu w
    Uniwersytecie Medycznym .. wiecej praktycznych rzeczy nauczylem sie tam
    niz na studiach.. studia daja tylko teorie i troszke praktyki... ale
    doswiadczenia zdobywasz dopiero kiedy np.wchodzisz do firmy i slyszysz
    "panie inz.siec nie dziala prosze to naprawic..." - i to jest prawdziwa
    szkola !!!
    ---
    Podsumowanie-> idz do pracy , jesli nie mozesz jej pogodzic ze szkola
    rzuc szkole, ale nie na zawsze!!!!!!!!!
    potem zdaj mature skoncz studia w 1, 2 3 kierunkach bo 1 to za malo,
    zobczysz jak bedziesz sie cieszyl jak pojdziesz na 1 rozmowe
    kwalifikacyjna do powazniej duzej firmy i spytaja cie "jakie ma pan
    doswiadczenie zawodowe poza studiami?' i odpowiesz Mam! :))
    Jak ja szukalem pracy niestety moglem tylko powiedziec... jestem
    tegorocznym absolwentem, slyszalem tylko studia?? to za malo... dziekuje
    Tak bylo kilka razy, po zdobyciu stazu juz bylo lepiej:)
    Jak szedlem na jakas rozmowe z qmplem ze studiow, ktory niemial nawet
    zadnego stazu .. to rozmawiali zemna a jemu dziekowali odrazu...
    Pozdrawiam:)
    PS> Taka sytuacje mamy w kraju, ze bez dobrych znajomosci nie dostaniesz
    pracy na jaka zaslugujesz ...............

    --
    Szukaj swiatla w ciemnosci niech Flash oswietla Ci droge..
    http://www.actionscript.prv.pl Actionscript Polska-Lodz Filip Gocek

  • 12. Data: 2003-05-08 13:59:24
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    W wolnej burzy wypowiedzi przedstawionej w :b9dccq$g1g$...@i...gazeta.pl,
    Arrival <a...@w...pl> wyrazil co nastepuje:
    > Witam!
    > mial problemow tylko glownie o stosunek ludzi do takiej osoby...
    > Wydaje mi sie, ze nikogo nie beda obchodzily moje wysokie srednie
    > ocen jeszcze z czasow kiedy "chodzilem" do szkoly bo jesli nie bede
    > mial sredniego wyksztalcenia to od razu z uprzedzeniem bedzie patrzyl
    > na mnie jak na matola :(... I teraz juz sam nie wiem co mam zrobic...
    > Czy wziasc sie do pracy i miec juz zapewniana przyszlosc czy meczyc
    > sie jeszcze 6 lat razem ze studiami i potem meczyc sie z szukaniem
    > zajecia :(

    Zajmij sie rpaca i ewentualnie swoja firma ale skoncz liceum i potem zrob
    studia - ewentualnie wieczorowe albo cos takiego. POmiedzy liceum a stuiami
    mozesz zawszez robic sobie przerwe jakas. Nie chodzi o to zebys olewal zawod
    dla studiow, po porstu postaraj sie to jakos pogodzic, wyksztalcenie ci sie
    rpzyda, chociazby przy jakis negocjacjach z partnerami kotrzy beda na to
    patrzec - jezeli jestes dobry i tak spokojnie sobie poradzisz. BTW
    ewentualen studia to nie tylko papierek ale tez kontakty itp , ktore moge
    sie potem przydac.

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/

  • 13. Data: 2003-05-08 14:10:42
    Temat: Odp: Co sądzicie o wykształceniu? :)
    Od: "michał t" <l...@h...pl>

    Użytkownik Azathoth napisał:

> [...]
    > Odpowiedz jest prosta potrzeba wiecej ludzi do prac fizycznych itp niz
    > na kierownicze stanowiska, administracyjno biurowe.

    taki subtelny fakcik... : osoba z wyższym wykształceniem ma też średnie
    wykształcenie(może pracować jako kierownik i jako Podajcegła)....
    ***********************************
    Wg mnie sprawa jest prosta:
    matura koniecznie!
    studia rozpocząć raczej(jeśli ci bardzo nie zależy to wybierz cos luźnego na
    polibudzie)....
    Skupić się na rozwijaniu firmy. Studia(szczególnie w późniejszych latach)
    raczej nie muszą zabierać wiele czasu (przeciez nie chcesz ich skończyć
    śpiewająco) - z tego co przeczytałem to poradzisz sobie bez problemu.

    Powodzenia !!
    Oby więcej JUPPIES ;-) .........

  • 14. Data: 2003-05-08 15:27:58
    Od: "Maja" <m...@p...onet.pl>

    ty sie chyba zle czujesz...

    czlowieku.. srednia szkola? rzucic? moze ty masz goraczke?
    z praca to jest tak, ze ją masz.. a jutro możesz nie mieć.. za jakiś czas
    nikt nie będzie się domyślał, że rzuciłeś LO, bo zarabiałeś hmm 'dużo'..
    po prsotu nie będziesz wykształcony i już.
    wiesz.. powiem Ci, że.. jeśli jesteś dobrym uczniem.. to sorry, ale nie
    wyobrażam sobie, jak można mieć kłopoty z pogodzeniem i szkoły i pracy..
    z tego, co pamiętam, ja w LO [a końćzyłam dobre...] nie narzekałam na brak
    czasu....
    napisales tez w innym poscie, ze nikt Ci nie wmowi, ze w LO nauczysz sie
    czegos potrzebnego potem na studiach... ize to stracony czas...
    coz za infantylne rozumowanie!
    hmm jesli nauczysz sie godzic szkole z praca, uczyc dobrze i tego, co
    warto.. jesli nauczysz sie przede wszystkim umiejetnosci [chociazby radzenia
    sobei z materialem] to wlasnie nauczysz sie czegos, co Ci sie bardzo przyda
    na studiach.,.
    a jesli myslisz,ze studia to sielanka, na ktorej nie ma bezmyslnego wkuwania
    czegos, co 'ci sie nigdy do niczegonie przyda'.. to.. nie wiesz, o czym
    mowisz, czlowieku...
    w LO masz moze wiekszy wachlarz przedmiotow, ale zapewniam Cie, ze na
    uczelniach bywa pdobnie... moze na jakiejs prywatnej, gdzie nikomu nie
    zalezy, zeby Cie wyksztalcic bedziesz mial 'luzy'.. na panstwpwych lub tych
    ceniacych sie.. bedziesz mial sporo do kucia..
    a juz zwlaszcza na informatyce [wiem -studiowalam]

    pzdr.

    --
    Maja

    ** Prawo Wylera - nie ma rzeczy niemożliwych dla kogoś, kto nie musi ich
    zrobić sam. **

  • 15. Data: 2003-05-08 15:49:33
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...pl>

    Witam.
    Uważam że kolega przegina pałe !!! i chyba z racji tego że "dostanie" dobrą
    pracę za kilka tyś zł mu po prostu odbiło. No tak teraz tak robota jest
    tysiace lec alezy sie do góry brzuchem bo to robota zdalna od czasu do czasu
    sie cos zrobi i nie bedzie czasu na nauke w liceum a nie wspominajac o
    studiach. No cóz takie podejscie - pogratulowac.
    Powiem tak pracuje w dużej firmie informatycznej i ofert od osób bez studiów
    albo w trakcie nie rozpatrujemy :)). Jeden z kolegów juz zwrócił na to uwagę
    co bedzie jak stracisz prace, firma splajtuje ?????? Oczywiście ze
    doswiadczenie i umiejetnoisci sa bardzo wazne ale ludzi takich jak ty sa
    obecnie tysiace i majad do wyboru osoby o takich samcyh umiejeetnosciach
    wybiore bez wachania z wyksztalceniem nie mowia juz o tym ze z wyszżym
    wyjksztalceniem zarobki są odpowiednio wyzsze.
    Przemyśl dobrze swoje posunięcie - czy bedzie warto???

    pozdr

    Krzysztof Bajorek
    P.W.P.T. WASKO Sp. z o.o., Akademicka 3a, Gliwice
    Tel. +48 (32) 3325538, Fax. +48 (32) 3325530
    e-mail: k...@w...pl

    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

  • 16. Data: 2003-05-08 17:23:26
    Od: Azathoth^ <a...@2...pl>

    Dnia 2003-05-08 17:49, Użytkownik Krzysztof Bajorek napisał:
    > Witam.
    > Uważam że kolega przegina pałe !!! i chyba z racji tego że "dostanie" dobrą
    > pracę za kilka tyś zł mu po prostu odbiło.
    Odbilo? ze sie spytal innych o zdnie to odrazu odbilo???
    No tak teraz tak robota jest
    > tysiace lec alezy sie do góry brzuchem bo to robota zdalna od czasu do czasu
    > sie cos zrobi
    -widze ze masz duze pojecie o zdalnej pracy w IT :)
    ziekawe czy twoj pracodawca czyta ta grupe.... heeh:)

    > Powiem tak pracuje w dużej firmie informatycznej
    - a to jakas wyzszosc ze firma jest duza???

    i ofert od osób bez studiów
    > albo w trakcie nie rozpatrujemy :)).
    a naco patrzycie jesli mozna? tylko na studia?? to wysle wam CV:) tylko
    powiedz gdzie:) wlasnie jestem na kolejnych zeby sie rozwijac...:)

    > Oczywiście ze
    > doswiadczenie i umiejetnoisci sa bardzo wazne
    dobrze ze to zywazyles....

    ale ludzi takich jak ty sa
    > obecnie tysiace
    czy ty wiesz co piszesz???
    i majad do wyboru osoby o takich samcyh umiejeetnosciach
    > wybiore bez wachania z wyksztalceniem
    tu masz wyjatkowo racje jesli maja takie same kwalifikacje a jeden ma
    dodatkow studia to pewnie ze tego sie wybierze.

    nie mowia juz o tym ze z wyszżym
    > wyjksztalceniem zarobki są odpowiednio wyzsze.
    Gdzie? chyba za kmuny w prlu..........

    > Przemyśl dobrze swoje posunięcie - czy bedzie warto???

    tak przemysl i przeczytaj dokladnie listy

    Mam propozycje!
    Zrobimy ankiete... teraz szkola i olac prace? czy teraz praca i pozniej
    szkola!
    Ja stawiam na prace teraz a potem szkola.. na razie praca 1 szkola 0
    czekam z zaciekawieniam na dalsze opinie:)
    ciekawy temat sie rozwinkol:)
    1:0

  • 17. Data: 2003-05-08 18:34:14
    Od: "Przemek Mańkowski" <g...@p...poznan.sdi.tpnet.pl>

    jezeli myslisz, ze LO Cie nic nie nauczy to sie mylisz.
    jezeli myslisz, ze studia to strata czasu i ze ucza na nich nieprzydatnych
    bzdur to sie juz powaznie mylisz.
    jedno jest pewne - LO i studia wyzsze ucza myslenia, sory z ktorym u Ciebie
    kiepsko wg mnie ...
    stary wiesz ile razy bedziesz musial zmienic prace w dzisiejszych czasach
    ????? powiem Ci, ze pewnie duzo ....
    chcesz prowadzic wlasna firme IT tak ?
    mozesz sprecyzowac jej zakres dzialalnosci ????????

    pozdrawiam
    Przemek

  • 18. Data: 2003-05-08 20:02:36
    Od: "Spiderman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > czesto-gesto zdarza sie ze klienci zwracaja sie do niego Panie Inzynierze,
    > od tak, sami z siebie. Zaden z niego inzynier, skonczyl technikum i
    > niewstydzi sie tego, dlatego poprawia ich i zwraca uwage ze nie jest
    > inzynierem. Wiesz jaka jest ich reakcja w 60%? "Nie !? To jakie ma
    > kwalifikacje do wykonania MOJEGO projektu?" i tym podobne hasla. A facet
    ma
    > big doswiadczenie bo robi takie projekty od hoo hooo i ma tego naprawde
    duzo
    > na swoim koncie! Przykre, ale prawdziwe.

    Jak widać we wszystkich tych postach przejawia się polska mentalność,
    przywiązanie do papieru oraz dyskryminacja ludzi nie mających wyższego
    wykształcenia.
    Czy ktoś kto kończy studia musi faktycznie być tak dobry, że wszedzie go
    zatrudnią ?
    To, że nie liczy się teraz człowiek a tylko papier to jest tragiczne.
    Znam wielu ludzi po studiach, którzy mówiąc delikatnie inteligencją nie
    grzeszą, powiem więcej
    sa wg mnie totalnymi chamami i prostakami.
    Sam nie mam studiów ale nie wydaje mi się żebym od razu miał byc
    przekreślony z tego powodu.

  • 19. Data: 2003-05-08 20:21:50
    Od: "Arrival" <a...@w...pl>

> [...]
    > grzeszą, powiem więcej
    > sa wg mnie totalnymi chamami i prostakami.
    > Sam nie mam studiów ale nie wydaje mi się żebym od razu miał byc

    Dokładnie :)... Ale niestety tak własnie jest... Moim problemem jest glownie
    LO... Bo na studia chce isc dla samego faktu :). Słyszalem, ze to sa
    najlepsze lata zycia i nie warto ich tracic :)... A w LO mam delikatnie
    mowiac prze... i nie chodzi mi tu o sama nauke, ale tez dojazdy... Musze
    wstac przed 6 rano a ze szkoly wracam ok. 18 wiec nie wiem jak mam pogodzic
    i nauke i prace... Najprawdopodobniej przeniose sie do gorszego LO
    mieszczacego sie w moim miasteczku... Mam nadzieje, ze przy zdawaniu na
    studia nikt mnie z tego powodu nie potraktuje jako gorszego :)

    --
    With Gr33ts: Arrival
    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

  • 20. Data: 2003-05-08 20:33:52
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik Arrival napisał:
    > Dokładnie :)... Ale niestety tak własnie jest... Moim problemem jest glownie
    > LO... Bo na studia chce isc dla samego faktu :).

    Nie rozumiem o co pytasz. Jak chcesz iść na studia, to musisz mieć
    mature czyli szkoły nie możesz rzucić. A jeśli chodzi o pozycje twojego
    LO w lokalnym rankingu, to wysoka przydaje sie tylko przy egzaminach
    wstępnych na studia (przy konkursie świadectw przeszkadza) i na
    pierwszym roku. Pracodawce nie obchodzi jaką szkołę średnią kończyłeś.

    --
    martin____________________________Marcin_Ciunelis
    o Pilsner Urquell Drinker o GT Arrowhead Rider