PracaGrupypl.praca.dyskusje › prawdziwosc postow na pl.praca.oferowana

  • 1. Data: 2003-05-08 08:47:45
    Temat: prawdziwosc postow na pl.praca.oferowana
    Od: "Pawel Repp" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Wczoraz wraz z kumplem przegladalismy grupe pl.praca.oferowana pod katem
    postow zwiazanych ze zleceniami napisania sklepow internetowych.
    Po krotkiej analizie doszlismy do ciekawych obserwacji, np ostatnie 5 ofert
    bylo napisanych przez ludzi poslugujacymi sie adresami darmowymi typu gazeta,
    interia, czy wp i wsrod nich tylko jedna osoba podala swoje imie i nazwisko.

    Zatem mam pytanie czy nalezy takie listy traktowac powaznie, czy to tylko
    jakis student chcialby sobie wysondowac rynek?
    Ja mysle iz firma ktora faktycznie chcialaby takie zlecenie wystawic powinna
    raczej wygladac bardziej powaznie niz darmowy adres mailowy i jakies przezwisko.

    Napiszcie prosze co o tym sadzicie.

    pozdrawiam,
    Pawel Repp

  • 2. Data: 2003-05-08 08:55:53
    Temat: Re: prawdziwosc postow na pl.praca.oferowana
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Pawel Repp" <r...@N...gazeta.pl> wrote in

    /ciach.../

> [...]
    > Ja mysle iz firma ktora faktycznie chcialaby takie zlecenie wystawic
    > powinna raczej wygladac bardziej powaznie niz darmowy adres mailowy i

    Ten temat juz byl przynajmniej raz. Poszukaj w archiwum...

    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 3. Data: 2003-05-08 08:57:29
    Od: g...@i...pl

> [...]
    > Ja mysle iz firma ktora faktycznie chcialaby takie zlecenie wystawic powinna
    > raczej wygladac bardziej powaznie niz darmowy adres mailowy i jakies

    Może przyczyna jest banalna?
    Ty równiez korzystasz z adresu darmowego do tego 'NOSPAM', a dziwisz się innym?
    Jeżeli ktoś jeszcze nie wie o co chodzi to napiszę, że pewnie ci ludzie używają
    darmowych kont, żeby im potem spamerzy nie zapychali firmowych 'kszynek'.

    Pzdrwm
    Greg

  • 4. Data: 2003-05-08 09:09:09
    Od: "Pawel Repp" <r...@N...gazeta.pl>

    witam

> [...]
    >
    > darmowych kont, żeby im potem spamerzy nie zapychali firmowych 'kszynek'.

    Nie zgadzam sie z Toba.
    Tak by bylo gdyby wszyscy tak postepowali, a tu na ostatnie 10 postow na tej
    liscie 8 jest wyslanych z firmowaych adresow, takie darmowe konta akurat
    dziwnie czesto zdarzaja sie przy owych sklepach. (jeszcze zrozumialbym aby
    dodac do firmowego adresu owe niezniszczalne NOSPAM)

    pozdrawiam,
    Pawel Repp

  • 5. Data: 2003-05-08 14:51:57
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Pawel Repp napisał:

> [...]
    > raczej wygladac bardziej powaznie niz darmowy adres mailowy i jakies przezwisko.

    1. Konto darmowe jest łatwo założyć tylko na potrzeby otrzymywania ofert
    na dane ogłoszenie [oferty nie giną wśród innych postów]. Teoretycznie
    firma z własnymi kontami nie powinna tak robić, ale w większych firmach
    założenie nowego konta to czasami prawdziwa jazda bez trzymanki. ;)

    2. Patrz. - konkurencja.

    3. Nie znając firmy, nie zawyżasz ceny. ;)

    Flyer

  • 6. Data: 2003-05-08 16:39:35
    Od: Dawid <t...@p...pl>

    in article b9d6rl$srd$...@i...gazeta.pl, Pawel Repp at r...@N...gazeta.pl
    wrote on 8/05/03 11:09:

    [ciach]
> [...]
    > dziwnie czesto zdarzaja sie przy owych sklepach. (jeszcze zrozumialbym aby
    > dodac do firmowego adresu owe niezniszczalne NOSPAM)

    Jestem tu od nie dawna i az sie przylacze ;-)

    Pawel R. masz racje. Niestety jeszcze jakis czas temu prowadzac taka drobna
    freelancerska dzialalnosc i zglaszajac sie na posty w 'oferowanej' z gatunku
    o ktorym wspominasz konczyly sie beznadziejnie. Kilka razy pod rzad zdarzylo
    sie - co udowodnilismy z kolega - ze sa to typowe badania kolesi od pracy
    'pod stolem', nie mowie o wszystkich bo zdarzylu sie prawdziwe propozycje i
    w miare cos z tego wyszlo. Jednak sytuacja jest poprostu beznadziejna i
    brakuje mozliwosci weryfikacji lub jakiejs innej solidnej (nie drogiej dla
    moderatora i innych) metody analizy takich wystepkow.

    Mysle, ze rozwiazaniem i ratunkiem dla naszego rynku, szczegolnie malej
    przedsiebiorczosci jest szybkie blokowanie takich moim zdaniem nie uczciwych
    wyrobnikow. Moze np. oddzielna lista niusowa z tzw. czarna lista badaczy
    albo cos takiego. To chyba nie byloby trudne a dane z takiej listy latwoby
    bylo weryfikowac. Do tego jak ktos 'oberwie' nie fair zawsze mozna
    wyjasniac, a to tylko podnosi wiarygodnosc. Mamy teraz na rynku zalamke i
    balagan a do tego dochodza jeszcze problemy o ktorych wlasnie pisales.

    Pozdrawiam
    Dawid

  • 7. Data: 2003-05-08 17:19:30
    Od: "Pawel Repp" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam

> [...]
    > firma z własnymi kontami nie powinna tak robić, ale w większych firmach
    > założenie nowego konta to czasami prawdziwa jazda bez trzymanki. ;)
    Powiedz mi, dlaczego Twe argumenty w praktyce odnosza sie jedynie do firm
    ktore potrzebuja sklepow internetowych a nie pracownikow?

    > 2. Patrz. - konkurencja.
    Chyba nie rozumiem.

    > 3. Nie znając firmy, nie zawyżasz ceny. ;)
    ?!
    Widziales kiedys firme ktorej przedstawiciel chcacy cos kupic (cokolwiek
    dowolnego) przedstawia sie: "jestem misio z duzej powaznej firmy" i robi to w
    celu osiagniecia niskiej ceny?

    pozdrawiam,
    Pawel

  • 8. Data: 2003-05-08 19:30:52
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Pawel Repp napisał:

    > Powiedz mi, dlaczego Twe argumenty w praktyce odnosza sie jedynie do firm
    > ktore potrzebuja sklepow internetowych a nie pracownikow?

    Odnoszą się do wszystkich - jako pracownik działu kadr dużego Banku,
    pamiętam dobrze jaką mękę trzeba [było by] przejść, żeby dostać
    dodatkowe konto na 2 tygodnie.

> [...]
    > dowolnego) przedstawia sie: "jestem misio z duzej powaznej firmy" i robi to w

    Nie, ale widziałem ludzi sprzedających, oceniających klienta, na jaką
    cenę go trafić. ;)

    Flyer

  • 9. Data: 2003-05-10 16:15:49
    Od: "Spiderman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > dodatkowe konto na 2 tygodnie.

    > Nie, ale widziałem ludzi sprzedających, oceniających klienta, na jaką

    Jeśli mowisz o PKO BP SA to znam to doskonale :)

  • 10. Data: 2003-05-11 10:34:40
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Spiderman napisał:

    > Jeśli mowisz o PKO BP SA to znam to doskonale :)

    Akurat nie [ja to nawet w PKO bym chętnie popracował, bo już się
    przyuczułem do pracy w dużych organizacjach ;) ], ale BURDEL jest
    permanentną cechą dużych organizacji i jest związany z ich rozmiarami i
    próbami utrzymania kontroli nad tym wszystkim. ;))
    Trochę OT - np. zamówienie z magazynu tuszy i tonerów [+jeszcze trochę
    innego badziewia] za sumę 10.000 zł [np. jedna sztuka toneru do XEROX'a
    A3 kosztowała 1400 zł] jednorazowo dla Departamentu, to była sprawa
    czysto formalna, ale zamówienie jednej płyty CD [50 zł] do czyszczenia
    napędów, w momencie kiedy towar nigdy nie był na stanie magazynu, to
    była istna droga przez mękę i pół roku czekania.

    Flyer