PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co sądzicie o wykształceniu? :)

  • 21. Data: 2003-05-08 22:01:58
    Temat: Re: Co sądzicie o wykształceniu? :)
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Arrival" <a...@w...pl> writes:

    > Masz racje... Ja potrafie się zorganizować tylko troche dobija mnie sam
    > fakt, ze idac do liceum trace kilka lat z zycia i nic z tego nie mam... Bo
    > nikt mi nie wmowi, ze w LO naucze sie czegokolwiek co przyda mi sie na
    > studiach.

    jesli sie bardzo uprzesz, to mozesz zrobic liceum eksternistycznie, w
    centrum ksztalcenia ustawicznego.

    ale potem jak chcesz isc na studia to nie jestem pewna, czy patrza
    mile na taka mature.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 22. Data: 2003-05-09 06:03:54
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    leszek wrote:

    > Na głowę żeś upadł ? Chcesz przejśc przez życie bez matury ? Nigdy nie
    > znajdziesz żadnej pracy - nawet na ochroniarza trzeba mieć
    > przynajmniej maturę. Nie rób takich głupstw - będziesz później gorzko
    > załował.

    Ależ bzdury! Słowo "nigdy" ma tu wymowę przeokrutną wręcz.
    Chciałbym Cię jednak Leszku zapewnić, że jest użyte bezpodstawnie.
    Z powodu różnorakich i niezbyt przyjemnych kłopotów w przystani zwanej domem
    rodzinnym,
    nie udało mi się zakończyć nauki w technikum (czego bardzo żałowałem).
    Tak więc wylądowałem narynku pracy z świadectwem ukończenia szkoły
    podstawowej.
    I, cóż za niespodzianka!
    Znalazłem pracę!
    To fakt, jako magazynier, ale 6 miesięcy później byłem już z-cą kierownika i
    miałem pod sobą kilkunastu ludzi.
    Po kolejnych kilku miesiącach odszedłem z firmy, bo zaproponowano mi lepszą
    posadę.
    Zostałem (być może pierwszym w Kosmosie) Key Account Managerem z
    wykształceniem podstawowym
    i zarobkami oscylującymi w granicach 4 - 7 tysięcy zł.

    Co nie znaczy, że radzę rzucić szkołę. Przeciwnie, niemniej należy pamiętać,
    że wykształcenie nie równa się mądrości.
    Prawdę mówiąc, nie rozumiem jakim cudem niektórzy z tu obecnych zdali
    maturę, skoro nie potrafią zbudować poprawnie kilku prostych zdań
    w ojczystym przecież języku.

    PS. Maturę zrobiłem eksternistycznie, ale nie z głodu wiedzy, bo ten
    zaspokajałem bez pomocy szkoły, lecz dla papierka.
    Podobnie jak płatny kurs zarządzania sprzedażą.
    Ktoś chcący się czegoś nauczyć, może to zrobić bez pomocy szkoły (vide
    Edison). ]
    A leń i nieuk i po nastu latach studiów pozostanie głąbem.
    I już.

    pozdrawiam
    PROZAiC

  • 23. Data: 2003-05-09 06:08:52
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    Azathoth^ wrote:

    > Mam propozycje!
    > Zrobimy ankiete... teraz szkola i olac prace? czy teraz praca i
    > pozniej szkola!
    > Ja stawiam na prace teraz a potem szkola.. na razie praca 1 szkola 0
    > czekam z zaciekawieniam na dalsze opinie:)
    > ciekawy temat sie rozwinkol:)
    > 1:0

    proponuję dołożyć jeszcze opcję: praca&szkoła (np. zaocznie)
    I na tę opcję oddaję swój głos
    1:1:0

  • 24. Data: 2003-05-09 15:37:20
    Od: "jacek" <g...@p...onet.pl>

    > Powiem tak pracuje w dużej firmie informatycznej i ofert od osób bez
    studiów
    > albo w trakcie nie rozpatrujemy :)).

    Wzruszylem sie... Jakos na pocz. lat 90 nikomu to nie przeszkadzalo.

    Kolejny argument za tym, aby wyjechac do pracy za granice. Wysokie wymagania
    za niewielka kase... :) coz, nasz polski standard.

    bez pzdr

  • 25. Data: 2003-05-15 12:56:19
    Od: "Magda" <d...@o...pl>

    Witam!

    Myślę że da sie pogodzić pracę i naukę. Sama jestem po Informatyce i w
    trakcie studiow pracowałam i robiłam dodatkowe studia.

    Pozdrawiam.

  • 26. Data: 2003-05-15 13:59:22
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Magda" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Myślę że da sie pogodzić pracę i naukę. Sama jestem po Informatyce i w
    > trakcie studiow pracowałam i robiłam dodatkowe studia.

    Moze i sie da, ale wyksztalcony prawdziwy informatyk nie popelni NIGDY
    szkolnych bledow typu odpowiadania nad postem i braku ucinania cytatow, a
    tak efekty wyboru praca/studia sa... :-(((
    Irek

  • 27. Data: 2003-05-15 18:51:47
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > szkołą :). Mam taką sytuację, że jestem w z tego co słyszałem najlepszym
    > liceum w powiecie :), a co za tym idzie troche nauki jest :). Wyniki mam

    Może mój przykład pomoże Ci w decyzji :-)

    W szkole średniej miałem średnią 4.9 pracę dyplomową obroniłem na 6.0. Rok temu
    z bardzo dobrym wynikiem skończyłem studia na AGH. I myślisz że ktoś to
    docenił? Do dzisiaj nie znalazłem pracy. I nie znajdę, ponieważ nie mam
    doświadczenia.

    Ty masz okazję zdobyć doświadczenie i pieniądze. I wierz mi że jak będziesz
    właścicielem dobrze prosperującego przedsiębiorstwa nikt nie będzie Cię pytał o
    wykształcenie.

    Rada na koniec: postaraj się zdać maturę żeby nie zaczynać wszystkiego od nowa.
    Na studia przyjdzie czas jak się dorobisz.

    pozdrawiam
    Rafael

  • 28. Data: 2003-05-16 01:29:28
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    b...@o...pl writes:

> [...]
    > z bardzo dobrym wynikiem skończyłem studia na AGH. I myślisz że ktoś to
    > docenił? Do dzisiaj nie znalazłem pracy. I nie znajdę, ponieważ nie mam

    a moze zamiast takiego z gory juz powzietego przeswiadczenia
    nauczylbys sie jeszcze jak skutecznie szukac pracy? jak napisac dobre
    CV, jak sie przygotowac na rozmowe etc?

  • 29. Data: 2003-05-16 17:19:59
    Temat: Odp: Co sądzicie o wykształceniu? :)
    Od: "Andrzej Olszewski" <a...@d...pl>

    Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...

    Rok temu

    > a moze zamiast takiego z gory juz powzietego przeswiadczenia
    > nauczylbys sie jeszcze jak skutecznie szukac pracy? jak napisac dobre
    > CV, jak sie przygotowac na rozmowe etc?

    Bardzo wazne jest umiejetne klamanie ;)

  • 30. Data: 2003-05-16 18:16:42
    Od: b...@o...pl

    > Bardzo wazne jest umiejetne klamanie ;)

    Piszę świetne CV i wiem jak szukać pracy ale niestety nie umiem kłamać :-(
    Aha i nie mam daru wymowy. Ale czy ja startuję na stanowisko prezentera czy
    akwizytora? Ja chcę być tylko programistą.

    Rafael