PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV - format pliki?

  • 21. Data: 2005-11-15 11:21:36
    Temat: Re: CV - format pliki?
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Jakiekolwiek dokumenty powinno się wysyłać w formacie zrozumiałym dla
    > odbiorcy, z uwzględnieniem zasad wykorzystania medium.

    A co jeżeli wiele formatów jest zrozumiałych dla odbiorcy i także są one
    zgodne z zasadami wykorzystania medium? Ja wybieram wtedy ten, który
    najlepiej pasuje do charakteru wiadomości jaką chcę przekazać, w tym
    wypadku CV i LM. Tutaj zależy mi na poprawnym układzie prezentowanych
    treści i uniemożliwieniem edycji. Spośród podanych przez autora formatów
    DOC, RTF, PDF wybieram PDF - jako format służący właśnie do prezentacji
    treści!

    Z góry odcinam się od dyskusji na temat czy PDF odczyta adresat mojej
    wiadomości bo jest to dla mnie oczywiste. Firma, która korzysta z
    Internetu z pewnością zetknęła się już z tym formatem. Zwłaszcza, jeśli
    jest to firma branży IT, o której pisze autor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    LOL

    pozdrawiam,

  • 22. Data: 2005-11-15 11:37:56
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    jerry napisał(a):

    > A co jeżeli wiele formatów jest zrozumiałych dla odbiorcy i także są one
    > zgodne z zasadami wykorzystania medium?
    Maly błąd logiczny - nie ma zasad wykorzystania medium, tzn. w tym
    konkretnym przypadku zasad przesyłu dokumentów. To moze być nawet plik
    exe albo flashowa laurka - jedyne zasady wyznacza wyobraźnia i zdrowy
    rozsądek (lub ich brak) wysyłającego aplikację, parametry skrzynki
    odbiorczej, możliwości techniczne odbiorcy.

> [...]
    > wypadku CV i LM. Spośród podanych przez autora formatów
    > DOC, RTF, PDF wybieram PDF - jako format służący właśnie do prezentacji
    No i słusznie. Też bym wybral PDF z mniej lub bardziej podobnych
    przyczyn. Ale jak sam piszesz - jest to Twój świadomy wybór a nie
    dostosowanie do jakichś zasad.

> [...]
    > Internetu z pewnością zetknęła się już z tym formatem. Zwłaszcza, jeśli
    > jest to firma branży IT, o której pisze autor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nie rozumiem Twojej ekscytacji, ale co mi tam.
    "odcinam się", "jest dla mnie oczywiste" etc. - gdzie tu zasady
    wykorzystania medium? Widzę tylko Twoje głębokie, poparte wykrzyknikami
    przekonania.

    Aha.

    pozdr.
    m.

  • 23. Data: 2005-11-15 12:38:49
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "jerry" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > wypadku CV i LM. Tutaj zależy mi na poprawnym układzie prezentowanych
    > treści i uniemożliwieniem edycji. Spośród podanych przez autora formatów

    Kiedys Cie o to pytalam, ale nie odpowiedziales, wiec moze teraz:

    wyjasnij mi prosze wzgledy, dla jakich zalezy Ci zalezy na uniemozliwieniu
    edycji przez osobe trzecia.
    HRowcy z tej grupy mowili tu juz, ze czesto osoba zbierajaca CV robi z nich
    zestawienia dla osoby decyzyjnej, poprzez kopiowanie ich fragmentow do
    innego dokumentu. Oczywiscie pdfa da sie ustawic tak, zeby dalo sie z niego
    kopiowac, ale wtedy jest to dosc niski poziom "uniemozliwienia edycji".

    I.

  • 24. Data: 2005-11-15 13:30:37
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Kiedys Cie o to pytalam, ale nie odpowiedziales, wiec moze teraz:

    Może mi umknęło, chętnie odpowiem.

> [...]
    > HRowcy z tej grupy mowili tu juz, ze czesto osoba zbierajaca CV robi z
    > nich zestawienia dla osoby decyzyjnej, poprzez kopiowanie ich fragmentow

    Ależ Immona, Ty takie pytania?! - Nie ma żadnego problemu z KOPIOWANIEM
    tekstu z pliku pdf - ot klikasz 'select text', zaznaczasz i kopiujesz.

    > Oczywiscie pdfa da sie ustawic tak, zeby dalo sie z
    > niego kopiowac, ale wtedy jest to dosc niski poziom "uniemozliwienia
    > edycji".

    Po pierwsze co tu ustawiać? Takiego "ustawionego" pdf'a wypluwa każde
    narzędzie do ich konwertowania.
    Po drugie - mylisz pojęcia. Fakt, że bardzo łatwo w pdf da się zaznaczać
    tekst i kopiować go do schowka nie oznacza umożliwienia edycji tegoż pliku!

    Poza tym widzę, że Cię to gryzie i przyczepiłaś się do tej jednej cechy
    formatu PDF. Tymczasem używam tego formatu nie tylko z tego jednego
    powodu, choć dla mnie jest on ważny. Ale o tym pisałem już na tej
    grupie. Nie będę się powtarzał.

    Nie rozumiem dlaczego widzisz w wysyłaniu CV i LM w formacie pdf jakieś
    zagrożenie, bo argument że może on zostać nieodczytany jest
    nieuzasadniony - taki wniosek płynie z obszernego, wcześniejszego wątku
    na ten temat, w którym mimo iż wielu takie obawy potwierdzało to jednak
    nie znalazł się nikt kto z formatem tym nie miałby do czynienia bądź
    słyszał nawet, że takie "problemy" w firmach są.
    Pozdrawiam,

  • 25. Data: 2005-11-15 13:47:40
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > Może mi umknęło, chętnie odpowiem.

    > Ależ Immona, Ty takie pytania?! - Nie ma żadnego problemu z KOPIOWANIEM
    > tekstu z pliku pdf - ot klikasz 'select text', zaznaczasz i kopiujesz.

    to wiem. ale mi bardziej chodzilo o to, z jakiego powodu "osoba trzecia"
    mialaby chciec zmieniac czyjes cv. Konkurenci do stanowiska pracy hakerskim
    metodami przechwytuja po drodze i konkurenta eliminuja? ;D Czy panie w
    sekretariacie sie nudza i modyfikuja w smieszny sposob, rozsylajac dalej i
    lamiac ustawe o ochronie danych? Trudno mi zrozumiec podstawy tego lęku o
    modyfikowanie tresci.

    > Po pierwsze co tu ustawiać? Takiego "ustawionego" pdf'a wypluwa każde
    > narzędzie do ich konwertowania.

    Ja mialam do czynienia z takimi, gdzie mozna sobie to ustawic :)

> [...]
    > znalazł się nikt kto z formatem tym nie miałby do czynienia bądź słyszał
    > nawet, że takie "problemy" w firmach są.

    No wiec sluchaj. Siedzialam ponad rok w biurze organizacji pozarzadowej,
    ktora nalezala do wielu grupek instytucji/firm, ktore wspolnie planowaly
    projekt, prowadzily projekt lub wymienialy informacje. Jak ktos cos
    przesylal waznego w pdf, zawsze byly glosy, ze nie mozna odczytac pliku.
    Widzialam je, poniewaz duzo ludzi mialo denerwujacy zwyczaj odruchowego
    klikania na "odpowiedz wszystkim", a pola "ukryte do wiadomosci" nie
    stosowano, bo wazne bylo wiedziec, kto jest w grupie obdzielonej dana
    informacja.
    Oczywiscie nie byla to branza IT. Ale w wielu mniejszych firemkach wiedza na
    temat pdfow jest zerowa, a wewnatrzfirmowego "informatyka", ktory przyjdzie
    i wyjasni, nie ma.

    Osobiscie bardzo lubie format pdf, ale majac podejrzenie, ze odbiorca
    informacji, na ktorej przekazaniu mi bardziej zalezy niz jemu na odebraniu,
    go nie zna, nie traktowalabym tego formatu w sposob az tak religijny :)

    I.

  • 26. Data: 2005-11-15 14:46:52
    Od: jerry <j...@i...pl>

> [...]
    > rozsylajac dalej i lamiac ustawe o ochronie danych? Trudno mi zrozumiec
    > podstawy tego lęku o modyfikowanie tresci.

    Przyczepiłaś się jednej tylko z wielu właściwości formatu pdf, którą
    faktycznie uważam - za istotną ale podkreślam - jako jedną z kilku.
    Jeżeli format, który umożliwia mi prezentację treści w układzie w jakim
    ją zaprojektowałem jednocześnie uniemożliwia edycję i tym samym zmiany w
    tej treści przez osoby trzecie to traktujęto jako dodatkową jego
    (formatu) zaletę, nie zaś wiodący powód jego stosowania co próbujesz mi
    wmówić, nawiasem posądzając mnie o jakieś lęki ;)

    Nie podejrzewam ani sekretarek o celowe zmiany w moim CV, ani też nie
    boję się hakerów przechwytujących po drodze moje dokumenty. Tutaj ta
    cecha formatu pdf ma mniejsze znaczenie i dlatego odbierasz ją na
    wyrost. Ale skoro ten format prócz tego na czym mi naprawdę zależy
    jednocześnie pozwala na zabezpieczenie treści to traktuję to jako plus
    tej technologii.
    Choć zgadzam się, że w przypadku CV i LM to niezbyt potrzebna funkcja to
    jednak bazują na niej wszelkie dokumentacje czy instrukcje obsługi
    umieszczane w sieci w postaci pdf.

    > Oczywiscie nie byla to branza IT. Ale w wielu mniejszych firemkach
    > wiedza na temat pdfow jest zerowa, a wewnatrzfirmowego "informatyka",
    > ktory przyjdzie i wyjasni, nie ma.

    Choć trudno mi w to uwierzyć nie mogę temu kategorycznie zaprzeczyć.
    Zwróć jednak uwagę, że w poprzednim wątku takie pytanie poszło do ludzi
    z HR na targach pracy i oni nie uważali formatu pdf za nieznany, a wręcz
    wskazany.
    Mogę tylko dodać od siebie sugestię, że jeżeli firma chce dostawać
    oferty od kandydatów drogą elektroniczną, czyli korzysta z Internetu a
    nie odczyta pliku pdf to....CO TO KUR... JEST ZA FIRMA ? ;)

    no to po mnie pojechałaś ;)
    pozdrawiam,

  • 27. Data: 2005-11-17 07:09:44
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Już pracuję :) zapodał(a):

    >A co jak zmienią się Twoje dane np. adresowe .... :)
    > Polecam wyłącznie CV on-line (czyli link do Twojej strony www z
    [...]

    Ty patrz, co za zbieg okoliczności... Twoja wypowiedź brzmi jak slogan
    reklamowy, nazwa użytkownika jak slogan reklamowy w wykonaniu Amway,
    a Ty ze Szczecina...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)irc(dot)pl

  • 28. Data: 2005-11-17 08:36:43
    Od: "Grzegorz Wydmuch" <g...@g...pl>

    > W jakim formacie najlepiej przygotować CV (branża IT) - rtf, doc, pdf... ?
    a moze html?... wszedzie zostanie odczytany i na dodatek bedzie odczytany
    prawidlowo jesli tylko zostanie poprawnie stworzony....

  • 29. Data: 2005-11-17 11:51:24
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 17 Nov 2005 09:36:43 +0100, na pl.praca.dyskusje, Grzegorz Wydmuch
    napisał(a):

    > a moze html?... wszedzie zostanie odczytany i na dodatek bedzie odczytany
    > prawidlowo jesli tylko zostanie poprawnie stworzony....

    Tak, tylko do tego trzeba byc webmasterem. Bardzo dobrym webmasterem.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 30. Data: 2005-11-24 07:59:42
    Od: "method" <l...@e...pl>

    .org...

    ?

    > A ja tam sie odetnę i powiem - JPG :)

    Jak czytam takie topici na grupie to mi sie bebechy wywracaja. na rynku jest
    przynajmniej 20 vortali zwiazanych z praca. W KAZDYM znajdziesz link wzory
    cv, jak pisac cv itepe itede. wiec rzucanie tu takiego pytania jest poprostu
    glupie. Do tego wszystkiego piszesz jeszcze branza IT. A ja myslalem ze
    osoby zwiazane z IT to osoby ktore radza sobie z tak zaawansowanym
    narzedziem jakim jest google i potrafia szybko przeszperac kilkanascie
    stronek w celu odnalezienia odp. info.
    SZANUJ CZAS INNYCH !!!!