PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV - format pliki? › Re: CV - format pliki?
    From: jerry <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV - format pliki?
    Date: Tue, 15 Nov 2005 15:46:52 +0100

    > to wiem. ale mi bardziej chodzilo o to, z jakiego powodu "osoba trzecia"
    > mialaby chciec zmieniac czyjes cv. Konkurenci do stanowiska pracy
    > hakerskim metodami przechwytuja po drodze i konkurenta eliminuja? ;D Czy
    > panie w sekretariacie sie nudza i modyfikuja w smieszny sposob,
    > rozsylajac dalej i lamiac ustawe o ochronie danych? Trudno mi zrozumiec
    > podstawy tego lęku o modyfikowanie tresci.

    Przyczepiłaś się jednej tylko z wielu właściwości formatu pdf, którą
    faktycznie uważam - za istotną ale podkreślam - jako jedną z kilku.
    Jeżeli format, który umożliwia mi prezentację treści w układzie w jakim
    ją zaprojektowałem jednocześnie uniemożliwia edycję i tym samym zmiany w
    tej treści przez osoby trzecie to traktujęto jako dodatkową jego
    (formatu) zaletę, nie zaś wiodący powód jego stosowania co próbujesz mi
    wmówić, nawiasem posądzając mnie o jakieś lęki ;)

    Nie podejrzewam ani sekretarek o celowe zmiany w moim CV, ani też nie
    boję się hakerów przechwytujących po drodze moje dokumenty. Tutaj ta
    cecha formatu pdf ma mniejsze znaczenie i dlatego odbierasz ją na
    wyrost. Ale skoro ten format prócz tego na czym mi naprawdę zależy
    jednocześnie pozwala na zabezpieczenie treści to traktuję to jako plus
    tej technologii.
    Choć zgadzam się, że w przypadku CV i LM to niezbyt potrzebna funkcja to
    jednak bazują na niej wszelkie dokumentacje czy instrukcje obsługi
    umieszczane w sieci w postaci pdf.

    > Oczywiscie nie byla to branza IT. Ale w wielu mniejszych firemkach
    > wiedza na temat pdfow jest zerowa, a wewnatrzfirmowego "informatyka",
    > ktory przyjdzie i wyjasni, nie ma.

    Choć trudno mi w to uwierzyć nie mogę temu kategorycznie zaprzeczyć.
    Zwróć jednak uwagę, że w poprzednim wątku takie pytanie poszło do ludzi
    z HR na targach pracy i oni nie uważali formatu pdf za nieznany, a wręcz
    wskazany.
    Mogę tylko dodać od siebie sugestię, że jeżeli firma chce dostawać
    oferty od kandydatów drogą elektroniczną, czyli korzysta z Internetu a
    nie odczyta pliku pdf to....CO TO KUR... JEST ZA FIRMA ? ;)

    no to po mnie pojechałaś ;)
    pozdrawiam,