PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV do oceny

  • 1. Data: 2005-11-05 23:47:41
    Temat: CV do oceny
    Od: "toki" <t...@n...o2.pl>

    Witam,

    moje CV i LM sprawdzily sie kilka razy ( tzn. zostalem zaproszony na
    rozmowy), ale zastanawia mnie fakt ze byl to niewielki % wyslanych ofert.

    W tej chwili przedstawie szanownym czytelnikom moje CV i prosze o cenne
    wskazówki
    http://netcom.pulawy.pl/pl_praca_dyskusje.pdf

    pozdrawiam

    Toki

  • 2. Data: 2005-11-06 00:14:44
    Temat: Re: CV do oceny
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "toki" <t...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozmowy), ale zastanawia mnie fakt ze byl to niewielki % wyslanych ofert.
    >
    > W tej chwili przedstawie szanownym czytelnikom moje CV i prosze o cenne

    Jako osoba spoza branzy nie umiem ocenic informacji technicznych, na pewno
    zrobia to inni. Jedyna uwaga, jaka mi sie narzuca, to zeby na pierwszym
    miejscu wyeksponowac doswiadczenie zawodowe, a wyksztalcenie przesunac w
    dol. W Twojej dziedzinie praktyka i doswiadczenie maja wieksza wage i
    lepiej, jesli czytajacy najpierw bedzie pod wrazeniem doswiadczenia, a potem
    zobaczy, ze i wyksztalcenie masz, niz jak czytajac o szczegolach prac
    absolwenckich bedzie z niecierpliwoscia czekal, kiedy wreszcie bedzie cos o
    doswiadczeniu.

    IMHO niewielki % odpowiedzi moze wynikac w tej sytuacji raczej z
    niewlasciwego doboru ogloszen i firm, do ktorych to wysylasz lub z bledow w
    LM niz z wad CV i dla zwiekszenia skutecznosci mozna by sie skupic wlasnie
    na tamtych elementach.

    I.

  • 3. Data: 2005-11-06 01:15:26
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

> [...]
    > rozmowy), ale zastanawia mnie fakt ze byl to niewielki % wyslanych ofert.
    >
    > W tej chwili przedstawie szanownym czytelnikom moje CV i prosze o cenne

    Pozwole sobie napisac pare uwag - w dokladnie takiej kolejnosci,
    w jakiej mi sie nasunely:
    1. O! Kolega z branzy ;-)
    2. Cos ta czcionka, ktora napisane sa okresy czasu, niezbyt pasuje do
    calosci -
    jest jakas "z innej bajki", wyglada na dodrukowana - jakos nie tak...
    3. Okresy czasu niby wyrownane sa do prawej, ale w doswiadczeniu zawodowym
    wyrownane sa inaczej - troche to niepokoi oko ;-)
    4. Naglowki "DODATKOWE UMIEJETNOSCI" i dalsze pisane sa inna czcionka,
    niz wczesniejsze - czyzby nieco "skustomizowany" gotowiec?
    5. Styl wypunktowania w "DODATKOWYCH..." jest inny, niz wczesniej (czarne
    kropy vs. "koleczka") - czyzby jw. ?
    6. Pojecia "DODATKOWE UMIEJETNOSCI" i "DODATKOWE ATUTY" odnosic
    sie powinny do jakichs wczesniej napisanych umiejetnosci i atutow (bo
    inaczej
    nie sa dodatkowe). A wczesniej zadnych atutow nie widac, umiejetnosci tez sa
    "nie wprost". Raczej wywalilbym z tych naglowkow slowo "DODATKOWE".
    7. W "DODATKOWYCH UMIEJETNOSCIACH" piszesz o pewnych
    umiejetnosciach, ktore wynikaja wprost z tego, co opisujesz w
    "DOSWIADCZENIU ZAWODOWYM", np:
    - z tego, ze w jednym z miejsc pracy robiles projekty, instalacje i
    wdrozenia
    sieci LAN/WLAN/WAN wynika, ze masz znajomosc tych sieci, a wiec bez
    sensu jest podawanie tego w umiejetnosciach dodatkowych
    - w drugim miejscu zajmowales sie konfiguracja i administracja Linuxa i
    SBSa, a wiec jasnym jest, ze masz znajomosc tych tematow - po co wiec
    o tym w dodatkowych umiejetnosciach?
    8. Przy informacji o prawie jazdy warto podac jakies info, czy masz praktyke
    jaka (np. circa ile tys km) - to bywa istotne np. przy wyborze kandydata na
    stanowisko zwiazane z uzywaniem samochodu sluzbowego.
    9. W drugim miejscu pracy wspominasz o bazach danych - jakich?
    SQL (oracle, MS, opensource)? DBF (dbase, clipper)? a moze TXT/XLS?
    Warto to chyba rozszerzyc - bo temat mocno modny i chwytliwy ;-) A jesli
    nie masz czym rozszerzyc, bo tylko widziales jakies bazy - wywal to.
    10. Chyba cud - nie znalazlem zadnego bledu ortograficznego!!!!!
    11. Poza tym niezle - bylbys potencjalnym kandydatem na rozmowe ;-)

    Sorry za chaos - ale chcialem dokladnie pokazac Ci skojarzenia i uwagi,
    jakie moga nasunac sie podczas czytania CV.
    Czytalem je kilkukrotnie, zeby wylapac mozliwie duzo - stad widoczne
    "nawroty" i ten "chaos" ;-)

    I zeby nie bylo, ze jakis "palacz" sie czepia: w firmie, w ktorej pracuje,
    (sredniej wielkosci firma warszawska) uczestnicze w procesie rekrutacji
    pracownikow do dzialu IT - jako "specjalista d/s merytorycznych" i
    zarazem jako przyszly przelozony kandydata.

    PiotrG

  • 4. Data: 2005-11-06 06:59:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    toki napisał(a):

    > W tej chwili przedstawie szanownym czytelnikom moje CV i prosze o cenne
    > wskazówki
    > http://netcom.pulawy.pl/pl_praca_dyskusje.pdf

    Jakieś takie nijakie. Czyta się ciężko i zapomina zaraz po przeczytaniu.
    Być może związane jest to z tym, że ma aż dwie strony? Mam wrażenie,
    że lejesz wodę na młyn.

    j.

  • 5. Data: 2005-11-06 08:42:35
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    toki zapodał(-a):
> [...]
    > wyslanych ofert.
    > W tej chwili przedstawie szanownym czytelnikom moje CV i prosze o cenne wskazówki

    1/ adres mail jakiś taki nijaki - poważnie bije to po oczach. Załóż sobie
    do takich celów adres tylu i...@o...pl , albo coś w tym stylu...

    2/ z rzeczy technicznych: bije po poczach, że upierasz się koniecznie przy
    tech. CISCO- wygląda to tak, że boisz się innych routerów/rozwiązań...
    "CISCO i już / klapki na oczy / dostane jakiegoś Vanguarda, czy Phion NetFence
    i się załamię...". Zaznacz to dokładniej, że nie boisz się innych rozwiązań - jak
    znasz
    routery cisco, to i jesteś przygotowany do szybkiego przyswojenia innych rozwiązań.

    3/ czy ACL jest usługą?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 6. Data: 2005-11-06 11:25:16
    Od: "mhl999 " <m...@W...gazeta.pl>

    toki <t...@n...o2.pl> napisał(a):

    > W tej chwili przedstawie szanownym czytelnikom moje CV i prosze o cenne
    > wskazówki

    nie wiem czy beda cene, ale:

    dane odobowe:
    - wyrzucilbym stan cywilny
    - e-mail, nadalbym mu bardziej ludzki charakter (imie.nazwisko)

    wyksztalcenie:
    - polaczylbym zapis o obronie pracy z uczelnia, tworzenie osobnego "punktu"
    to juz wodotrysk moim zdaniem

    doswiadczenie zawodowe:
    03.2005-08.2005
    - wywalilbym: optymalizacje wydajnosci (3) stworzenie modelu sieci (6)
    konfiguracja i modernizacja (7)

    09.2002-02.2005
    - wykonanie i administracja (3) polaczymbym z (1)
    - wywalilbym konfiguracje i administracje (4) naprawy sprzetu (7)
    wynika z tego co napisales powyzej
    - helpdesk wrzucilbym do (5)

    dodatkowe umiejetnosci:
    - teoretyczne i praktyczne CISCO (2) kogo, czego ze tak zapytam?
    wykladowca?
    - wyrzucilbym znajomosc systemow (3) LAN/WAN (4,5) budowa komkutera (6)
    juz o tym pisales
    - jezyk angielski. dobry w mowie, pismie czy zrozumieniu ?

    dodatkowe atuty:
    - analityczne myslenie
    - zdolnosci interpersonalne
    - kominikatywnosc
    - uczenie sie i stres

    taka kolejnosc moim zdaniem

    w przetwarzaniu danych osobowych przerzucilbym 'z' do nastepnej lini :)
    a najlepiej to od "zgodnie z ustawa" napisalbym w nowej lini.

    pozdrawiam
    mhl999

  • 7. Data: 2005-11-06 17:04:46
    Od: Kira <c...@W...pl>

    toki wrote:

    > W tej chwili przedstawie szanownym czytelnikom moje CV i prosze
    > o cenne wskazówki

    No więc po kolei:

    Estetyka:

    1. Fotka koszmarnej jakości chyba, u mnie pikseloza totalna.

    2. Spokojnie możesz wywalić datę urodzenia i stan cywilny.

    3. Daty równaj raczej do lewej, trochę chaotycznie to wygląda
    i rozprasza przy czytaniu.

    4. Wyrównaj lewą krawędź całej prawej części tekstu do tego
    samego miejsca - j/w, rozprasza.

    5. Koniecznie musisz ujednolicić punktowanie, jeden rodzaj
    punktorów, jedna linia pionowa.

    Merytoryka:

    1. Nie rozbijaj tak tego wykształcenia, nie jest ono jakoś
    szczególnie istotne w świetle doświadczenia. Wywal je za
    doświadczenie i ogranicz do "studia XYZ, magisterka temat,
    obroniona". Całkowicie starczy.

    2. Zrób sobie ćwiczenie i spróbuj w obu stanowiskach wymienić
    tylko po 5 najważniejszych dla nowego stanowiska rzeczy.
    Do tego dodaj po 2 punkty dotyczące bardziej rzucających się
    w oczy osiągnięc - "ponad 50..." świetnie się do tego nadaje
    na przykład. Poćwicz, pokombinuj.

    3. Zamień "dodatkowe umiejętności" na "inne", one wcale takie
    dodatkowe tam nie są.

    4. Z "dodatkowych atutów" zrób po prostu "atuty" albo "cechy
    osobowościowe" czy coś podobnego. Tak, one są bardzo ważne
    i dobrze że o nich piszesz.

    5. Tak już prywatnie - nie lubię, jak ktoś o swoich hobby pisze
    jednowyrazowo. Ja swoich pasji w jednym wyrazie nie potrafię
    streścić bo mi mało i czuję potrzebę rozwinięcia, choćby o
    parę słówek. I mam wrażenie, że właśnie na tym polega pasja:
    że _chcesz_ coś o niej powiedzieć. Dodaj tam np. "turystyka
    (górska, zwiedzone całe tatry)" ;) Cokolwiek.

    Ogólnie jest całkiem całkiem. Gdyby nie to, że raczej kawałek
    za daleko jesteś, to pewnie bym sobie tą CVkę na zaś zostawiła.

    Kira

  • 8. Data: 2005-11-06 17:20:21
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Kira napisał(a):

    > 1. Fotka koszmarnej jakości chyba, u mnie pikseloza totalna.

    Może coś nie tak u Ciebie z oprogramowaniem? U mnie pikselozy nie widać i
    zdjęcie jest dobrej jakości.(Adobre Reader 7.0)

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 9. Data: 2005-11-06 17:54:24
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Marcin Delektowski wrote:

    > Może coś nie tak u Ciebie z oprogramowaniem?

    Całkiem możliwe, aczkolwiek jest to tylko ten jeden
    przypadek kiedy się rozjeżdza, pozostałe są ok...

    Kira

  • 10. Data: 2005-11-06 19:06:09
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    toki napisał(a):
    > W tej chwili przedstawie szanownym czytelnikom moje CV i prosze o cenne
    > wskazówki

    1. Zmień zdjęcie na kolorowe i lepszej jakości.

    2. Zanim otworzy się przesłona obiektywu - uśmiechnij się.

    3. Zlikwiduj ramki, nic nie wnoszą oprócz zmęczenia oczu.

    4. Zlikwiduj nagłówek dane osobowe - rolę nagłówka doskonale spełni
    Twoje zdjęcie.

    5. Usuń imię i nazwisko, z powodów podobnych jak wyżej.

    6. Usuń kontakt. Pozwól pracodawcy, żeby sam zadecydował, jaką forme
    konatktu wybierze (poczta tradycyjna, telefon albo mail).

    7. Zamień datę urodzenia na:
    wiek: 27 lat (data ur.: 1978). Po co pracodawca ma się dodatkowo męczyć
    i liczyć.

    8. Nie wiem co lub kto to jest tokenpul, ale gdybym dostał maila z
    takiego adresu, to raczej nie myślałbym serio o kandydacie.

    9. Zmieniłbym formę, w jakiej opisujesz doświadczenie zawodowe na:

    Specjalista ds. XXX w firmie YYY.
    Odpowiedzialny za:
    - (...)
    - (...)