PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV do oceny

  • 11. Data: 2005-11-06 19:09:37
    Temat: Re: CV do oceny
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    toki napisał(a):
    > W tej chwili przedstawie szanownym czytelnikom moje CV i prosze o cenne
    > wskazówki

    1. Zmień zdjęcie na kolorowe i lepszej jakości.

    2. Zanim otworzy się przesłona obiektywu - uśmiechnij się.

    3. Zlikwiduj ramki, nic nie wnoszą oprócz zmęczenia oczu.

    4. Zlikwiduj nagłówek dane osobowe - rolę nagłówka doskonale spełni
    Twoje zdjęcie.

    5. Usuń imię i nazwisko, z powodów podobnych jak wyżej.

    6. Usuń kontakt. Pozwól pracodawcy, żeby sam zadecydował, jaką forme
    konatktu wybierze (poczta tradycyjna, telefon albo mail).

    7. Zamień datę urodzenia na:
    wiek: 27 lat (data ur.: 1978). Po co pracodawca ma się dodatkowo męczyć
    i liczyć.

    8. Nie wiem co lub kto to jest tokenpul, ale gdybym dostał maila z
    takiego adresu, to raczej nie myślałbym serio o kandydacie.

    9. Zmieniłbym formę, w jakiej opisujesz doświadczenie zawodowe na:

    Specjalista ds. XXX w firmie YYY.
    Odpowiedzialny za:
    - (...)
    - (...)
    - (...)
    - (...)
    Osiągnięcia:
    - (...)
    - (...)
    - (...)

    Pisz o sobie w 3 os. (zasada społecznego dowodu słusznosci).

    10. Z dodatkowych umiejętności wyciągnąłbym wszystkie kursy i szkolenia
    i umieścił w osobnej kategorii, np. "szkolenia zawodowe" albo "dodatkowe
    kompetencje". Chodzi o to, by nie umniejszać ich wagi i nie traktować
    na równi z np. prawem jazdy, które ma większość Polaków w Twoim wieku.
    Egzamin CISCO ma mniejszość Polaków w Twoim wieku.

    11. Niekonsekwencja w punktowaniu list: raz kółeczko, raz kwadrat. Przy
    "prostokątnej" formie Twojego CV te kółeczka są koszmarne.

    12. Zmień czcionkę nagłówków na coś mniej poszarpanego. Najlepiej na
    jakąś prostą szeryfówkę.

    pozdr.
    m.

  • 12. Data: 2005-11-06 19:10:34
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Maciek Sobczyk napisał(a):
    sorry, coś mi w klawiaturze stęknęło "trachhhhhh" a potem "sztruk" i
    wiadomość wysłała się sama.

  • 13. Data: 2005-11-06 19:25:59
    Od: "mhl999 " <m...@W...gazeta.pl>

    Kira <c...@W...pl> napisał(a):

    > 5. Tak już prywatnie - nie lubię, jak ktoś o swoich hobby pisze
    > jednowyrazowo. Ja swoich pasji w jednym wyrazie nie potrafię
    > streścić bo mi mało i czuję potrzebę rozwinięcia

    haha, masz racje jedno slowo to zbyt malo :-)

    kiedys wpisalem sobie kolekcjonowanie alkoholi i co mnie gdzies
    zapraszali to bardzo czesto oto pytali.

    troszke jednak ich rozczarowywalem, bo okazalo sie, ze moja kolekcja to
    glownie whisk(e)y i koniaki, a nie wina. dzieki temu jednak napilem sie
    kilu dobrych winek :-]

  • 14. Data: 2005-11-06 20:11:14
    Od: "toki" <t...@n...o2.pl>

> [...]

    > zdjęcie.
    >
    > 5. Usuń imię i nazwisko, z powodów podobnych jak wyżej.

    pozwoliłem sobie nanieśc kilka zmian
    http://netcom.pulawy.pl/pl_praca_dyskusje.pdf

    kilka uwag bylo bardzo cennych, bardzo dziekuje za opinie ( wszystkie opinie
    :)) ), nawet te nieco dziwne

    faktem jest, że CV i LM to bardzo osobista forma pierwszego kontaktu, nie
    możemy zapominać o pewnych przyjetych regułach, ale schematyczne działanie
    także nie jest pożądane

    wydaje mi sie ze moje CV to kompromis miedzy schematami a indywidualnym
    podejsciem

    pozdrawiam

    Marcin

  • 15. Data: 2005-11-06 23:29:37
    Od: Michał <m...@s...net>

    toki wrote:
    > W tej chwili przedstawie szanownym czytelnikom moje CV i prosze o cenne
    > wskazówki
    > http://netcom.pulawy.pl/pl_praca_dyskusje.pdf

    Szanowny to wiesz... będę jak umrę, mam nadzieję.

    Dużo dobrych rad dostałeś od Kiry i Maćka.

    Jak dla mnie:
    - brakuje wyraźnego podziału na "experience" i "skills",
    - sekcja "wykształcenie" jest zbyt długa, nie warto wydzielać tematu
    pracy dyplomowej,
    - praca dyplomowa: bezpieczeństwo jakich sieci analizowałeś? te testy to
    były "penetracji" czy "penetracyjne"? co to są "platformy zarządzające
    siecią LAN"? a "analizatory sieci"?
    - wywalić "troubleshooting", bo to po naszemu przecie rozwiązywanie
    problemów,
    - te routery Cisco to które konkretniej z tych bardziej wypaśnych?
    - BGP skonfigurujesz? a traffic shaping?
    - sekcja "doświadczenie": konkrety, świetna robota!
    - "teoretyczne i praktyczne przygotowanie do egzaminu Cisco CCNA
    640-801": dlaczego go nie zda(wa)łeś?
    - "fotografia cyfrowa": często robisz zdjęcia? może da się dopisać "mam
    aparat zawsze przy sobie" albo "odpoczywam przy retuszowaniu zdjęć"? ;)

    pozdr,
    --
    mgl