PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV do oceny › Re: CV do oceny
    From: "PiotrG" <p...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV do oceny
    Date: Sun, 6 Nov 2005 02:15:26 +0100

    Użytkownik "toki" <t...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:dkjgb1$ag5$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > moje CV i LM sprawdzily sie kilka razy ( tzn. zostalem zaproszony na
    > rozmowy), ale zastanawia mnie fakt ze byl to niewielki % wyslanych ofert.
    >
    > W tej chwili przedstawie szanownym czytelnikom moje CV i prosze o cenne
    > wskazówki
    > http://netcom.pulawy.pl/pl_praca_dyskusje.pdf

    Pozwole sobie napisac pare uwag - w dokladnie takiej kolejnosci,
    w jakiej mi sie nasunely:
    1. O! Kolega z branzy ;-)
    2. Cos ta czcionka, ktora napisane sa okresy czasu, niezbyt pasuje do
    calosci -
    jest jakas "z innej bajki", wyglada na dodrukowana - jakos nie tak...
    3. Okresy czasu niby wyrownane sa do prawej, ale w doswiadczeniu zawodowym
    wyrownane sa inaczej - troche to niepokoi oko ;-)
    4. Naglowki "DODATKOWE UMIEJETNOSCI" i dalsze pisane sa inna czcionka,
    niz wczesniejsze - czyzby nieco "skustomizowany" gotowiec?
    5. Styl wypunktowania w "DODATKOWYCH..." jest inny, niz wczesniej (czarne
    kropy vs. "koleczka") - czyzby jw. ?
    6. Pojecia "DODATKOWE UMIEJETNOSCI" i "DODATKOWE ATUTY" odnosic
    sie powinny do jakichs wczesniej napisanych umiejetnosci i atutow (bo
    inaczej
    nie sa dodatkowe). A wczesniej zadnych atutow nie widac, umiejetnosci tez sa
    "nie wprost". Raczej wywalilbym z tych naglowkow slowo "DODATKOWE".
    7. W "DODATKOWYCH UMIEJETNOSCIACH" piszesz o pewnych
    umiejetnosciach, ktore wynikaja wprost z tego, co opisujesz w
    "DOSWIADCZENIU ZAWODOWYM", np:
    - z tego, ze w jednym z miejsc pracy robiles projekty, instalacje i
    wdrozenia
    sieci LAN/WLAN/WAN wynika, ze masz znajomosc tych sieci, a wiec bez
    sensu jest podawanie tego w umiejetnosciach dodatkowych
    - w drugim miejscu zajmowales sie konfiguracja i administracja Linuxa i
    SBSa, a wiec jasnym jest, ze masz znajomosc tych tematow - po co wiec
    o tym w dodatkowych umiejetnosciach?
    8. Przy informacji o prawie jazdy warto podac jakies info, czy masz praktyke
    jaka (np. circa ile tys km) - to bywa istotne np. przy wyborze kandydata na
    stanowisko zwiazane z uzywaniem samochodu sluzbowego.
    9. W drugim miejscu pracy wspominasz o bazach danych - jakich?
    SQL (oracle, MS, opensource)? DBF (dbase, clipper)? a moze TXT/XLS?
    Warto to chyba rozszerzyc - bo temat mocno modny i chwytliwy ;-) A jesli
    nie masz czym rozszerzyc, bo tylko widziales jakies bazy - wywal to.
    10. Chyba cud - nie znalazlem zadnego bledu ortograficznego!!!!!
    11. Poza tym niezle - bylbys potencjalnym kandydatem na rozmowe ;-)

    Sorry za chaos - ale chcialem dokladnie pokazac Ci skojarzenia i uwagi,
    jakie moga nasunac sie podczas czytania CV.
    Czytalem je kilkukrotnie, zeby wylapac mozliwie duzo - stad widoczne
    "nawroty" i ten "chaos" ;-)

    I zeby nie bylo, ze jakis "palacz" sie czepia: w firmie, w ktorej pracuje,
    (sredniej wielkosci firma warszawska) uczestnicze w procesie rekrutacji
    pracownikow do dzialu IT - jako "specjalista d/s merytorycznych" i
    zarazem jako przyszly przelozony kandydata.

    PiotrG