PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV - co sadzicie o moim CV?

  • 91. Data: 2003-10-10 00:55:13
    Temat: Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bm4vad$ck0$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wiodacy w firmie pakiet na tyle,zeby cos tam udokumentowac. Sam przyznasz,
    > ze facet ktory mowi: znam AS-a, Solarisa, AIX-a, sprzet klasy pSeries,
    > Oracle i DB2, aha no i worda, excela i icq oraz gadu-gadu nie bedzie brany
    > powaznie? Oczywistym jest, zemiales z tym jakas stycznosc, ale dobrze
    worda
    > toma znac pani Basia z ksiegowosci. Tak samo IMO nie nalezy sie chwalic
    > znajomoscia oprogramowania pocztowego,chyba, ze jest to jakies specyficzne
    > oprogramowanie, droga komercja itp - dla tego Eudory, MUTTA czy Outlooka
    Masz racje :-)

    > sadzisz
    > Ja to mam jako zakladka:
    > jezyki zapytan i opisu strony
    > tez nie do konca prawda, alewiecej w tym prawdy niz w j. programowania.
    no wlasnie o to chodzi, ze nie bardzo jest na to jedna nazwa ;-), bo
    dlaczego nie na przyklad:
    jezyki zapytan i opisu fizycznego i logicznego strony? ;-)
    moze to wrzucic w sekcje - INNE?
    chociaz ja zostane przy jezykach programowania - nie ma watpliwosci ze sa to
    JEZYKI, a ldaczego nie programowania? - przeciez tak samo jak C itp. mowia
    komputerowi jak ma postapic z danymi ;-)

    pozdrawiam

  • 92. Data: 2003-10-10 01:55:54
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bm4vfg$fau$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Moje zdjecie 5cmX6,6cm (to jest chyba dyplomowy format) B/W 300dpi
    > nie chce wazyc mniej jak 80KB bycmoze moja twarz ma gorzej
    > pakowalna strukture ;-)

    Naprawdę przesadzasz, 80 KB to ma tapeta 762x506 w przywoitej jakości.
    Zerknij proszę: www.republika.pl/azmudzki/557024.JPG

    > Zdjecie o rozdzielczosci 300dpi nie moze wazyc 6 kilo o ktorych
    > mowila Lia.

    Tu się akurat mylisz, ważyć może 6 KB, pytanie tylko jak będzie
    wyglądać. Ja nie twierdzę, że będzie wyglądać dobrze. W Twoim
    przypadku dodatkowo masz zdjęcie BW więc może potrzebujesz tylko
    8 bitów aby zakodować odcienie szarości i obrazek wejdzie w GIF'a?

    > Troche pomyliles sie w szacowaniu mojego zdjecia - przed zalaczeniem
    > do pliku wazylo wlasnie 80KB.

    Po wywaleniu zdjęcia z Twojego CV waży ono o ~127 KB mniej na tym
    opieram swój wniosek. Jakiego ty softu używasz, że po wstawieniu
    obrazka 80 KB, objętość pliku zmienia się o 120 KB ?
    Ja używam Worda 2000 i jeśli wstawiam moje zdjęcie (obrazek JPG)
    to dokument zwiększa objętość o wielkość pliku +- 1KB.
    Następnie wywalam obrazek i objętość wraca do "normy".

    pozdrawiam
    Art

  • 93. Data: 2003-10-10 04:31:26
    Temat: Re: TROLOWANIE - Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)

    "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> writes:

    > no nie przesadzaj - posiadanie wielu formatow nie swiadczy o inteligencji -

    czasami swiadczy.
    zwlaszcza, jesli sie sle cos do ludzi, co maja dostep do www, i to cos
    jest w formacie .zip a wystawione w witrynie.

    swiadczy, i to jak swiadczy.

    ale, widze ze tu prozna dyskusja, juz ci pare osob zwrocilo uwage, a
    ty dalej bronisz swojego jak niepodleglosci. bron, twoja sprawa, ale
    sie nie dziw reakcjom.

    > od pol roku sledze ogloszenia pracodawcow i poki co tylko w jednym przypadku
    > widzialem zeby pracodawca konkretnie okreslil jak ma wygladac CV, w calej
    > reszcie jest podany tylko i wylacznie e-mial. A skad my biedne szaraczki
    > ubiegajace sie o prace mamy wiedziec w jakim formacie poslac? Skad Nino mam

    ponoc jestes informatyk, co? no to nie wiesz, jaki format jest w pelni
    przenosny na wszystkie platformy?????

    > wiedziec, ze ty uzywasz Linuxa i ze ciezko Ci czytac pliki WORDA? Mysle ze
    > jest w nas bardzo duzo marudzenia, w koncu przy odrobinie checi jakos nam
    > sie udaje otworzyc te pliki - czyz nie Nino?, a to ze w moim dokumencie
    > przesunela sie pionowa linia, to chyba nie jest az taki problem, jesli
    > zdarza sie w 5 przypadkach na 100?

    problem moze nieduzy, ale w polaczeniu z twoja arogancja skazuje twoje
    cv na kosza.

    > rozumiem, ze ty zajmujesz sie rekrutacja - czy podajesz w swoich
    > ogloszeniach format w jakim chcesz otrzymac CV? czy podajesz szablon?

    zajmowalam sie, jakis czas temu. nie, nie podawalismy, jako firma - bo
    kazdy mlotek wiedzial, ze przysylanie w wordzie bedzie mialo nikle
    szanse powodzenia.
    najlepej wychodzily CV w htmlu, ktore sie bezposrednio ze strony
    drukowalo i tyle.

    > czego powinienem sie wstydzic Nino - przez to ze pisalem dyplom na temat

    napisalam wyraznie, czego.

    > HTMLa wiem, ze roznie wyglada w zaleznosci od tego jaka przegladarka -
    > dokumenty w IE calkiem inaczej wygladaja w Netsacpe itd, ale nie o tym mialo
    > byc - poki co prosilem tylko i wylacznie o opinie zawartosci merytorycznej.

    ja nie pisalam pracy o HTML, a potrafie sformatowac CV tak, zeby
    wygladalo tak samo na IE, N, opera.
    magia, kurwa panie magia, co????
    (jesli chodzi o fonty: wpisuje sie rodzine, sa one wustarczajaco
    podobne, zeby przecietny czytelnik ze zawracal se glowy dociekaniem,
    ktory jak sie nazywa.)

    jak mowie: LAME.
    pierwszy lepszy zawodowiec, zajmujacy sie tworzeniem stron www, zagnie
    cie w tym temacie.
    WSTYD, jak napisalam, WSTYD.

    > tak jak wyzej pisalem - wiem w ilu przypadkach na 100 zdarza sie bledne
    > odczytanie mojego dokumentu, poza tym znajac jak niewielki jest poziom bledu
    > odczytania (przesuniecie 2 obiektow - lini i zdjecia), nie sadze zeby format
    > byl az tak bardzo krytyczny.

    no to sie mylisz. na dodatek ignorujesz uwagi ludzi czytajacych ta
    grupe - z czego calkiem sporo zajmuje sie tez rekrutacja.

    wish you luck!

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 94. Data: 2003-10-10 07:01:49
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > jezeli juz to pawelki ;-), ale tak na powaznie - uwazasz, ze zbierznosc
    > wygladu, upodoban, zainteresowan nie jest pomocne w zdobywaniu pracy?

    tak uwazam. to sa smieci. nikt nie bedzie na to patrzyl na etapie selekcji
    kandydatow do pierwszej rozmowy. a potem po takie niuanse juz sie nie patrzy
    w cv tylko w wrazenie z tej rozmowy.

    wojtek

  • 95. Data: 2003-10-10 07:04:57
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > kurcze - jakie to sa rozne spojrzenia ;-), a dla mnie to bylo osiagniecie
    bo
    > jak to u informatykow, malo kto ma czas bo projekty, bo to nie ich dzialka
    > itp, a mi sie udalo ich zmotywowac i zebrac do kupy ;), ale teraz widze ze
    > to wcale nie jest cos takiego czym warto sie chwalic ;)

    wywal to z cv i nie wspominaj podczas rozmowy. to jest smieszne. w realnej
    pracy jest kupa duzo powazniejszych problemow i trudnosci.

    wojtek

  • 96. Data: 2003-10-10 07:15:47
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Łukasz Matuszewski" <g...@h...pl> napisał w wiadomości

    > PDFa chialbym uzywac, ale poki co jeszcze nie udalo mi sie dojsc do tego,
    > zeby tworzyl pliki conajmniej takie same na wielkosc jak WORD, ktory robi
    > 200kB, a PDF conajmniej 300KB, a wedlug wczesniejszych opini CV powyzej
    50KB
    > sa wyrzucane, czemu nie do konca wierze bo sredniej jakosci zdjecie
    zajmuje
    > 50kB.

    nie wiem jak to robisz - ale u mnie pdf - cv z elementami graficznymi
    zajmuje 65-80 kilo:)

    pozdr
    Krzysiek

  • 97. Data: 2003-10-10 07:35:49
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    Dariusz Jaworski wrote:

    > Zmieści się: http://www.balcerowicz.pl/zyciorys.html

    ej dj ale brakuje ostatnich 3 lat...czyzby byl bezrobotny ? :)
    noi nie pisze jakie gazety lubi czytac ;)

    m.

  • 98. Data: 2003-10-10 07:40:47
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Thu, 09 Oct 2003 20:44:35 +0200, gdy martin
    <m...@d...pg.gda.pl> napisał:

    >W cv napisales, ze znasz.

    ROTFL.

    (btw. nie znam linuksa, ale dokumenty wordowe mozna chyba otworzyc
    zarowno w open office, jak tez kde writerze?)

    pzdr
    Robert.

  • 99. Data: 2003-10-10 08:03:00
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Fri, 10 Oct 2003 00:18:29 +0200, gdy Kyniu napisał:

    >Jezyk nie poparty certyfikatem to takie sobie blebleble ... ja mam CAE i nie
    >odwazylbym sie napisac ze znam angielski lepiej niz dobrze. I jak czytam ze ktos
    >zna jezyk w stopniu XXX to zawsze sie zastanawiam do kogo/czego autor odnosil to
    >swoje XXX.

    średni - dobry - bardzo dobry, tu zgadza się, trudno powiedzieć do czego
    to jest odnoszone :) gdzieś czytałem, że w agencjach doradztwa
    personalnego konsultanci prawie automatycznie obniżają o jeden
    deklarowany stopień znajomości :)

    jednak moim zdaniem skala: elementarny - komunikatywny - biegły -
    natywny, daje już jakieś pojęcie o tym, w jakim zakresie kandydat będzie
    mógł używac języka.

    Certyfikat jest jakimś obiektywnym potwierdzeniem znajomosci, ale
    przecież nie jedynym. Wyjazd na stypendium, praca w firmie
    międzynarodowej też to mogą potwierdzić.

    (choć spotykałem osoby po roku spedzonym w USA, które dukały po
    angielsku gorzej ode mnie. No, ale jak się pracuje z Polakami lub
    mieszka na greenpoincie to trudno sie dziwic :)

    >I dlugo by jeszcze pisac tylko po co. Sam fakt ze zwrociles sie z pytaniem na
    >grupe, nie bronisz wlasnego rozwiazania (ono niekoniecznie musi byc jedyne
    >sluszne ale jest twoje, co prawda umiec zmienic zdanie tez jest rzecza
    >wymagajaca pewnych zdolnosci, ale nie bez walki

    Nie rozumiem.
    Jeśli przychodze do eksperta w jakiejś dziedzinie, to po to, aby
    rozszerzyć swoją wiedzę, lub znaleźć rozwiązanie jakiegoś problemu, a
    nie po to by się bronić, czy wykłócać.

    Poza tym, wydaje mi się, że kolega się mocno bronił przed niektórymi
    uwagami :))

    pzdr
    r.

  • 100. Data: 2003-10-10 08:23:15
    Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)

    Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl> writes:

    > ROTFL.
    >
    > (btw. nie znam linuksa, ale dokumenty wordowe mozna chyba otworzyc
    > zarowno w open office, jak tez kde writerze?)

    OTWORZYC mozna. ale bynajmniej rzadko kiedy trzymaja format. w
    przeciwienstwie do .pdf