PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV a zdjecie.

  • 21. Data: 2003-03-22 18:46:04
    Temat: Re: CV a zdjecie.
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 22 Mar 2003 16:03:17 +0100, "apple"
    <j...@p...fm> zakodował:

    >Chodzio to , że należy załączać zdjęcie, wtedy gdy jest o to prośba w
    >ogłoszeniu.

    O ile zrozumiałem, to chodziło o to, żeby NIE załączać zdjęcia, gdy
    nie ma takiej prośby w ogłoszeniu (a to wcale nie to samo, co Ty
    napisałeś/aś).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 22. Data: 2003-03-22 19:15:04
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    nospam napisał:

    > Jesli firma o cos nie prosi, lub w ofercie na jakis temat milczy, to
    > normalnym jest, ze w cywilizowanym kraju stosujemy sie do pewnych norm i
    > zasad; krótko mowiąc ma tu miejsce pewne "prawo zwyczajowe"... zwyczaj
    > natomiast o ile wiem *w Polsce* (nie zyjemy w USA, gdzie zwyczaje moga byc
    > inne - wszaki Polacy nie gesi...) mowi o przeslaniu cv, listu motywacyjnego
    > i zdjecia;
    > O nieuwaznym przestudiowaniu oferty swiadczyloby to, ze firma wyraznie
    > zaznacza iz zadnych zdjec nie chce dostawac a aplikant w takim wypadku je
    > przesyla;

    Jak na razie to spotykalem sie tylko z ogloszeniami, gdzie firmy CHCIALY
    zdjecie, wiec na podstawie powyzszego rozumowania zwyczajem w Polsce
    jest to, ze firma jak chce zdjecie to informuje o tym w ogloszeniu a nie
    na odwrot.

    Flyer

  • 23. Data: 2003-03-22 20:47:54
    Od: " Wojtek" <v...@N...gazeta.pl>

    mer <b...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    ogląda
    > nie twojego wizerunku
    > uderza w twoja godność to ci współczuje.
    > Dopóki ludzie będą mieć oczy to dopóty będą wzrok uzywali i tez oceniali
    innych
    > patrząc na nich.
    > Ta ocena może być "niesprawiedliwa", ale pracodawca jest w wiekszości
    przypadkó
    > w zmuszony cie
    > oglądać i ma prawo za swoje pieniadze oglądać kogo chce.
    > Jeżeli ci to przeszkadza to nie musisz u takiego pracowac albo szukaj sobie

    Gratuluje powalajacej logiki! Gdzie napisalem ze wszystko co jest w
    zachodnich krajach to dobre? Podazajac twoim rozumowaniem, uzywamy tez na
    codzien innych zmyslow jak wech i sluch. To moze tez powininsmy dolaczyc
    kasete z probkami naszego glosu oraz z testerem perfum ktorych codziennie
    uzywamy...Nie masz racji stwierdzajac ze pracodawca "ma prawo za swoje
    pieniadze ogladac kogo chce". Myslisz ze jak pracodawcy nie odpowiada widok
    kogos na wozku inwalidzkim, to ma prawo taka osobe z tego powodu odrzucic?

  • 24. Data: 2003-03-22 21:46:43
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    " Wojtek" <v...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > mer <b...@i...pl> napisał(a):

    > Myslisz ze jak pracodawcy nie odpowiada widok
    > kogos na wozku inwalidzkim, to ma prawo taka osobe
    > z tego powodu odrzucic?

    A nie ma? Abstrahując od kwestii moralnych - który przepis prawa mu
    zabrania?

    Tomek Z.

  • 25. Data: 2003-03-23 00:35:35
    Od: "Stefan Turalski" <s...@k...chip.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Właściwie to jakim prawem oglądałeś cudze CV? Jakim prawem firma Cie do
    nich
    > dopusciła? To już jest nielegalne wykorzystanie danych osobowych
    kandydatów,
    > gdyz nie nalezy do procesu rekrutacji. Firma, do której wysyłam swoje dane
    > powinna zabezpieczyć moje dane przed osobami trzecimi, a Ty własnie taką
    osobą
    > byłeś - bowiem nie jestes zatrudniony w tej firmie (choć może bedziesz
    jeśli
    > dobrze Ci poszła rozmowa).

    Nie unoś się zbytnio prosze, nie czytałem cudzych CV, nie miałem w ręku, nie
    mogłem ich nawet mieć (pomijając już fakt że nigdy bym czegoś takiego nie
    zrobił). Po prostu szukając wśród stosu nadesłanych zgłosze mego CV, osoba
    prowadząca rozmowę przewracając karty niechcący dała mi krótką lekcję:
    - CV powiino byc ze zdjęciem, jeśli ma to korzystny wpływ (tu dziękuję
    grupowiczom)
    - jaki jest standardowy układ (szata graficzna, tytułów poszczególnych
    części nawet z fotokomórką bym zapewne nie przeczytął)
    - i że niektórzy pracodawcy wcale nie muszą chować w szafie pancernej
    nadesłanych dokumentów.

    ot tyle,

    --
    pozdrawiam
    i mniej stresów życzę

  • 26. Data: 2003-03-23 00:45:50
    Od: "Stefan Turalski" <s...@k...chip.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [ zdjecie przy kominku]
    > autoamtycznie twoje cv ze zdjeciem idzie do kosza, zgadzam sie z moim
    > przedmowca Wojtkiem w 100%, wyslanie swojego zdjecia jesli nie prosza to
    twoje
    > ryzyko, sam musisz podjac decyzje, ja jedynie moge ci powiedziec, ze
    grzebiesz
    > swoje szanse zywcem, o ile aplikujesz do powaznych firm, to tyle,
    powodzenia,
    > odezwij sie, jak postapiles i jakie ci przynioslo rezultaty, juz dzisiaj
    > umieram z ciekawosci

    Hej,
    .. a więc analizując tych kilka wypowiedzi w kilku wątkach, dochodzę do
    wniosku iż jeśli stanowisko / ofera pracy / osoba zatrudniającego może
    zwrócić uwagę na zdjęcie to należy je ząłaczyć. Ergo, handlowiec, manager
    itd powinni je mieć (inaczej, mieć wersję CV z wklejonym zdjęciem). Z
    drugiej jednak strony aplikan musi pamietać o tym że nie zawsze zdjęcie to
    będzie pożądane. Wszak i nasza aparycja nie zawsze jest najlepsza, jak i dla
    firmy często rzeczywiście ważnejsze jest co kto umie niż jak wygląda (czym
    się zawsze kierowałem, np. nie składająć aplikacji do firm w których nie
    miałem szans, co jak wiem robi wielu a na rozmowie 'może jakoś się uda'
    :( ).
    Jeśli mam być szczery, zdjęcie w CV wygląda mi teraz tak jak w wczesnych
    latach polskiego biznesu garnitur + białe skarpetki. Czyli, czysto, ładnie,
    w zgodzie z modą i zwyczajem, do tego wszyscy tak robią... ale, tak się po
    prostu nie robi ;-) Może za kilka lat miast CV pracodawca przejży profil z
    z któregoś z portali trydniących się pośrednictwem pracą i wówczas
    tradycyjna forma CV zmieni się. Na dziś dzień, ja osobiście, zrobiłem wersję
    ze zdjęciem, ale ślę wciąż tą bez ;-)
    A na rozmowy i tak chodzę już właściwie z przyzwyczajenia ;-))

    --
    pozdrawiam
    stic

  • 27. Data: 2003-03-23 01:34:48
    Od: " " <v...@N...gazeta.pl>

    Tomek Zielinski <t...@f...org.pl> napisał(a):

    > " Wojtek" <v...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > A nie ma? Abstrahując od kwestii moralnych - który przepis prawa mu
    > zabrania?
    >
    > Tomek Z.

    Prawnikiem nie jestem ale
    uchwała Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 1 sierpnia 1997 r. znana
    jako "Karta Praw Osób Niepełnosprawnych" [Monitor Polski z dnia 13 sierpnia
    1997] sitwierdza ze :
    "Sejm Rzeczypospolitej Polskiej uznaje, że osoby niepełnosprawne, czyli
    osoby,których sprawność fizyczna, psychiczna lub umysłowa trwale lub okresowo
    utrudnia, ogranicza lub uniemożliwia życie codzienne, naukę, pracę oraz
    pełnienie ról społecznych, zgodnie z normami prawnymi i zwyczajowymi, maja
    prawo do niezależnego, samodzielnego i aktywnego życia oraz nie mogą podlegać
    dyskryminacji."

    Mozliwe ze sa jeszcze jakies inne o ktorych nie wiem. Inna sprawa to pewnie
    egzekwowanie tych przpisow...

  • 28. Data: 2003-03-23 07:56:46
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > dyskryminacji."
    >
    > Mozliwe ze sa jeszcze jakies inne o ktorych nie wiem. Inna sprawa to pewnie

    Nie rozumiesz o czym piszemy.

    mer

  • 29. Data: 2003-03-23 09:03:39
    Od: "GreG" <g...@N...wp.pl>

    Użytkownik "apple" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Chodzio to , że należy załączać zdjęcie, wtedy gdy jest o to prośba w
    > ogłoszeniu.

    A wiec, gdy jest napisane "prosimy o przeslanie cv ze zdjeciem..."
    wowczas cv bez zdjecia moglyby ladawac w koszu.

    A widze, ze wielu nadinterpretuje tresc ogloszen i wydaje ogolne
    sady, ktore sa absurdalne, nieprawdziwe i niepotrzebnie sieja zamieszanie.

    GreG

  • 30. Data: 2003-03-23 12:46:53
    Od: "nospam" <n...@t...pl>

> [...]
    > zdjecie, wiec na podstawie powyzszego rozumowania zwyczajem w Polsce
    > jest to, ze firma jak chce zdjecie to informuje o tym w ogloszeniu a nie

    to sobie przejrzyj mase ogloszen w internecie, czy w ktorymkolwiek jest
    prosba o zdjecie?
    wiele firm dale tzw. "male ogloszenia" w rubryce "dam prace"... dopisanie,
    ze chce ktos zdjecie *kosztuje* dodatkowe miejsce ;P
    chyba malo ogloszen czytales...