PracaGrupypl.praca.dyskusje › JAK ??? Kursy przedmaturalne.

  • 1. Data: 2003-03-21 08:48:06
    Temat: JAK ??? Kursy przedmaturalne.
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam!

    Studuije matematyke na drugim roku i czesto udzielam ludziom korepetycji z tego
    przedmiotu - glownie przed matura. Ostatnio po glowie chodzi mi zalozenie firmy
    i prowadzenie tej dzialalnosci na troche szersza skale - wynajecie pomieszczenia
    w Liceum, grupki 10 osobowe. Problem w tym ze nie mam pojecia od czego zaczac -
    czy trzeba miec jakies pozwolenia na taka dzialalnosc, jaki status ma miec firma
    itd. Moze ktos mial juz doswiadczenia w podobnej sprawie i moglby sie podzielic
    uwagami?

    p...@p...onet.pl
    PR

  • 2. Data: 2003-03-21 12:40:00
    Temat: Re: JAK ??? Kursy przedmaturalne.
    Od: "Sosik" <p...@w...pl>

> [...]
    firma
    > itd. Moze ktos mial juz doswiadczenia w podobnej sprawie i moglby sie

    witam,
    usługi edukacyjne a nimi jest udzielanie korepetycji można prowadzić jak
    każda inną działalnośc gospodarczą,
    rozliczać chyba najkorzystniej będzie KPiR,
    jako student jesteś zwolniony z ZUS - płacisz tylko ubezpieczenie (100 zł),
    usługi edukacyjne są zwolnione z VAT
    od czego zacząć:
    - od założenia DG, zgłoszenia w UM, US, ZUS - dosyć prosto jest to opisane
    na www.1praca.gov.pl i na wielu innych,
    - usługi edukacyjne musi być zgłoszona w UM w wydz. edukacji, potem do
    wizytatora kuratorium, raczej też do sanepidu (chociaż jak będziesz
    wynajmował klasy w szkole to może i nie)
    tyle mi przychodzi do głowy

    pozdrufka

  • 3. Data: 2003-03-21 13:26:39
    Od: "Przemek Mańkowski" <g...@p...poznan.sdi.tpnet.pl>

    > jako student jesteś zwolniony z ZUS - płacisz tylko ubezpieczenie (100
    zł),

    jestes tego pewny ??????????????????????
    tez jestem studentem i tez planuje wlasna firma, ale co rusz slysze inne
    odpowiedzi na temat zusu dla studentow ...

    ;-(

    pozdrawiam
    Przemek Mańkowski

  • 4. Data: 2003-03-21 13:31:01
    Od: "Krej Zii" <p...@k...alte.pl>

    > jestes tego pewny ??????????????????????
    > tez jestem studentem i tez planuje wlasna firma, ale co rusz slysze inne
    > odpowiedzi na temat zusu dla studentow ...

    Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi sie, ze gdyby ktos zatrudnil studenta,
    to bym za niego placil 100zl, w przypadku gdy student zaklada wlasna firme i
    nie ma stalej pracy, to jest tak samo traktowany jak niestudent bez stalej
    pracy

  • 5. Data: 2003-03-21 13:39:43
    Od: "Sosik" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Krej Zii" <p...@k...alte.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie ma stalej pracy, to jest tak samo traktowany jak niestudent bez stalej

    oczywiście macie racje
    niestety ZUS trzeba zapłacić
    przepraszam za dezinformację

  • 6. Data: 2003-03-21 14:09:11
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie ma stalej pracy, to jest tak samo traktowany jak niestudent bez stalej

    niestety takie rozwiazanie podpowiada ci tylko zdrowy rozsadek a nie
    przepisy ustanowione przez ludzi, ktorym owego zdrowego rozsadku czesto
    brakuje :-(
    bulic musisz i juz czyli twoje stawki za taka dzialalnosc edukacyjna od razu
    ci wzrosna do takiego poziomu ze przestaniesz miec chetnych na twoje uslugi,
    czyli przestaniesz zarabiac i szybko zbankrutujesz. jednym slowem zarabiaj
    dalej na czarno - panstwo to popiera ....

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 7. Data: 2003-03-21 18:11:57
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > czyli przestaniesz zarabiac i szybko zbankrutujesz. jednym slowem zarabiaj
    > dalej na czarno - panstwo to popiera ....

    Pytanie tylko o ile wzrosna ? Jak na razie to wiem ze o 100 zl - ubezpieczenie,
    a zus to jaka kwota mniej wiecej ?? Pytanie moze głupie ale jestem laikiem w
    tej kwestii a nie chcialbym w ciemno sie angazowac nie znajac wszystkich
    kosztow.

    p...@p...onet.pl
    PR