PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV a zdjecie.

  • 11. Data: 2003-03-21 19:48:01
    Temat: Re: CV a zdjecie.
    Od: d...@p...onet.pl

    >    Bedąc dziś na rozmowie kwalifikacyjnej w pewnej instytucji mialem okazję
    > pooglądać cudze CV.

    Właściwie to jakim prawem oglądałeś cudze CV? Jakim prawem firma Cie do nich
    dopusciła? To już jest nielegalne wykorzystanie danych osobowych kandydatów,
    gdyz nie nalezy do procesu rekrutacji. Firma, do której wysyłam swoje dane
    powinna zabezpieczyć moje dane przed osobami trzecimi, a Ty własnie taką osobą
    byłeś - bowiem nie jestes zatrudniony w tej firmie (choć może bedziesz jeśli
    dobrze Ci poszła rozmowa).

  • 12. Data: 2003-03-21 23:47:14
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Wojtek napisał:

    > Czytam te wasze wypowiedzi i glos mi sie jezy na glowie. Wiekszosc z ludzi
    > tutaj sie wypowiadajacych, uwaza za normalne ze zdjecie powinno byc dolaczone
    > do CV.

    Tez sobie poczytalem i majac w pamieci ile wyslalem "lysych" CV, wlos
    zjezyl mi sie na glowie. Niestety naleze do osob, ktore zyskuja na
    blizszym poznaniu, na zdjeciu wygladam jak zawodowy psychopata ;). Chyba
    bede musial wprowadzic w zycie moj plan - znalezc jakies swoje NORMALNE
    zdjecie (z jakiejs imprezy a bo co) i zrobic z niego legitymacyjne. Life
    is brutal end full of zasadzkas.

    Flyer

  • 13. Data: 2003-03-22 06:06:45
    Od: " nawrotka" <n...@N...gazeta.pl>

    Amerykanie w swoim resume raczej nie wkleja zdjec, ma to zapobiegac np
    dyskryminacji rasowej. Nie jest obowiazkiem nawet podawanie wieku.

  • 14. Data: 2003-03-22 07:50:02
    Od: l...@p...onet.pl

    > Witam,
    >
    >    Bedąc dziś na rozmowie kwalifikacyjnej w pewnej instytucji mialem okazję
    > pooglądać cudze CV. Co mnie uderzyło to fakt iż wiele z nich było z
    > załączonym zdjęciem. Czy teraz taka moda panuje,czy to już może norma ?
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > stic
    >
    > no coz, moge ci powiedziec , ze sam nie raz bywalem w podobnej sytuacji,
    smiechu bylo co nie miara, szczegolnie z tych osob ktore niby w dobrym guscie
    zgodznie z nowym trendem zachodnim, przysylaly, zdjecia calych swoich postaci
    siedzacych na fotelu przy kominku i ..... to miejsce pozostawiam tobie, abys
    mogl sobie wyobrazic jeszcze bardziej komiczne zdjecia, ale mowiac do rzeczy
    pracowalem w powaznych firmach i moge ci powiedziec, ze jesli nie ma prosby o
    zdjecie, a pojawi sie przy cv, to w powaznej i szanujacej sie firmie,
    autoamtycznie twoje cv ze zdjeciem idzie do kosza, zgadzam sie z moim
    przedmowca Wojtkiem w 100%, wyslanie swojego zdjecia jesli nie prosza to twoje
    ryzyko, sam musisz podjac decyzje, ja jedynie moge ci powiedziec, ze grzebiesz
    swoje szanse zywcem, o ile aplikujesz do powaznych firm, to tyle, powodzenia,
    odezwij sie, jak postapiles i jakie ci przynioslo rezultaty, juz dzisiaj
    umieram z ciekawosci

  • 15. Data: 2003-03-22 12:57:17
    Od: "nospam" <n...@t...pl>

    Hmmm... ja mysle, ze to jest rzeczywiscie chore, coby wyslac do pracodawcy
    zdjecie przy kominku... jeszcze raz dowod na to, ze niektorym ludziom w
    Polsce sie pod sufitem przewraca...
    Coz... jednak zawsze myslalem, ze w powaznych firmach zatrudnia sie ludzi za
    ich umiejetnosci, a nie za to czy podesla swoje zdjecie, czy tez nie...
    jesli firma wyrzuca aplikacje do kosza tylko ze wzgledu na przeslanie
    zdjecia, to swiadczy to o wyraznym braku szacunku dla aplikanta, a co za tym
    idzie o braku szacunku do przyszlego pracownika... czy taka firma jest zatem
    godna miana "powaznej firmy"? watpie w to!!!. LUDZIE - troszke zdrowego
    rozsadku i normalnosci!!!

  • 16. Data: 2003-03-22 13:36:15
    Od: "osiek" <d...@w...eu.org>

    Użytkownik "nospam" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zatem
    > godna miana "powaznej firmy"? watpie w to!!!.
    o ile firma nie prosiła o wysłanie zdjecia to przysłanie takowe moze
    swiadczyc jedynie o niedokladnym przestudiowaniu oferty......... a to juz
    oczym s swiadczy ...
    pozdrawiam
    P.

  • 17. Data: 2003-03-22 13:48:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 22 Mar 2003 14:36:15 +0100, "osiek"
    <d...@w...eu.org> zakodował:

    >swiadczyc jedynie o niedokladnym przestudiowaniu oferty......... a to juz
    >oczym s swiadczy ...

    Sorki, ale w ogłoszeniu nie ma, co ma być w CV (a przynajmniej nie
    widziałem takiego, gdzie byłoby powiedziane, że ma być "Imię,
    nazwisko, ukończona szkoła średnia, uczelnia itd i NIC WIĘCEJ"
    Za to zamieszczenie zdjęcia świadczy o znajomości psychologii - lepiej
    Ci sie rozmawia z obcą osobą przez telefon, czy twarzą w twarz?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 18. Data: 2003-03-22 15:03:17
    Od: "apple" <j...@p...fm>

    Kaizen napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >Za to zamieszczenie zdjęcia świadczy o znajomości psychologii - lepiej
    >Ci sie rozmawia z obcą osobą przez telefon, czy twarzą w twarz?

    Chodzio to , że należy załączać zdjęcie, wtedy gdy jest o to prośba w
    ogłoszeniu.

    Wiele osób na tej grupie burzy się i pisze, że porządni pracowawcy powinni
    dokładnie studiować cv i kierować się wyłącznie jego zawartością
    merytoryczną. Być może tak POWINNO być. Ale rzeczywistość jest taka, że cv
    oceniane jest najpierw pod kątem formalnym i dopiero wtedy, gdy przebrnie
    przez tą selekcję, jest dalej analizowane. Myślisz, że miałbyś szanse,
    gdybyś napisał rewelacyjną - treściowo - aplikację w stylu "Urodziłem
    się..."?

    Pozdrawiam
    apple

  • 19. Data: 2003-03-22 15:08:58
    Od: "nospam" <n...@t...pl>

    > swiadczyc jedynie o niedokladnym przestudiowaniu oferty......... a to juz
    > oczym s swiadczy ...

    Jesli firma o cos nie prosi, lub w ofercie na jakis temat milczy, to
    normalnym jest, ze w cywilizowanym kraju stosujemy sie do pewnych norm i
    zasad; krótko mowiąc ma tu miejsce pewne "prawo zwyczajowe"... zwyczaj
    natomiast o ile wiem *w Polsce* (nie zyjemy w USA, gdzie zwyczaje moga byc
    inne - wszaki Polacy nie gesi...) mowi o przeslaniu cv, listu motywacyjnego
    i zdjecia;
    O nieuwaznym przestudiowaniu oferty swiadczyloby to, ze firma wyraznie
    zaznacza iz zadnych zdjec nie chce dostawac a aplikant w takim wypadku je
    przesyla;

    Pozdrawiam - Jacek

  • 20. Data: 2003-03-22 18:36:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 22 Mar 2003 16:03:17 +0100, "apple"
    <j...@p...fm> zakodował:

    >Chodzio to , że należy załączać zdjęcie, wtedy gdy jest o to prośba w
    >ogłoszeniu.

    A mogę napisać, jak mam na nazwisko, jeżeli nie jest wymagane w
    ogłoszeniu? A co z datą urodzenia? Płcią? (przecież przez wiek i płeć
    mogą mnie dyskryminować, a to jest zabronione).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775