PracaGrupypl.praca.dyskusjeWrażenia z rekrutacji › Re: Buractwo pracodawców
    From: jurson <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Buractwo pracodawców
    Date: Sat, 01 Apr 2006 13:14:19 +0200

    Brodek napisał(a):
    > W Polsce przy podanym w ogłoszeniu wynagrodzeniu połowa kandydatów
    > próbuje wyszarpać więcej lub udowodnić, że za podane w ogłoszeniu
    > pieniądze nikogo nie uda się znaleźć.
    > No i z mojego punktu widzenia - po co mam się użerać z całkiem
    > rozsądnymi ludźmi udowadniającymi mi, że oferuję zbyt mało tylko
    > dlatego, że zachciało mi się doszlusować do brytyjskich
    > standardów?..
    > To ja wolę po podobnych próbach nie podawać wynagrodzenia i męczyć
    > tych biednych ludzi, by oni to zrobili. I tak przecież wiem, ilę
    > mogę zapłacić..

    Jeden powód. Załóżmy, że jestem dobry w tym co robię i mam pracę z płacą
    która mnie satysfakcjonuje. Nie ruszę nawet palcem, żeby aplikować do
    Ciebie bo nie będzie mi się chciało przechodzić 3 etapów rekrutacji po
    to żeby dowiedzieć się, że płacisz tyle samo albo mniej co mój obecny
    pracodawca... Co innego by było gdybym z ogłoszenia wiedział, że mogę
    dostać np. 20-30% więcej. To już jest powód, żeby podjąć ryzyko zmiany
    pracy. Wtedy pewnie zastanowiłbym się czy nie warto dowiedzieć się
    czegoś więcej i ewentualnie, jeśli firma będzie zainteresowana
    zastanowić nad zmianą pracy jeśli pozostałe warunki też będą atrakcyjne.

    A tak dostałeś serię CV głównie od bezrobotnych/słabo opłacanych i
    sfrustrowanych. Może wyłowiłeś z nich kogoś dobrego ale
    prawdopodobieństwo jest odpowiednio mniejsze.