PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak pisemnej umowy

  • 1. Data: 2006-09-17 09:44:03
    Temat: Brak pisemnej umowy
    Od: "toto42" <t...@o...pl>

    Moja umowa na okres próbny skończyła się 1,5 miesiąca temu. Od tamtej pory
    przychodzę do pracy nie mając umowy. Kto jest winien zaniedbania sporządzenia
    umowy o pracę na piśmie - bezpośredni przełożony, kadry czy prezes firmy? Czy
    przepisy jakoś to regulują? Ile wynosi kara nakładana przez Inspekcję Pracy na
    pracodawcę, który nie sporządza w terminie i na piśmie umowy o pracę?

  • 2. Data: 2006-09-17 13:10:29
    Temat: Re: Brak pisemnej umowy
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "toto42" <t...@o...pl> wrote in

    > Moja umowa na okres próbny skończyła się 1,5 miesiąca temu. Od tamtej
    > pory przychodzę do pracy nie mając umowy. Kto jest winien zaniedbania
    [..]

    moja wypowiedz bedzie teraz OT:

    skoro nie masz pisemnej umowy lecz ciagle pracujesz, to znaczy ze
    rozmawiales ze swoim przelozonym/kadrami/cokolwiek i otrzymales
    ustnie informacje, ze Twoja umowa bedzie przedluzona - prawda?

    dlaczego pytam? ano sa takie miejsca pracy, w ktorych teoretycznie
    kierownik moze udawac, ze nie wie ze ty pracujesz - przychodza mi
    na mysl przykladowo prace remontowo-budowlane - mozesz sie "krecic"
    po terenie takich prac i wykonywac takie same czynnosci jak wszyscy
    a potem sie dowiesz, ze nie pracowales ;-)

    jezeli otrzymales ustnie informacje, ze umowa jest przedluzona, to
    jest to wiazace - a jedynie umowa zostala zawarta bez zachowania
    formy pisemnej; wtedy warto zbierac sobie dowody na to, ze sie
    faktycznie pracowalo w tym czasie; domyslam sie, ze lista obecnosci
    albo nie istnieje albo nikt jej nie traktuje odpowiednio powaznie;

    pzdrv;
    adas;

  • 3. Data: 2006-09-17 15:07:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7131.0000002d.450d18e3@newsgate.onet.pl toto42
    <t...@o...pl> pisze:

    > Moja umowa na okres próbny skończyła się 1,5 miesiąca temu. Od tamtej
    > pory przychodzę do pracy nie mając umowy.
    No to przychodź dalej. 1,5 miesiąca ci nie przeszkadzało, a teraz nagle
    zaczęło?

    > Kto jest winien zaniedbania
    > sporządzenia umowy o pracę na piśmie - bezpośredni przełożony, kadry
    > czy prezes firmy?
    Jakiego zaniedbania? Umowa się skończyła, nie zaproponowano ci pracy,
    przychodzisz tam z własnej woli, każe ci ktoś? Zawarliście choćby ustna
    umowę?
    Czemu nie wyjaśniłeś tej sprawy przez tyle czasu?

    > Czy przepisy jakoś to regulują?
    Zasady podpisania umowy o pracę? Oczywiście, że przepisy to regulują.
    Głównie kodeks pracy.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-09-17 15:16:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eejoa6$h4l$2@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

> [...]

    Dopisuję, bo zapomniałem wkleić część tekstu.

    Skoro świadczysz pracę, to z pewnością istnieją dokumenty to potwierdzające
    jak choćby lista obecności, lista płac, coś co potwierdza, że otrzymałeś
    wynagrodzenie. W razie problemów będą to przesłanki umożliwiające sądowi
    ustalenie faktycznego istnienia stosunku pracy.
    Jednak zupełnie nie rozumiem dziecinnego półtoramiesięcznego zwlekania z
    rozwiązaniem problemu.

    Jotte