PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bo Polaka trzeba szanowac !

  • 31. Data: 2006-09-13 19:11:03
    Temat: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:sfne9ujzcda0$.x372qduc4x6y$.dlg@40tude.net...

    > problemem lewiatanu jest to ze chce socjalizm dla pracodawcow. Jestem za
    > liberalnym rynkiem pracy, ale nie jest on mozliwy skoro budzet placi za
    > nauke, ochrone zdrowia itd kazdemu. Czy student by rozdawal ulotki za 100
    > zl dziennie kiedy musialby placic za studia?

    Jakimś dziwnym zbiegiem okoliczność większość tu piszących
    pracodawców jakby nie zdawała sobie sprawy z kosztów innych ludzi.
    Wydaje im sie że wszyscy są tylko zdrowi, manna z nieba leci,
    kadry wyuczonych i wyszkolonych sie po prostu rodzi, niema ani
    zimy ani lata, każdy w momencie narodzin ma przydzielony limit
    żywność, energii (prądu), węgla, wody, mieszkanie, za darmo.
    Tylko ONI wielcy, wspaniali za wszystko muszą płacić.
    Ich rodzice, dzieci nie potrzebują żadnej opieki i z niej nie korzystają!!
    A jak już to ich na to stać, tak wiec na co im ZUSy, KRUSy , i darmowe
    szkoły i opieki zdrowotne, policje też maja swoją i drogi asfaltowe.

    Józek

    Ps.Napiszcie że wasz pomysł jest do D....., że brak zbytu,
    że konkurencja, ................

  • 32. Data: 2006-09-13 19:11:40
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Wojciech Bańcer napisał:

    > A z obecnymi emerytami co zrobicie? Też likwidacja?

    zlikwidowac zus, posprzedawac jego palace i majatek (lacznie z kasa na
    wszelkie "szkolenia" dla zarzadu), polikwidowac fundusze celowe
    (wszelkie agencje rozwoju i wszystkiego najlepszego) a otrzymana kaske
    zainwestowac w cokolwiek. bedzie na emerytury dla obecnych i mysle, ze
    dla przyszlych emerytow (oczywiscie mam tez na mysli zaoszczedzona kaske
    z pensji urzedniczych)

  • 33. Data: 2006-09-13 19:16:45
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    o`rety napisał(a):

> [...]
    > zainwestowac w cokolwiek. bedzie na emerytury dla obecnych i mysle, ze
    > dla przyszlych emerytow (oczywiscie mam tez na mysli zaoszczedzona kaske

    Tak. Bo te pieniądze to się same rozdadzą w ilościach potrzebnych, a
    restrukturyzacja wcale nie będzie kosztować. Mhm. Jak rany boskie, GDZIE
    są wrota do Twojego magicznego świata? :D

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2006-09-13 19:17:22
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    the_foe napisał(a):

    > Do strefy socjalnej. Niech zus wyliczy (tuz przed likwidacja) ile im sie
    > nalezy i MOPSY beda im to wyplacac.

    A kasę wezmą z...?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2006-09-13 19:30:18
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ee9jmn$ors$1@news.onet.pl>
    Józek <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Mam tylko jedno pytanie ?
    > Jaki dochód zadawalał by Ciebie i Twoją żonę (rodzinę)?

    Ja 10 000 netto. Takie skromne minimum :)

    BTW - ostatnio szukaliśmy dziewczyny do sekretariatu.
    Bez specjalnych wodotrysków, ale żeby była w miarę kumata i miała jakieś
    doświadczenie ew. wykształcenie średnie/kursy/szkolenia w kierunku podstaw
    kadr i księgowości.
    Jedną z aplikacji przysłała zeszłoroczna maturzystka po ogólniaku, po
    rocznych studiach zaocznych a'la jakaś europeistyka czy inny biznes
    elektroniczny (oba kierunki produkujące bezrobotnych). Zero doświadczenia -
    nie licząc miesięcznej praktyki w urzędzie miasta, ale już nie napisała, na
    czym ta praktyka polegała. Napisała za to, że interesowałyby ją zarobki
    rzędu 5-10 tys. złotych. Początkowo sądziłam, ze pomyliła się i miało być
    500-1000 zł, więc poprosiłam ją o sprostowanie lub potwierdzenie. No i ...
    potwierdziła, że chodzi jej o dokładnie takie zarobki. Na moje pytanie, czy
    zdaje sobie sprawę, że nie posiada żadnych kwalifikacji i żadnego
    wykształcenia kierunkowego, odparła, że owszem i wie, że trudno jest znaleźć
    posadę z taką pensją, ale nie zraża jej to i jeśli my nie jesteśmy w stanie
    zaoferować jej tyle, to będzie szukać tak długo, aż znajdzie.
    Zatkało mnie, ale widać wie dziewczyna czego chce ;-) Ciekawe ile jeszcze
    osób po drodze wprawi w osłupienie, zanim zorientuje się, że urwała się z
    choinki.

    --
    Nixe

  • 36. Data: 2006-09-13 21:51:40
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "o`rety" <o`rety@pl.pl> napisał w wiadomości

    > prosba: zainwestuj w slownik ort., albo poswiec chwile na sprawdzenie
    > tego co wysylasz w swiat.

    Powiedz coś sensownego.

  • 37. Data: 2006-09-13 21:54:22
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > osób po drodze wprawi w osłupienie, zanim zorientuje się, że urwała się z

    Ździwisz się - kolega w hurtowni papierosów w Irlandi układa pudełka właśnie
    za 5k - też jest po ogólniaku.

  • 38. Data: 2006-09-13 22:32:50
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 13 Sep 2006 21:30:18 +0200, Nixe napisał(a):

> [...]
    > doświadczenie ew. wykształcenie średnie/kursy/szkolenia w kierunku podstaw

    to szukaliscie dziewczyny do sekretariatu czy ksiegowej? bo jelsi to
    pierwsze, to jakie doswiadczenie jest potrzebne do roboty ktora kazdy skuma
    w max tydzien, do dwoch tygodni zajmie jej/jemu skumanie Waszego programu
    do kadr i ksiegowosci bierzacej.
    No, ale jesli chcieliscie ksiagowej, co ma w paluszku VAT i srodki trwale a
    przy okazji zaparzy kawy to raczej szukajcie tych 5K

  • 39. Data: 2006-09-13 22:35:00
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 13 Sep 2006 19:17:22 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer napisał(a):

    > A kasę wezmą z...?

    A skad sie bierze dzis? przeciez sami sobie emeryci/rencisci nie wplacali a
    wiekszosc w praktyce nigdy nie wplacala (inflacja, papierkowe wpisy za
    PRL). Z podatkow. Trzeba przerzucic opodatkowanie pracy na opodatkowanie
    dochodu. Chyba lepiej kiedy placi sie od zysku a nie od tego ze chce sie
    isc do pracy?

  • 40. Data: 2006-09-13 22:42:54
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 13 Sep 2006 19:16:45 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer napisał(a):

    > Tak. Bo te pieniądze to się same rozdadzą w ilościach potrzebnych, a
    > restrukturyzacja wcale nie będzie kosztować. Mhm. Jak rany boskie, GDZIE
    > są wrota do Twojego magicznego świata? :D

    to nie magia: na dzien obecny kazdy z nas ma jakies prawa nabyte w zwiazku
    ze skladkami ktore placil w przeszlosci. Sa ustawy to regulujace. Niech Zus
    wyliczy ILE DOKLADNIE kazdemu przysluguje i zamknie kramik. OD tekj pory
    ludziska sie martwia sie o wszytko. Kiedy juz kazdy bedzie mial wyliczone
    ile mu sie nalezy + rewaloryzacja o stope inflacji bedzie dostawal te kase
    prosto z budzetu, chyab jest w Polsce jakis bank ktory jest w stanie to
    obsluzyc?
    Oczywiscie trzeba bedzie podwyzszyc niektore podatki by byla kasa ktora
    panstwo jest winne obywatelom, ale jak dla mnie lepiej jest za zaplace,
    nawet wiekszy podatek kiedy COS ZYSKAM, a nie place haracz 800 zl za samo
    otworzenie firmy niezaleznie czy mam obrot czy nie, czy mam zyski czy
    straty.
    Jestem pewien ze takie rozwiazanie mogloby uaktywnic co najmniej milion
    osob. Kiedy mozesz wystawic fakture wszytko staje sie latwiejsze.