PracaGrupypl.praca.dyskusjeBiedronka w TVN › Re: Biedronka w TVN
    From: macth <m...@f...org.pl-USUN.TO>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Biedronka w TVN
    Date: Tue, 20 Apr 2004 01:18:05 +0200

    On Mon, 19 Apr 2004 12:49:08 +0200, Jerzy Dusk wrote:

    > Od dawna podejrzewam, że przez superniskie ceny ktoś musi cierpieć, to nie
    > perpetuum mobile.

    ...jest kilka ,,sposobów'' na niskie ceny w super/hipermarketach, między
    innymi:
    - sklepy te zarabiają na samym wstawieniu towaru. Jeżeli chcesz aby
    Twój towar był oferowany w super/hipermarkecie płacisz. I to niemało.
    Płacisz za każdy towar, czyli jak produkujesz trzy rodzaje batoników,
    to płacisz za każdy oddzielnie. Oprócz tego płacisz za każdy sklep,
    w którym ma być Twój towar. Kolejną opłatą jest miejsce na półce -
    chcesz miejsce w zasięgu wzroku i ręki? płacisz więcej. Opłaty
    wynoszą nawet 20 tysięcy za jeden towar w jednym tylko hipermarkecie w
    sieci
    http://profit.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artyk
    ul=1149
    Podobna sytuacja występuje również na przykład w przypadku stacji
    benzynowych
    - kolejnym miejscem, gdzie obniża się cenę, to jakość towarów.
    Praktycznie zawsze w przypadku naprawy reklamacyjnej z towarem trzeba
    się fatygować do sklepu, bo żaden punkt usługowy nie chce tego
    naprawić. Swego czasu był nawet w Chipie artykuł o komputerach z
    hipermarketu i był tam pokazany serwis Optimusa, który na wiszącej na
    ścianie przy ladzie kartce tłumaczył dlaczego pomimo nalepki Optimus na
    komputerze, urządzenie to nie jest komputerem Optimusa.
    http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_21067.h
    tml
    Jest to dla mnie o tyle dziwne, że przecież firmy zdobywają renomę i
    jakąś markę na rynku, a oferując pod swoją marką towar słabszy
    jakościowo szkodzą tej marce. Sytuacja ta dotyczy praktycznie każdego
    rodzaju produktu...
    - innym miejscem pewnych przychodów do długi termin zapłaty, często
    dochodzący nawet do pół roku. A często przez ten czas pieniądze
    pracują już na koncie hipermarketu...
    - dzięki zmuszeniu producentów do współponoszenia kosztów kradzieży
    i przeterminowanych towarów koszta wielkich sklepów są mniejsze...
    - no i na koniec pozostaje pracownik. Pracujący najczęściej za
    najniższe pensje, nierozliczany z nadgodzin, często pomiatany,
    poniżany i wyzyskiwany... Przykład był w ,,tytułowym'' programie.
    Jeżeli pracownik ma niezapłacone za kilka tysięcy nadgodzin, a takich
    pracowników jest więcej, to oszczędności z tego tytułu jest wielkie...

    ...i dzięki temu ,,(...)wszyscy kupują w Biedronce(...)'', bo ,,(...)u
    nas wysokie ceny nie mają wstępu(...)''

    macth Register Linux User: 318934
    gg: 2017571 | jid: m...@j...org | gsm: 501035283 | www.macth.prv.pl

    --- odwiedź www.flug.org.pl ---