PracaGrupypl.praca.dyskusje › Biedni absolwenci i studenci (LONG)

  • 91. Data: 2003-05-31 14:00:46
    Temat: Re: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Od: "Sebastian" <s...@g...pl_SPAM>

    > I np. na stanowisko: Programista Delphi, gdzie mam wymagania takie (przy
    > czym swiadomie chce zatrudnic absolwentów lub
    > studentów):
    > - Znajomosc delphi 5, MS SQL Server, MySQL 4 i standardu SQL.
    > - Jezyk angielski
    > - Znajomosc protokolów TCP/IP

    Mam pytanko do Ciebie FX jako programisty i pracodawcy:
    często pracodawcy piszą np. znajomość C++, Delphi, Java (tak dla przykładu).
    Ale co rozumieją przez pojęcie znajomość? Czy wystarczy ogólna znajomość
    języków i wiedza jak się w nich poruszać, czy wymagacie żeby kandydaci znali
    perfekcyjnie?
    Ja jestem studentem i chciałbym kiedyś pracować w IT. Znam np. trochę
    Delphi, C++ uczę się. Czy taka wiedza wystarczy aby starać się o stanowiska
    z takimi wymaganiami?
    Jak to dokładnie jest, czego wymagacie?

    Dzięki za odpowiedź, Sebastian

  • 92. Data: 2003-05-31 18:16:19
    Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM>

    On 2003-05-30 23:24, FX wrote:

    > Taaaa... w jakim swiecie ty zyjesz? Ja ich wyszkole, naucze ich, dam
    > im praktyke i wpis do CV a potem mnie oleja...
    > Nie. Nie dam szansy takim którzy nic nie umieja. Wole zaplacic
    > wiecej za ludzi z praktyka i ustabilizowana pozycja zawodowa.

    Jesli Twoja firma jest ok to nie beda mieli powodow by odchodzic...
    choc prawda jest, ze i ja bym chciala miec pracownikow, ktorzy cos
    umieja, chocby w samodzielnej praktyce.

    Elfka

    --
    pozdrawiam
    Karolina Budzyńska

  • 93. Data: 2003-05-31 18:45:45
    Temat: Re: Odp: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Kania" <k...@p...onet.pl> writes:

    > Na zaocznych pracuje, na dziennych nie mialabym takiej szansy. Poza tym

    a kto ci broni pracowac na dziennych? moze faktycznie nie da sie na
    caly etat uprawiac pracy polegajacej na spedzeniu 8 dupogodzin od 9 do
    5 czy cos w tym stylu, ale przeciez na takiej pracy swiat sie nie
    konczy.

    u mnie na roku np. 3/4 osob pracowalo podczas studiow dziennych, na
    najrozniejsze umowy zlecenia, dziala i inne takie.

    trzeba tylko umyslem wyjsc troche poza standardowa wizje
    praca=dupogodziny. bo oczywiscie w dwu miejscach naraz byc sie nie da.
    no i trzeba umiec sie dogadac z prowadzacymi zajecia, zeby sobie
    czasem przelozyc jakies cwiczenia, zaliczenie etc.

    generalnie, poza najciezszymi studiami (typu medycyna, niektore
    kierunki polibudy) da sie to pogodzic.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 94. Data: 2003-05-31 21:39:29
    Od: "TherminatoR" <t...@i...pl.spamwon>

    > generalnie, poza najciezszymi studiami (typu medycyna, niektore
> [...]

    Hej!
    Czytam wiekszosc watku i im dalej tym bardziej cisnienie mi sie podnosi ->
    ze wskazaniem na krytyke s.zaocznych.
    Oto co na ten temat sądze:
    1. Nie _wszystkich_ stać na studia dzienne ich dzieci !
    2. Niektórzy musza zarabiać po to aby mieć co jesc i płacić za swoje studia.
    3. Duza czesc ludzi konczacych studia dzienne ma przerost ego i oczekiwan w
    stosunku do mozliwosci.
    4. Studia zaoczne sa z definicji zubozone ale ludzie, ktorzy tam studiuja
    maja praktyke i "dorabiaja" wyksztalcenie albo zmieniaja zawod.
    5. Ludzie, ktorzy studiuja zaocznie maja szacunek dla studiow - bo za nie
    placa ciezkie pieniadze i pochlaniaja one przez 5 lat 60-80% czasu wolnego
    swojego jak i rodziny.
    6. No i to ostatnie - najwazniejsze:: Rodzaj studiow dzienne/zaoczne jest
    bez znaczenia - dla potencjalnego pracodawcy liczy sie doswiadczenie
    pracownika - a studia sa tylko przepustka do zlozenia papierow. Trzeba
    zaczac od 600 zl/mc po to aby nauczyc sie "roboty" a dopiero potem kasowac 2
    czy 5 kpln bedac fachowcem w swoim fachu.

    Serdecznie pozdrawiam
    Michal

  • 95. Data: 2003-05-31 21:53:56
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "TherminatoR" <t...@i...pl.spamwon> wrote in message

    > Trzeba zaczac od 600 zl/mc po to aby nauczyc sie "roboty" a dopiero potem
    > kasowac 2 czy 5 kpln bedac fachowcem w swoim fachu.

    Wszystko się zgadza z wyjątkiem powyższego. Można, ale na szczęście nie
    trzeba. Im niżej zaczniesz tym dłużej musisz się piąć.

    Tomek Z.

  • 96. Data: 2003-06-01 09:14:02
    Od: keMoT <t...@g...pl>

    TherminatoR wrote:

    > Czytam wiekszosc watku i im dalej tym bardziej cisnienie mi sie podnosi ->
    > ze wskazaniem na krytyke s.zaocznych.
    > Oto co na ten temat sądze:
    > 1. Nie _wszystkich_ stać na studia dzienne ich dzieci !

    Tu masz ABSOLUTNA racje!!

    > 2. Niektórzy musza zarabiać po to aby mieć co jesc i płacić za swoje studia.
    > 3. Duza czesc ludzi konczacych studia dzienne ma przerost ego i oczekiwan w
    > stosunku do mozliwosci.

    Tutaj niestety tez.

    > 4. Studia zaoczne sa z definicji zubozone ale ludzie, ktorzy tam studiuja
    > maja praktyke i "dorabiaja" wyksztalcenie albo zmieniaja zawod.

    A tutaj juz sie nie do konca zgodze. Wiekszosc zaocznych i wieczorowych
    (tak wynika z mojego doswiadczenia) nie pracuje!! Sposrod moich
    znajomych prace ma moze polowa zaocznych!!

    ---
    ja jestem na dziennych, na ktorych natlok zajec nie pozwala za bardzo
    pracowac:( Wiekszoc tych co probowala wyladowala na dziekanach albo z
    jakimis warunkami, ( a to kosztuje od 450 do 950 zl)

    keMoT

  • 97. Data: 2003-06-01 14:28:39
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > czasem przelozyc jakies cwiczenia, zaliczenie etc.
    >
    > generalnie, poza najciezszymi studiami (typu medycyna, niektore

    Ja pracuje po 12-18 h/dobe na studiach dziennych nie dalabym rady. Chyba
    proste, nie?? Jak zobaczylam rozklad zajec studiow dziennych z uczelni na
    ktora kiedys chcialam sie dostac, to wyszlo mi, ze studenci studiow dziennyc
    ogolnie rzecz biorac nie maja kiedy pracowac. Zajecia zaczynaja sie o 8,
    koncza o 18 a w miedzyczasie sa 3-4 h okienek. I jak przy takim planie
    pracowac??

    Zanim napiszesz, ze cos da sie pogodzic, to wyjdz poza swoja uczelnie,
    popatrz jak sa ukladane plany zajec. Moja znajoma studiuje na AWFie i raczej
    do 5 roku nie bedzie miala mozliwosci podjac pracy... maja tak lipnie plan
    ulozony.

    Z drugiej strony... Jedna osoba dostanie zlecenie, bedac studentem i nie
    majac doswiadczenia a 100 nie. Wiec swoich doswiadczen nie generalizuj na
    cala populacje.

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 98. Data: 2003-06-01 14:31:29
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "keMoT" <t...@g...pl> wrote in message
    > A tutaj juz sie nie do konca zgodze. Wiekszosc zaocznych i wieczorowych
    > (tak wynika z mojego doswiadczenia) nie pracuje!! Sposrod moich
    > znajomych prace ma moze polowa zaocznych!!

    To nie jest do konca tak... Na mojej uczelni, na zaocznych, wiekszowsc osob
    pracuje, ale oczywiscie jest jakis procent osob (przede wszystkim mlodych)
    ktorzy maja na glowie TYLKO te studia. Ale takie osoby przewaznie jeden
    semestr robia w rok... ew. do konca studiow ciagna sie za nimi jakies
    poprawki, tak ze pracy nie bronia.

    U mnie sytuacja byla taka, ze najpierw nauczylam sie roznych rzeczy z
    zakresu informatyki a dopiero pozniej poszlam na studia, zeby ta wiedze
    usystematyzowac.

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 99. Data: 2003-06-01 14:32:23
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Elfka" <k...@g...pl.NOSPAM> wrote in message

    > Jesli Twoja firma jest ok to nie beda mieli powodow by odchodzic...
    > choc prawda jest, ze i ja bym chciala miec pracownikow, ktorzy cos
    > umieja, chocby w samodzielnej praktyce.

    Mylisz sie... zdobeda doswiadczenie i odejda do firmy, ktora wiecej im
    zaplaci.

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 100. Data: 2003-06-01 18:40:08
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl>

    KOLEZANKE? :-)

    A, no tak :-) Teraz widze.
    Jaki ten NET maly :-)

    Studiujemy razem na roku, nie raz od Ciebie bralem notatki :-)
    --
    FX
    f...@p...onet.pl