PracaGrupypl.praca.dyskusje › Badania lekarskie

  • 1. Data: 2008-12-16 20:55:41
    Temat: Badania lekarskie
    Od: Pacman <p...@s...info>

    Witam!

    mam takie nietypowe pytanie - czy pracodawca może zmuszać do wykonania
    wstępnego badania lekarskiego (tego przed przyjęciem do pracy) u
    konkretnego lekarza (w konkretnej przychodni)?
    Wolałbym zrobić badania u lekarza w moim mieście - nawet za moje
    pieniądze (za tamte płaci pracodawca) bo nie uśmiecha mi się stracić dwa
    dni przed świętami w kolejkach w przychodni którą wybrał pracodawca.
    Rozmawiałem z kobietą w kadrach - twierdzi ona, że mogę iść jedynie do
    ich przychodni bo z nią mają podpisaną umowę (na wykonywanie takich
    usług) i nie chce słyszeć, że przyniosę zaświadczenie od innego lekarza
    (oczywiście także medycyny pracy).

    Pozdrawiam
    Pacman

  • 2. Data: 2008-12-17 11:46:55
    Temat: Re: Badania lekarskie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 16 Dec 2008 21:55:41 +0100, Pacman <p...@s...info>
    wrote:

> [...]
    >ich przychodni bo z nią mają podpisaną umowę (na wykonywanie takich
    >usług) i nie chce słyszeć, że przyniosę zaświadczenie od innego lekarza

    Zdzwoń do PIP, ale z tego, co kojarzę, to nie mają prawa kwestionować
    lekarskiego zaświadczenia o zdolności do pracy.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2008-12-17 14:58:33
    Od: "FOX32" <x...@x...pl>

    "Pacman" <p...@s...info> wrote in message
> [...]
    > z nią mają podpisaną umowę (na wykonywanie takich usług) i nie chce
    > słyszeć, że przyniosę zaświadczenie od innego lekarza (oczywiście także

    ale za badania u innego lekarza zapłacisz sam, a nie przyszły pracodawca.

    FOX32

  • 4. Data: 2008-12-17 16:48:46
    Od: martinezz <m...@r...vline.pl>

    > mam takie nietypowe pytanie - czy pracodawca może zmuszać do wykonania
    > wstępnego badania lekarskiego (tego przed przyjęciem do pracy) u
    > konkretnego lekarza (w konkretnej przychodni)?

    Tak.

    pzdr
    martinezz

  • 5. Data: 2008-12-19 15:02:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gi9546$d19$1@nemesis.news.neostrada.pl Pacman

    > mam takie nietypowe pytanie - czy pracodawca może zmuszać do wykonania
    > wstępnego badania lekarskiego (tego przed przyjęciem do pracy) u
    > konkretnego lekarza (w konkretnej przychodni)?
    IMO nie.
    Tyle, że zapłacisz z własnej kieszeni.

> [...]
    > nie chce słyszeć, że przyniosę zaświadczenie od innego lekarza (oczywiście
    To niech poda podstawę prawną swojego stanowiska.
    Skierowanie o ile pamiętam nie jest do konkretnego lekarza czy przychodni
    tylko po prostu na badania.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-12-19 16:13:34
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Jotte pisze:
    > Skierowanie o ile pamiętam nie jest do konkretnego lekarza czy
    > przychodni tylko po prostu na badania.

    Fakt, teraz to nie ma znaczenia. Ale od 1 stycznia 2009 będzie miało
    znaczenie, gdyż pracodawca będzie musiał mieć podpisaną umowę z
    przychodnią wykonywującą dla niego badania lekarskie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2008-12-19 17:19:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gigh3n$6t5$1@node2.news.atman.pl Nikiel ;)
    <n...@O...poczta.fm> pisze:

    > Fakt, teraz to nie ma znaczenia. Ale od 1 stycznia 2009 będzie miało
    > znaczenie, gdyż pracodawca będzie musiał mieć podpisaną umowę z
    > przychodnią wykonywującą dla niego badania lekarskie.
    Wykonującą - jeśli już.
    Niech sobie ma. Samo to nie sprawi, że badanie w innej uprawnionej
    przychodni u innego uprawnionego lekarza będą nieważne.
    Zapodaj coś więcej (ze źródłem najlepiej), bo jakoś mi się nie bardzo chce
    wierzyć, że człowiek musiałby się poddać badaniu przez lekarza wyznaczonego
    przez pracodawcę, a nie wybranego przez siebie.

    Na marginesie - były (są???) debilne pomysły, aby w zakres badań okresowych
    wchodziły _obowiązkowo_ (!!!) badania mammograficzne i cytologiczne dla
    kobiet oraz badania prostaty dla mężczyzn.
    Nie chcę się wypowiadać za kobiety, ale ja jako facet sam będę decydował
    kto, kiedy i czy w ogóle wsadzi mi palec w d...
    Te pomysły to ponoć w POwskim gnoju się zrodziły, o ile wiem.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-12-19 17:39:30
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gigh3n$6t5$1@node2.news.atman.pl Nikiel ;)

    > Wykonującą - jeśli już.

    No tak, dzięki, coś mi tu nie pasowało ;)

    > Niech sobie ma. Samo to nie sprawi, że badanie w innej uprawnionej
    > przychodni u innego uprawnionego lekarza będą nieważne.

    Może. Kontrola może zarzucić, że badanie było zrobione z placówką, z
    którą pracodawca nie ma pisemnej umowy, i mogą być sankcje dla
    pracodawcy. Dlatego pracodawca może żądać od pracownika/przyszłego
    pracownika aby wykonał badania we wskazanym miejscu (bo to leży w
    interesie pracodawcy).

    > Zapodaj coś więcej (ze źródłem najlepiej), bo jakoś mi się nie bardzo
    > chce wierzyć, że człowiek musiałby się poddać badaniu przez lekarza
    > wyznaczonego przez pracodawcę, a nie wybranego przez siebie.

    http://www.portalkadrowy.pl/188401_umowa_z_jednostka
    _sluzby_medycyny_pracy_musi_byc_zawarta_na_pismie.ht
    ml

  • 9. Data: 2008-12-19 17:53:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gigm4r$7d9$1@node2.news.atman.pl Nikiel ;)
    <n...@O...poczta.fm> pisze:

    > No tak, dzięki, coś mi tu nie pasowało ;)
    Proszę bardzo, polecam się na przyszłość. ;)

> [...]
    > Dlatego pracodawca może żądać od pracownika/przyszłego pracownika aby
    > wykonał badania we wskazanym miejscu (bo to leży w interesie pracodawcy).
    Interes pracodawcy mało mnie interesuje.
    Czynności związane z badaniem lekarskim bywają intymne i krępujące. Żądanie
    dokonania ich w określonym miejscu i przez określoną (nieakceptowaną przez
    badanego) osobę stanowi naruszenie swobody osobistej.

    > http://www.portalkadrowy.pl/188401_umowa_z_jednostka
    _sluzby_medycyny_pracy
    > _musi_byc_zawarta_na_pismie.html Pozdrawiam
    Wychodzi na to, że znowu nadzieja w kopniętym vetomanie...

    --
    Jotte