PracaGrupypl.praca.dyskusje › Arbeit - angebot

  • 21. Data: 2002-07-18 11:23:14
    Temat: Re: Arbeit - angebot
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Shane McGowan" <m...@h...com> wrote in message
    news:ah61jk$qojd7$1@ID-121707.news.dfncis.de...

    > "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> wrote in message
    > >
    > (...)
    > ma
    > chwili
    >
    > Ze srednia warszawska pensja w Moskwie za wiele bys nie zdzialal - koszty
    > zycia chyba ze 2 razy wieksze niz w Warszawie :)
    Eeee tam, kumpel byl na praktach przez 2 miechy, dostawal 300 baksow
    miesiecznie i zyl jak panisko. Owszem, sa tam niezle dysproporcje itp, ale
    zalezy gdzie. Za 100 baksow masz chate z pocalowaniem raczki, za 100 zarcie,
    a stowka na impry:)
    /p

  • 22. Data: 2002-07-18 11:42:29
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    <g...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
    > Pawelek <p...@g...net> napisał(a):
    >

    > Co według Ciebie znaczy: _doswiadczenia na gruncie Unii_. Jeżeli jesteś
    >informatykiem???, to co ma dla Ciebie znaczenie Unia? Rozumiem dla
    >prawnika, ekonomisty itd.
    > Od czego różnią się umiejętności, czy doświadczenie zdobyte w Polsce
    >od tego zdobytego za granicą? Dla kogo, może dla Ciebie - pracując w
    >Niemczech czujesz się lepszy? Jak już, to wszystko zależy w jakiej firmie
    >pracujesz. Jak pracujesz w znanej, rozpoznawalnej wszędzie firmie, to co
    >innego, ale wówczas nie ma znaczenia, czy jest to PL, czy zagranica.
> [...]

    Czy ty czasem probujesz byc nieuprzejmy, czy raczej ty nie umiesz czytac
    postow?
    Jakie znaczenie ma, dla kogo czuje sie lepszy? To moja wewnetrzna samoocena,
    ktora jak juz wspomnialem, oprocz kilku innych nie jest i nie powinna byc
    tematem dyskusji.

    > Ale warunki pogorszyły się wszędzie, nie tylko w Polsce.
    >Wszędzie jest teraz problem ze znalezieniem pracy.

    Polepszyly sie rowniez mozliwosci utracenia pracy, w Polsce. Moja firma
    w powazniejszym stopniu, niz inne, byla zagrozona bankructwem, lecz z tego
    powodu, i ze wzgledu na dobre zarzadzanie nie pozbywala sie pracownikow
    a tym bardziej wykwalifikowanych specjalistow.

    > Mowa była o braniu emerytury (przyp. jak nie umiesz czytać), a nie o
    rezygnowaniu z niej.

    Pisalem jedynie o ewentualnosci

    > Jeżeli pisałeś wcześniej o odbieraniu tych 50k, to chyba i tak, to Cię nie
    dotyczy.

    Tego zdania nie rozumiem.

    >Chyba,że nie należysz do grupy specjalistów, jak to ująłeś i nikt nie
    będzie się o Ciebie bić.
    >Jeżeli już tu jesteś na GC, to wiedziałeś, że będzie to na 5 lat.
    >Z tego co wiem, to w Niemczech nie można nic _załatwić_ jak w PLu.
    >Jeżeli nie będzie odpowiedniego prawa, to firma nie będzie miała nic do
    gadania.
    > Co do ustawy, to po pierwsze nie wiadomo, czy w ogóle przejdzie. Jak już,
    to nie
    >wiadomo jak będzie wyglądała. W sumie dotyczy ona nie ludzi na GC, ale
    Turków i Jugoli,
    >którzy w Niemczech nic nie robią oprócz dzieci. Jest tam jeden punkt
    odnośnie ludzi wysoko
    >wykwalifikowanych, ale co z tego wyjdzie i jak to będzie interpretowane, to
    dopiero się zobaczy.

    Moze o kilku rzeczach wiesz, ale o wielu nie masz pojecia.

    Pawelek

    PS.

    Panie Gandalf, czy panie Marku. Rzeczowa, rzetelna i w czesci kulturalna
    dyskusja wymaga podpisanie sie pod swoim postem, czy to nickiem
    czy tez imieniem. Ja na razie widze tylko puste miejsce

  • 23. Data: 2002-07-18 12:33:11
    Od: "Shane McGowan" <m...@h...com>

> [...]
    > miesiecznie i zyl jak panisko. Owszem, sa tam niezle dysproporcje itp, ale
    > zalezy gdzie. Za 100 baksow masz chate z pocalowaniem raczki, za 100

    To ciekawe. Jak ja bylem, to doba w przecietnej jakosci hotelu kosztowala 50
    dolcow.
    A obiad w sredniej restauracji co najmniej 10. Ale fakt, ze nie mialem
    dobrych przewodnikow :)

    --
    Shane

  • 24. Data: 2002-07-18 12:50:33
    Od: " " <g...@N...poczta.gazeta.pl>

    Pawelek <p...@g...net> napisał(a):

    Pawełku,

> [...]
    > ktora jak juz wspomnialem, oprocz kilku innych nie jest i nie powinna byc

    Co Ci nagle przyszło z tą _nieuprzejmością_. I nie bardzo rozumiem Twoją uwagę
    odnośnie nie umiejętności czytania postów. Co do Tego, co widzę, to Ty nie posiadasz
    umiejętności zrozumienia całości. Wyłapujesz jakąś część wypowiedzi i do niej się
    ustosunkowujesz, bez zrozumienia kontekstu.

    Tak samo jest i w tym przypadku, gdy zarzucasz mi, że czujesz się lepszy. To jest
    tylko przypuszczenie: _Dla kogo, może dla Ciebie_. Rzucasz nagle hasło o niezwyklej
    przydatności doświadczenia zdobytego u Niemca, ale dla kogo jest ta przydatność???

> [...]
    > powodu, i ze wzgledu na dobre zarzadzanie nie pozbywala sie pracownikow
    > a tym bardziej wykwalifikowanych specjalistow.

    Ty chyba w ogóle nie oglądzasz niemieckiej telewizji i nie znasz obecnych globalnych
    tendencji. Może Twoja firma jest wyjątkiem i nie zwolniła nikogo, ale dużo to
    zrobiło i nadal to robi. Co do dobrego zarządzania, to w większości wypadów łączy
    się ono z oszczędnościami, różnego rodzaju cięciami.

    > przepadna.

    > rezygnowaniu z niej.
    >
    > Pisalem jedynie o ewentualnosci

    > teraz
    > dlatego

    > dotyczy.
    >
    > Tego zdania nie rozumiem.

    > będzie się o Ciebie bić.
    > gadania.
    > to nie
    > Turków i Jugoli,
    > odnośnie ludzi wysoko
    > dopiero się zobaczy.
    >
    > Moze o kilku rzeczach wiesz, ale o wielu nie masz pojecia.

    A Ty nagle wiesz o wszystkim, omnibus się znalazł.

> [...]
    > dyskusja wymaga podpisanie sie pod swoim postem, czy to nickiem
    > czy tez imieniem. Ja na razie widze tylko puste miejsce

    Dlaczego Marku, znamy się czy co. Co do podpisu, to jakbyś był skory zauważyć, to w
    drugim moim poście on się znajduje - akuratnie z tym miałem małe problemy przy
    wysyłaniu.
    Przy kulturalnej dyskusji, w momencie kiedy zwracasz się do drugiej osoby i używasz
    zaimka, to powinien się on zaczynać z dużej litery. Ale nie wymagam tego od Ciebie.
    A poza tym, to nie jest to grupa na tego rodzaju wywody. A przy tym widzę, że w
    Twoim mniemaniu Twoja kultura jest na bardzo wysokim poziomie, to przystaniesz na
    to.

    /Gandalf

  • 25. Data: 2002-07-18 13:17:39
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    50
    > dolcow.
    > A obiad w sredniej restauracji co najmniej 10. Ale fakt, ze nie mialem

    Bo ty byles z Orbisem a on z Wermachtem;)
    A tak po prawdzie, to kumpel nie mieszkal w hotelu (btw szczecinski
    RadissonSas w ktorym kiemalem jak bylem na delegacji - 200 marek doba - a
    Szczecin to kurde nie jest Moskwa). Wynajecie stancji jest duzo tansze,
    wszedzie. Podobnie jedzenie. Bylem w Rosji na krotkim wypadzie przez
    granice - tanio jest jak barszcz. Nie byla to Moskwa wprawdzie, ale na
    normalnym poziomie da sie zyc - a jak chcesz jak panisko balowac, to musisz
    jak panisko zarabiac:)
    pozdr
    /p

  • 26. Data: 2002-07-18 13:28:13
    Od: "Grzegorz Z." <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl>

    witam

    " " <g...@N...poczta.gazeta.pl> napisal:

> [...]
    > odnośnie ludzi wysoko wykwalifikowanych, ale co z tego wyjdzie i jak to
    > będzie interpretowane, to dopiero się zobaczy.

    ogolnie ustawa jest juz przeglosowana tylko jej wiekszosc zarzadzen wchodzi w
    zycie z dniem 01.01.2003, a czesc juz jest realizowanych.
    a powiedz mi czy ty to czytales? mam wrazenie ze tylko ktos ci opowiadal
    o niej lub cos w tym stylu.
    zgadzam sie ze sa rozne protesty odnosnie tej ustawy moze zostanie
    zmieniona po wborach ale w obecnej postaci jest wyraznie powiedziane kto
    to jest wysoko wykwalifikowany (dokladnych slow nie pamietam ale chyba nie
    to nie ma konkretnego znaczenia) wiec wszystko sie sprowadza tylko do
    odczekania tych kilku miesiecy i ....

    --
    Pozdrowka
    |^^^^^^^^^^^^^^\||

  • 27. Data: 2002-07-18 14:09:00
    Od: " " <g...@N...poczta.gazeta.pl>

    Grzegorz Z. <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > to jest wysoko wykwalifikowany (dokladnych slow nie pamietam ale chyba nie

    To jest, czego niepamiętasz. Mylisz się, przeczytałem to. Tylko tyle jest o wysoko
    wykwalifikowanych:

    § 19
    Niederlassungserlaubnis für Hochqualifizierte Einem hochqualifizierten Ausländer kann
    in besonderen Fällen abweichend von § 9 Abs. 2 eine Niederlassungserlaubnis erteilt
    werden, wenn die Bundesanstalt für Arbeit
    zugestimmt hat und die Annahme gerechtfertigt ist, dass die Integration in die
    Lebens-verhältnisse der Bundesrepublik Deutschland ohne staatliche Hilfe
    gewährleistet ist.

    A to jest komentarz dla lepszego zrozumienia § 19.

    Zu § 19
    Die Erfahrung mit der Green Card hat gezeigt, dass international inzwischen längst
    ein Wettbewerb um die Hochqualifizierten entbrannt ist. Sie lösen Wachstumsbremsen
    in der Wirtschaft und schaffen zusätzliche Arbeitsplätze für Arbeitnehmer mit
    einfachen, mittleren und gehobenen Qualifikationen. So wurden nach den
    Feststellungen des ersten Berichts ?Monitoring des IT-Sofortprogramms? vom 2. Juli
    2001 im Umfeld jedes Green Card-Inhabers im Durchschnitt weitere 2,5 zusätzliche
    Arbeitsplätze geschaffen.
    Im Rahmen der Green Card-Diskussion wurde von vielen Seiten darauf hingewiesen, dass
    eine auf fünf Jahre begrenzte Aufenthaltserlaubnis wie bei der Green Card-Regelung
    im Wettbewerb um die besten Köpfe möglicherweise nur begrenzt wettbewerbsfähig ist.
    Daher ermöglicht es die Vorschrift erstmals, hochqualifizierten Arbeitskräften, an
    deren Aufenthalt im Bundesgebiet ein besonderes wirtschaftliches und
    gesellschaftliches Interesse besteht, von Anfang an einen Daueraufenthaltstitel in
    Form der Niederlassungserlaubnis zu erteilen. Damit wird den hochqualifizierten
    Fachkräften die für ihre Aufenthaltsentscheidung notwendige Planungssicherheit
    geboten. Die Vorschrift zielt auf Spitzenkräfte der Wirtschaft und Wissenschaft. Die
    Erteilung
    erfolgt nach Ermessen und ist damit hinreichend flexibel. Sie ist wie bei § 18 von
    der Zustimmung der Arbeitsverwaltung abhängig. Die genaue Einordnung, welche
    Personen als hochqualifizierte Arbeitskräfte einzuordnen sind, erfolgt durch
    Rechtsverordnung des Bundesministeriums für Arbeit und Sozialordnung auf der
    Grundlage von § 42 Abs. 1. Da sich bei der Green Card die Abgrenzung des
    Personenkreises der Hochqualifizierten durch Ausbildung und Bezahlung bewährt hat,
    spricht viel dafür, sich auch in Zukunft nach diesen Kriterien zu orientieren. Die
    Ausländerbehörde hat vor der Erteilung der Niederlassungserlaubnis eine
    Prognoseentscheidung über die Integrationsfähigkeit des Betroffenen zu treffen, um
    von Anfang an erkennbare Schwierigkeiten bei der Eingliederung in die
    Gesellschaftsordnung zu vermeiden. Hierbei kann sie die besonderen Anforderungen in
    ihre Entscheidung
    einstellen, wie sie auch bei dem Auswahlverfahren nach § 20 gefordert werden (z.B.:
    guter Leumund).
    Mit der Niederlassungserlaubnis ist langfristig besonderer Ausweisungsschutz
    verbunden, der jedoch einen dreijährigen Aufenthalt im Bundesgebiet voraussetzt (§
    52 Abs. 1 Nr. 1), um zu vermeiden, dass der nach dieser Vorschrift Begünstigte zu
    Beginn seines Aufenthaltes ohne Folgen Ausweisungstatbestände verwirklichen kann.

    Ty się zapewne z tym zapoznałeś szczegółowo, skoro wypowiadasz się w tej kwestii jako
    ekspert.
    Jeżeli tak, to sam widziesz, że nawet jeżeli ustalenia tej ustawy wejdą w życie od
    nowego roku, to i tak ostateczna decyzja będzie należała do _die Bundesanstalt für
    Arbeit_. A Ty przy tym musisz się wykazać _die Integration in die
    Lebens-verhältnisse der Bundesrepublik Deutschland ohne staatliche Hilfe_.

    > wiec wszystko sie sprowadza tylko do
    > odczekania tych kilku miesiecy i ....

    Bądźmy optymistami.

    /Gandalf

  • 28. Data: 2002-07-18 14:17:38
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

> [...]
    hasło
    >o niezwyklej przydatności doświadczenia zdobytego u Niemca,

    Powrocmy do zdania, ktore zacytuje w calosci:
    _Dla kogo, może dla Ciebie - pracując w Niemczech czujesz się lepszy_

    Czy ty naprawde nie widzisz w nim ukrytego sarkazmu?
    Ja nie mam w zwyczaju dyskredytowania innych ludzi pod katem, gdzie i
    dlaczego obecnie pracuje. To zdanie, w przeciwienstwie do tego co piszesz,
    pokazuje w moim rozumieniu pokazac TWOJA urazona ambicje. I na jakiej
    podstawie?
    Pokaz mi paragraf, oprocz cytowanego i nie majacego jakichkolwiek
    przeslanek, w ktorym pisze, ze czuje sie lepszy.
    Oto moje stwierdzenie:
    "Maja mozliwosc podszkolenia swoich umiejetnosci i zdobycia
    doswiadczenia na gruncie Unii (BTW - niezwykle przydatne w przyszlosci)."
    Gdzie tu jest mowa o wartosciowaniu innych ludzi? I do czego lub kogo
    odnosze
    to doswiadczenie? A dla kogo? Wystarczy pomyslec?

    A kim wg. ciebie sa "Turcy i Jugole, ktorzy tylko umieja dzieci robic"?

    >Rzucasz nagle hasło o niezwyklej przydatności doświadczenia zdobytego
    >u Niemca, ale dla kogo jest ta przydatność???

    Zacytuj lepsze, poparte zyciowymi realiami.

    > A Ty nagle wiesz o wszystkim, omnibus się znalazł.

    Pracowales za granica? Na tematy poruszane w tym watku dyskutowano
    na lamach tej grupy niejednokrotnie. Zapraszam do archiwum.

> [...]
    >A przy tym widzę, że w Twoim mniemaniu Twoja kultura jest na bardzo
    >wysokim poziomie, to przystaniesz na to.

    Czlowiek sie caly czas uczy. Ostatni akapit przypomnial mi, ze popelnilem
    gafe. Mam natomiast nadzieje, ze i ty wyciagniesz lekcje z tego watku
    (patrz urazona ambicja)

    Pawelek

  • 29. Data: 2002-07-18 14:50:29
    Od: "Grzegorz Z." <killserv@NOSPAM_poczta.onet.pl>

    " " <g...@N...poczta.gazeta.pl> napisal:

    > To jest, czego niepamiętasz. Mylisz się, przeczytałem to. Tylko tyle
    > jest o wysoko wykwalifikowanych:

    ok po tym co napisales bylo ciezko stwierdzic czy cos wiesz wiecej niz
    napisales
    (nizej wiecej)

> [...]
    > Integration in die Lebens-verhältnisse der Bundesrepublik Deutschland
    > ohne staatliche Hilfe gewährleistet ist.

    zapomniales przytoczyc punkt 2 do paragrafu 19 gdzie jest wyraznie
    napisane kto jest uwazany za "Hochqualifizierte" nie bede tego przytaczal
    bo nie ma sensu wystarczy ze sobie ewentualnie przeczytasz
    i przez to ze nie wspomniales o tym i napisales ze nie wiadomo jak to
    bedzie interpretowane to dlatego smialem napisac ze nie czytales, jednak
    sie pomylilem :( sorry

    > Ty się zapewne z tym zapoznałeś szczegółowo, skoro wypowiadasz się w tej
    > kwestii jako ekspert.

    moze expertem nie jestem ale jak napisalem wyzej wydalo mi sie ze nie
    dokonca czytales i chcialem ci cos podpowiedziec, ale skoro czytales i
    wiesz to nie bylo sensu bym slal tamten post.

> [...]
    > musisz się wykazać _die Integration in die Lebens-verhältnisse der
    > Bundesrepublik Deutschland ohne staatliche Hilfe_.

    a powiedz mi czy to takie trudne by sie wykazac tym co rzadaja??
    wydaje mi sie ze jak znasz dosc dobrze jezyk(wiadomo pewnei bedzie jakis
    test, ale za trudny raczej nie), masz jakichs tam znajomych niemcow,
    utrzymujesz z nimi kontakt, chodzisz do sklepow, zalatwiasz sam bez pomocy
    innych sprawy w urzedach, to czego mozna jeszcze od ciebie rzadac abys
    udowodnil ze sie "zintegrowales"???
    jak sie myle to mi powiedz gdzie?

    > Bądźmy optymistami.

    a co innego nam pozostaje?? poza tym lepiej byc optymista niz pesymista i
    sie zalamywac, wkoncu jak cos to najwyzej sie wroci do .pl i po klopocie
    no nie?? chyba az tak zle w .pl nie jest by trzeba bylo walczyc niewiadomo
    jak o pobyt w .de, co?

    --
    Pozdrowka
    |^^^^^^^^^^^^^^\||
    | _____________ l ||__ |__|___ |)
    |(@) |(@)"""**|(@)(@)****|(@)

    P.S.
    mozesz podeslac na priv dokument z ustawa co ty masz??
    jak cos to ci podesle mojego pdf'a

  • 30. Data: 2002-07-18 15:33:47
    Od: " " <g...@N...poczta.gazeta.pl>

    Pawelek <p...@g...net> napisał(a):

    Pawełku,

> [...]
    > odnosze
    > to doswiadczenie? A dla kogo? Wystarczy pomyslec?

    To jest to, co Ci zarzucam - wycięte jedno zdanie i próba jego analizy bez kontekstu.
    Jakbyś uważniej przeczytał tego posta, to byś zauważyć, że do próby analizy należy
    również wziąć poprzednie zdanie. To stanowi całość:

    cyt.:
    Od czego różnią się umiejętności, czy doświadczenie zdobyte w Polsce od tego
    zdobytego za granicą? Dla kogo, może dla Ciebie - pracując w Niemczech czujesz się
    lepszy?

    Chodziło mi o to dla kogo to ma znaczenie. Z tego co widzę, to dla Ciebie ma to
    wielkie. Może w firmie, w której pracowałeś wcześniej w Polsce miało to ogromne
    znaczenie, bo pracowali w niej sami nieudacznicy albo nikomu się nie chciało
    wyjeżdzać. Nie wiem...

    > A kim wg. ciebie sa "Turcy i Jugole, ktorzy tylko umieja dzieci robic"?

    Są podmiotem nowego prawa emigracyjnego przyjętego przez parlament niemiecki. Są
    również dużym problemem dla państwa niemieckiego. Jeżeli tego nie zauważasz
    mieszkając tam, to jest to dziwne.

    > Zacytuj lepsze, poparte zyciowymi realiami.

    Co przez to rozumiesz - _Zacytuj lepsze, poparte zyciowymi realiami._??? To jest moja
    interpretacja Twojego komentarza. Chyba nie uważasz, że Twój komentarz nie jest
    poparty życiowymi realiami, a może...?

    > Pracowales za granica? Na tematy poruszane w tym watku dyskutowano
    > na lamach tej grupy niejednokrotnie. Zapraszam do archiwum.

    Pracowałem i to w różnych krajach, w różnych firmach. Stąd wiem, że liczy się firma,
    a nie kraj. Poziom zarówno kultury pracy, możliwości szkoleń i innych ważnych dla
    pracownika rzeczy rośnie proporcjonalnie z wielkością i renomą firmy. Jest to
    świetnie rozwiązane w firmach Oracle, HP, IBM, itd.

> [...]
    >
    > Czlowiek sie caly czas uczy. Ostatni akapit przypomnial mi, ze popelnilem
    > gafe. Mam natomiast nadzieje, ze i ty wyciagniesz lekcje z tego watku

    To się zgadza, że człowiek się cały czas uczy, ale to jeszcze nie uznacza, że się
    nauczy i będzie to stosował, jak to jest w Twoim wypadku (cyt: ... i _ty_
    wyciagniesz lekcje...).

    Co do tej urażonej ambicji, to na prawdę nie rozumiem.

    /Gandalf