PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studiowanie - ?

  • 1. Data: 2002-07-16 17:38:32
    Temat: Studiowanie - ?
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Witam!
    MAm nadzieje ze nitkt nie powie ze jest to NTG, bo jednak temt znaczacy w
    poszukiwaniu pracy... :>

    Jestem tegorocznym absolwentem L.O, z matura, jako ze w zasadzie przez cale
    L.O ciezko znosilem matematyke oraz ficzyke uciekalem od studiow tzw.
    "technicznych" a sklaniale msie w strone czesgos bardziej humanistycznego, a
    wiec zdawalem na socjologie i politologie na UG, niestety niefortunnie na
    pierwszy kierunek egz. byl wybitnie trudny, do tego wilokrotnego wyboru, zas
    na drugi zabraklo troszke szczescia, a konkretniej kilku punktow. Jednak tak
    czy inaczej zamierzam sie "odwolywac" i pisac podanie o rozpatrzenie wniosku
    przyznania mi stopnia wolnego sluchacza na politologie.
    Jednak nie po to tu pisze by sie rozczulac nad swoim nieszczesciem ;) a
    prosic was o kilka porad.
    Postanowilem wiec zlozyc dokumenty na Kolegium Ekonomiczne na UG (odbywane w
    sytemie wieczorowym). SA to studia 3 letnie, licencjackie, nazywane co mnie
    ciekawi zawodowymi. I tu nasuwaja mi sie nastepujace pytania:
    1. Co to sa studia zawodowe? czy dzienne - 5 letnie, magisterksie nie sa
    zawodowymi?
    2. Na KE mam mozliwosc po II semestrze wyboru specjalizacji (analityk,
    informatyk, kupiec, makler, spedytor, skarbowiec), czy takie same mozliwosci
    mialbym na w.w dzsiennych?
    3. Czy w.w specjalizacje sa zwiazane z magisterksimi, uzupelniajacymiu, bo
    na pierwszy rzut oka nie ma tam akurat konkretnych zawodow a ogolne nazwy
    specjalizacji (Handel Morski, Transport, Integracja Europejska itd)
    4. Czy studia takie przygotuja mnie wystarczajaco bym mogl kontunuowac MU 2
    letnie?
    5. Jaki jest program na KE, na jakie sa przykladowo przedmioty, na ktore
    jest kladziony najwiekszy nacisk, czy program jest identyczny z dziennymi 5
    letnimi, mgr? Czy jesli nie mam najwiekszego talentu do matmy, a w szkole
    sredniej pomagalem sobie korepetycjami to czy dam sobie rade przejsc przez
    studia?
    6. Jak macie jakies wlasne sugestie to prosze bardzo o wypowiedzi an grupe
    badz priVa
    7. Czy majac licencjat mozna cos zdzialac na rynku pracy? Czy na dyplomie
    mgr. bedzie gdzies znajdowala sie adnotacja ze studiowalem przez pierwsze 3
    lata na EK, a pozniej dopiero ukonczylem uzupelniajace?

    Biore takze pod uwage szkoly wyzsze, prywatne, najprawdopodobniej w trybie
    dziennym. Przykladowo jako mieszkaniec Gdanska, WSZ (Wyzsza Szkole
    Zarzadzania). Istnieje tam mozliwosc studiowania i otrzyamnia tytulu
    licencjata. Istnieja tam specjalizacje typy celnictwo, marketing, internet
    w zarzadzaniu itd. Szkola ta w najblizszej przyszlsoci prawdopodobnie uzyska
    mozliwosc szkolenia do stopnia mgr.
    Tu zas pragne zapytac o nastepujace rzeczy:
    1. Czy w tej szkole i podobnych moge spodziewac sie wiekszego lub mniejszego
    nacisku na przedmioty zwizane scisle z matematyka itp.?
    2. Studia takie sa cekawsze mniej od KE?
    3. Tytul licencjata tej uczelni jest mniej czy moze bardziej warty na rynku
    pracy w porownaniu z uczelniami panstwowymi?
    4. Akurat ta szkola od tego roku uruchamnia studia inzynierksie 3 letnie.
    Ciekawi mnie czy beda to studia gdzie program bedzie porownywalny ze
    studiami na Politechnice, przygladowo PG? Czy ktos spotkal sie juz z takimi
    studiami, albo posiada jakies bardziej konkretne informacje na temat WSZ?
    5. Organizowane sa tam obowiazkowe praktyki w roznych firmach, czy ktos moze
    taokwe odbyl i moze powiedziec czy sa to tylko praktyki na czas szkoly czy
    pozneij po jej ukonczeniu ma mzagwarantowane jakas prace?

    Przymnierzam sie takze do zlozenia podania na zoczna Administracje oraz
    Prawo. Orientuje sie ktos czy bedzie w tym roku duze zainteresowanie-konkurs
    swiadect, bo patrzac co sie dzialo na dziennych to glowa boli... :D
    I na marginesie to czy Administracja to nic innego jak Prawo tylko ze nie
    karne a gospodarcze, a cale 5 lat, to malo ciekawe wqwanie na pamiec
    przepisow? Czy jesta znaczna roznica w wymaganiach jakim musi sprostac
    student na wydziale Administracji a Prawa?
    Co mozna robic po Administracji, oraz co bez agilitacji po Prawie?

    Na zakonczenie zapytam Was tylko o to czy mowi wam cos Wyzsza Szkola
    Miedzynarodowych Stosunkow Gospodarczych i Politycznych? Gdzie mozna sie
    ksztalcic na 5 letnich studiach mgr., kierunek Stosunki Miedzynarodowe -
    specjalnosć Dyplomatyczna?
    O ile wiem w.w szkola powiazane jest jakos z Panem Krause - Prokom TM ;)
    Odplatnosc jest dosc duza, bo 3,6 tys za semestr, ale ciekawie brzmi sama
    nazwa i wykaldowcy. Program tez brzmi dosc "szokujaco" - 3 jezyki obce!
    Zastanawiam sie czy szkola ta uczy czy tylko wymaga, kto do niej uczeszcza
    oraz czy po jej skonczeniu rzeczywiscie o zatrudnienie nie jest ciezko -
    ponoc niby cos tam zapewniaja :>

    Dziekuje z gOry za informacje!

    --
    uUu POzDrOw|eN|@ !!! // Sp3c|aL tHx. !!!