PracaGrupypl.praca.dyskusjeArbeit - angebot › Re: Arbeit - angebot
    From: "Pawelek" <p...@g...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Arbeit - angebot
    Date: Thu, 18 Jul 2002 13:42:29 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@195.27.163.196

    <g...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
    news:ah67b6$go3$1@news.gazeta.pl...
    > Pawelek <p...@g...net> napisał(a):
    >

    > Co według Ciebie znaczy: _doswiadczenia na gruncie Unii_. Jeżeli jesteś
    >informatykiem???, to co ma dla Ciebie znaczenie Unia? Rozumiem dla
    >prawnika, ekonomisty itd.
    > Od czego różnią się umiejętności, czy doświadczenie zdobyte w Polsce
    >od tego zdobytego za granicą? Dla kogo, może dla Ciebie - pracując w
    >Niemczech czujesz się lepszy? Jak już, to wszystko zależy w jakiej firmie
    >pracujesz. Jak pracujesz w znanej, rozpoznawalnej wszędzie firmie, to co
    >innego, ale wówczas nie ma znaczenia, czy jest to PL, czy zagranica.
> [...]

    Czy ty czasem probujesz byc nieuprzejmy, czy raczej ty nie umiesz czytac
    postow?
    Jakie znaczenie ma, dla kogo czuje sie lepszy? To moja wewnetrzna samoocena,
    ktora jak juz wspomnialem, oprocz kilku innych nie jest i nie powinna byc
    tematem dyskusji.

    > Ale warunki pogorszyły się wszędzie, nie tylko w Polsce.
    >Wszędzie jest teraz problem ze znalezieniem pracy.

    Polepszyly sie rowniez mozliwosci utracenia pracy, w Polsce. Moja firma
    w powazniejszym stopniu, niz inne, byla zagrozona bankructwem, lecz z tego
    powodu, i ze wzgledu na dobre zarzadzanie nie pozbywala sie pracownikow
    a tym bardziej wykwalifikowanych specjalistow.

    > Mowa była o braniu emerytury (przyp. jak nie umiesz czytać), a nie o
    rezygnowaniu z niej.

    Pisalem jedynie o ewentualnosci

    > Jeżeli pisałeś wcześniej o odbieraniu tych 50k, to chyba i tak, to Cię nie
    dotyczy.

    Tego zdania nie rozumiem.

    >Chyba,że nie należysz do grupy specjalistów, jak to ująłeś i nikt nie
    będzie się o Ciebie bić.
    >Jeżeli już tu jesteś na GC, to wiedziałeś, że będzie to na 5 lat.
    >Z tego co wiem, to w Niemczech nie można nic _załatwić_ jak w PLu.
    >Jeżeli nie będzie odpowiedniego prawa, to firma nie będzie miała nic do
    gadania.
    > Co do ustawy, to po pierwsze nie wiadomo, czy w ogóle przejdzie. Jak już,
    to nie
    >wiadomo jak będzie wyglądała. W sumie dotyczy ona nie ludzi na GC, ale
    Turków i Jugoli,
    >którzy w Niemczech nic nie robią oprócz dzieci. Jest tam jeden punkt
    odnośnie ludzi wysoko
    >wykwalifikowanych, ale co z tego wyjdzie i jak to będzie interpretowane, to
    dopiero się zobaczy.

    Moze o kilku rzeczach wiesz, ale o wielu nie masz pojecia.

    Pawelek

    PS.

    Panie Gandalf, czy panie Marku. Rzeczowa, rzetelna i w czesci kulturalna
    dyskusja wymaga podpisanie sie pod swoim postem, czy to nickiem
    czy tez imieniem. Ja na razie widze tylko puste miejsce