PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiazanie umowy o prace

  • 1. Data: 2002-07-16 16:46:36
    Temat: rozwiazanie umowy o prace
    Od: "mafox" <m...@i...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow,
    Pracuje w pewnej firmie juz ponad 6 miesiecy (prawie 8)
    Mialem 2 umowy zawarte na czas okreslony...
    1 umowa o prace=3 miesiace
    2 umowa o prace=3 miesiace
    teraz mam umowe _slowna_ o prace na czas nieokreslony..tj, nie podpisalem
    jeszcze nowej umowy.
    Mam zamiar zrezygnowac z tej pracy.

    Pytanie:
    1.W jaki sposob moge wypowiedziec lub rozwiazac umowe o prace i...ile
    jeszcze bede musial pracowac w tej firmie po wypowiedzeniu umowy?
    2. Czy jezeli mam nie podpisana umowe o prace to tak jakby jej nie bylo i
    moge po prostu zrezygnowac???
    (Jednak juz pobralem i podpisalem wyplate za 1 miesiac od momentu kiedy
    powinna byc podpisana umowa o prace na czas nieokreslony)

    Dziekuje za wszelkie odpowiedzi.

  • 2. Data: 2002-07-16 17:21:46
    Temat: Re: rozwiazanie umowy o prace
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 16 Jul 2002 18:46:36 +0200, "mafox"
    <m...@i...pl> zakodował:

    >1.W jaki sposob moge wypowiedziec lub rozwiazac umowe o prace i...ile
    >jeszcze bede musial pracowac w tej firmie po wypowiedzeniu umowy?

    Składasz wypowiedzenie i czekasz do końca _następnego_ miesiąca -
    wtedy upływa termin wypowiedzenia, albo...

    >2. Czy jezeli mam nie podpisana umowe o prace to tak jakby jej nie bylo i
    >moge po prostu zrezygnowac???

    Stosunek pracy powstał wraz z rozpoczęciem przez Ciebie świadczenia
    pracy. Pracodawca miał jednak obowiązek potwierdzić warunki umowy na
    piśmie w ciągu 7 dni. Coś mi się zdaje, że nie spełniając tego wymogu,
    naruszył podstawowe obowiązki pracodawcy i można rozwiązać umowę od
    zaraz z winy pracodawcy i jeszcze dostać odszkodowanie (zadzwoń do
    PIP, czy to podpada pod podstawowe obowiązki pracodawcy IMO tak, ale
    głowy nie dam).

    >(Jednak juz pobralem i podpisalem wyplate za 1 miesiac od momentu kiedy
    >powinna byc podpisana umowa o prace na czas nieokreslony)

    Była w terminie? Jak nie, to patrz topic "brak wynagrodzenia -
    zerwanie umowy ?". Masz tam też więcej o rozwiązywaniu umowy z winy
    pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775