PracaGrupypl.praca.dyskusje › Angielski w Dublinie dla każdego - jeszcze tylko 6 dni...

  • 11. Data: 2004-01-28 09:36:58
    Temat: Re: Angielski w Dublinie dla każdego - jeszcze tylko 6 dni...
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    GreG; <pnDRb.460$rb.52040@news.indigo.ie> :

    > "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > Nie rozumiesz. Nie bedzie za darmo. Nic nie ma za darmo.

    A jest - np. kursy pseudozawodowe w UP - Unia też ma się do aktywnego
    zwalczania bezrobocia dokładać - kursy angielskiego na miejscu też są w
    UP.

    > Tak tak, prywaciarz ci zalatwi, dowiezie i pocaluje w raczke. Oczywiscie
    > za darmo.

    Moje pytanie nie jest formą naiwności - skoro ktoś chce dopłacać kasę
    wszystkim rolnikom, to takie sam genialny pomysł mógł wymyślić w temacie
    nauki języków - kwestia wspólnej polityki unijnej. Za bardzo w ten
    pomysł nie wierzyłem, ale dlaczego mam się nie upewnić, skoro istnieje
    promilowa szansa, że będzie coś za darmo? Prywaciarzowi zresztą bym nie
    uwierzył, że robi coś za darmo - robi tak, jak mu się koszty kalkulują.

    > Kazdy. Buduja juz specjalne osiedla dla nowych kursantow.

    Wiesz, jak zakład pracy wysyła kogoś na szkolenie do innego miejsca, niż
    miejsce zamieszkania [miasto], to raczej nie każe sobie szukać kwater na
    własną rękę - uważasz, że to co jest normą w jednym przypadku nie jest w
    jakikolwiek sposób możliwe w innym?

    > Uffff...

    A na zakończenie - faktycznie, przestrzeganie przed takimi pomysłami ma
    sens, bo za 5 dni pojawi się ogłoszenie w GW, pt. darmowe kursy
    j.angielskiego w GB - nie widzę natomiast potrzeby krańcowego negowania
    tego, że socjalistyczna administracja UE może wpaść na taki pomysł -
    ostatecznie socjalistyczna Polska wpadała na lepsze i kosztowniejsze. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 12. Data: 2004-01-28 12:42:00
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    > Moje pytanie nie jest formą naiwności - skoro ktoś chce dopłacać kasę
    > wszystkim rolnikom, to takie sam genialny pomysł mógł wymyślić w temacie
    > nauki języków - kwestia wspólnej polityki unijnej.

    Moglby, ale jednak nie wymyslil. Gadanie o czyms czego nie ma.
    EOT.

    GreG

  • 13. Data: 2004-01-28 17:27:54
    Od: <m...@b...net>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in message

    > Moglby, ale jednak nie wymyslil. Gadanie o czyms czego nie ma.
    > EOT.

    coz, dla mnie nie jest EOT, bo takie kursy sa, za darmo.
    Oczywiscie tylko dla osob, ktore sie kwalifikuja, tzn maja paszport z unii
    lub status uchodzcy (w wlk brytanii)
    coz, zapytam o szczegoly znajomych nauczycieli, zeby sie nie okazalo, ze
    znowu bredze, jak ostatnim razem, gdy slyszalem o 20% bezrobociu w Irlandii
    ;)

    btw, NIE napisalem
    "WSZYSTKIE KURSY ZA DARMO, TYLKO U NAS!!! OPLATA MANIPULACYJNA 200ZL" ;)
    choc pewny jestem, ze "Polak potrafi", zatem takich ofert pojawi sie po maju
    tego roku mnostwo :(
    btw, juz widzialem reklame pewnej szkoly w Londynie, ktora oferuje dla
    Polakow 50% refundacji kosztow kursu jezykowego, pokryte z jakiegos funduszu
    UE.
    A tak sie sklada, ze ten fundusz w rzeczywistosci pokrywa... 100% kosztow.
    Zatem szkola pobiera te kilkaset funtow od funduszu "od lebka" zapisanego
    (tzw zwrot kosztow), a od delikwenta made in Poland jeszcze np 200 funtow
    ("polowe") za kurs. No i Polak sie cieszy, ze za pol ceny, fundusz sie
    cieszy, bo wydal pieniadze do konca roku podatkowego, a najbardziej cieszy
    sie lebski wlasciciel szkoly, nb nasz rodak.
    ale to oczywiscie moja zlosliwosc, bo tak naprawde w ogloszeniu ponawianym
    co miesiac jest najzwyczajniej w swiecie blad, bo przeciez Polacy sie w
    ogole do tego JESZCZE nie kwalifikuja, a tylko do mojej zlosliwej glowy
    przyjsc moglo, ze np szkola moglaby ich zglaszac jako np Hiszpanow
    (ogloszenie pojawia sie juz od kilku miesiecy)

    btw, to powyzsze dotyczy szkol prywatnych, formalnie uniwersytety i inne
    instytucje panstwowe nadal maja byc darmowe. Ale to zupelnie inna historia i
    wiekszosc juz darmowa nie jest, choc istnieja mozliwosci ubiegania sie o
    zwolnienie z oplat, nie wiem, na jakich zasadach.

    marek

  • 14. Data: 2004-01-28 17:33:30
    Od: <m...@b...net>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in message

    > Nie liczcie na to, ze wyjedziecie i wskoczycie pod skrzydla obcego panstwa
    > na
    > jego garnuszek. Ze przyjedzie po zasilek w euro :)
    > Nidowiarkow nie bede przekonywal. Z wysp lenie wracaja na kolanach.
    > Pod swoj dawny, lokalny Urzad Pracy.

    coz, tutejsi lenie maja sie dobrze. skoro Brytyjczycy potrafia sie obijac po
    kilka lat bez pracy, nie sadze, zeby Polakom zajelo duzo czasu, aby nauczyc
    sie, jak wykorzystac tutejszy system... gdy tylko dostana legalna szanse
    (jeszcze nie!)
    Chcialbym jednak wierzyc, ze wiekszosc przyjedzie, zeby uczciwie pracowac i
    oszczedzac. Mimo wszystko mozna.

    marek

  • 15. Data: 2004-01-28 22:21:26
    Od: "gosia77" <g...@h...com>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in message
    > <m...@b...net> wrote in message

    > (i
    >
    > MEGA ROTFL!

    ? a co Cie tak rozsmieszylo???

    czy slyszales o European Social Fund? dzieki temu w pewnych szkolach kazdy
    obywatel Unii Europejskiej (ale nie tylko) moze sie uczyc np jez.
    angielskiego za darmo. tak przynajmniej jest w mojej szkole a pracuje jako
    nauczyciel w Londynie. ucze m. in. Hiszpanow, Wlochow, ktorzy za kurs nie
    placa ani grosza. Polacy tez bede miec taka szanse, kiedy wejdziemy do Unii.
    i tyle.

    gosia

  • 16. Data: 2004-01-28 22:51:07
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "gosia77" <g...@h...com> wrote in message

    > czy slyszales o European Social Fund? dzieki temu w pewnych szkolach kazdy
    > obywatel Unii Europejskiej (ale nie tylko) moze sie uczyc np jez.
    > angielskiego za darmo.

    A jest duzo wolnych miejsc? Czemu nie ucza sie Polacy, Litwini i Czesi
    (teoretycznie
    przeciez moga) ?

    GreG

  • 17. Data: 2004-01-28 23:05:13
    Od: "gosia77" <g...@h...com>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in message
    > "gosia77" <g...@h...com> wrote in message

    > A jest duzo wolnych miejsc? Czemu nie ucza sie Polacy, Litwini i Czesi
    > (teoretycznie
    > przeciez moga) ?

    miejsc jest duzo. nie ma jakichs limitow z tego co sie orientuje. na
    przyklad szkola ma podpisany kontrakt i sie oferuje np ze zdobedzie
    (zalozmy) 90 uczniow w ciagu 3 miesiecy i z tego 80% zdobedzie kwalifikacje
    (czyli zda egzamin pewny). i musi sie ta szkola z tego wywiazac, zeby
    przedluzyc kontrakt na dalsze lata/miesiace. dla danej szkoly im wiecej
    uczniow tym wiecej dostanie pieniedzy. a wiem, ze dostaja jakies kosmiczne
    pieniadze za jednego ucznia (jakies kilkaset funtow).
    mysle, ze Czesi i Litwini beda mogli sie uczyc na takich samych zasadach jak
    Polacy. teraz nie moga. beda sie kwalifikowac dpo wejsciu do Unii.
    jest tylko jeden 'haczyk', chociaz wcale nie finansowy. trzeba miec National
    Insurance Number, zeby sie zalapac na te kursy.

    dobranoc
    gosia