PracaGrupypl.praca.dyskusje › 90-dniowy okres karencji w zasiłku a stawianie się w UP

  • 1. Data: 2006-01-16 12:49:01
    Temat: 90-dniowy okres karencji w zasiłku a stawianie się w UP
    Od: Konrad <k...@o...pl>

    Witam,
    Prosze o informacje - czy w okresie 90 dniowej karencji (moj stosunek pracy
    zostal zakonczony na mocy porozumienia stron) w otrzymywaniu zasilku dla
    bezrobotnych, musze sie stawiac na wezwanie w PUP'ie?
    Pytam, gdyz mam szanse wyjechac niebawem na ok.2mce do pracy a nie wiem co
    dalej z tej pracy wyniknie. Byc moze nic - i dlatego jak wroce to chcialbym
    od razu dostac zasilek a nie rejestrowac sie i czekac dopiero te 90 dni.
    Przepraszam, jesli infantylne pytanie, ale pierwszy raz jestem bez pracy
    :).
    Pozdrawiam!
    Konrad

  • 2. Data: 2006-01-16 13:34:36
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Konrad wrote:

> [...]
    > 90 dni. Przepraszam, jesli infantylne pytanie, ale pierwszy raz jestem bez
    Wyrejestruj się i ubezpiecz, wyjedź, wróć i zarejestruj się.

  • 3. Data: 2006-01-16 13:51:18
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2006 13:49:01 +0100, Konrad napisał(a):

> [...]
    > zostal zakonczony na mocy porozumienia stron) w otrzymywaniu zasilku dla
    > bezrobotnych, musze sie stawiac na wezwanie w PUP'ie?

    Tak, bezrobotny ma obowiązek stawić się na każdy wyznaczony termin i każde
    wezwanie.

> [...]
    > od razu dostac zasilek a nie rejestrowac sie i czekac dopiero te 90 dni.

    Jak będziesz pracował, to przecież nie będziesz bezrobotnym - musisz o
    podjęciu pracy poinformować PUP.
    No, chyba, że to praca na czarno, ale wtedy to ja Ci nic nie podpowiem.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 4. Data: 2006-01-16 15:17:46
    Temat: Praca w Niemczech
    Od: "wald44" <w...@w...pl>

    Witam Grupowiczów
    Mam takie pytanie: czy 5 Euro w Niemczech przy gipskartonach to przyzwoite
    wynagrodzenie?
    Czy kos moze cos wie na temat oferty pracy w Niemczech w miejscowosci
    Nordheim-Westfalen. Oglszenie jest zamieszczone na alt.pl.praca.oferowana ;
    temat: Trockenbau - Niemcy.

  • 5. Data: 2006-01-16 15:33:10
    Temat: Re: Praca w Niemczech
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu wald44 porozsypywal nastepujace haczki:
    > Mam takie pytanie: czy 5 Euro w Niemczech przy gipskartonach to przyzwoite
    > wynagrodzenie?
    Uspokoisz sie z tym pytaniem?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2006-01-16 21:31:43
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    jako zarejestrowany bezrobotny możesz wyjechać do krajów UE w
    poszukiwaniu pracy. Trzeba to zgłosić w urzędzie pracy, a jeżeli
    będzie Ci przysługiwał zasiłek dla bezrobotnych, to można go pobierać
    w kraju UE, w którym będziesz przebywał.
    Szczegółów nie znam, pytaj w urzędzie pracy.
    Ponadto z urzędu pracy możesz wziąć zaświadczenie, na podstawie
    którego w NFZ załatwisz formularz/deklarację na bezpłatne
    ubezpieczenie zdrowotne w krajach UE na czas pobytu (przynajmniej na
    pierwsze 1-2 miesiące).

    W urzędzie pracy najlepiej się zarejestrować teraz. Niestety wizyta w
    PUP jest niezbędna. Czasem PUP wyznacza termin dopiero za 3 miesiące
    od rejestracji. Jeżeli nie można się stawić w wyznaczonym terminie
    można na piśmie poinformować o niemożności stawienia się, wówczas
    jeszcze przez 29 dni jest się zarejestrowanym, zasięgnij w tej sprawie
    informacji w PUP.

    wa

  • 7. Data: 2006-01-17 12:14:18
    Od: Konrad <k...@o...pl>

    Witam,

    > jako zarejestrowany bezrobotny możesz wyjechać do krajów UE w
    > poszukiwaniu pracy. Trzeba to zgłosić w urzędzie pracy, a jeżeli
    > będzie Ci przysługiwał zasiłek dla bezrobotnych,

    Dziekuje. Mniej wiecej o taka informacje mi chodzilo.
    Generalnie nie chodzi o zadna prace na czarno. Chce szukac pracy ale nie
    chce z tego tytulu odwlekac sobie mozliwosci skorzystania z zasilku. Fakt,
    ze mam jakies szanse na zdobycie dluzszej pracy nie powinien mnie stawiac w
    szeregu tych, ktorzy na pomoc nie zasluguja. Gdyby tak bylo, to prawo
    promowaloby tylko te osoby, ktore siedza na tylku i nic nie robia bo maja
    zasilek. Ja chce cos robic - ale nie chce go tracic, gdyby cos nie wyszlo.

    Pozdrawiam!
    Konrad.