PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie studia?

  • 11. Data: 2003-08-02 16:51:36
    Temat: Re: Jakie studia?
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Zenek" w news:bgghbq$qud$1@julia.coi.pw.edu.pl napisał(a):

    > Niestety musze wrzucic lyzke dziegciu to
    > sloiczka z miodem.

    O to tutaj chodzi :-)

    > Polecam informatyke, ale to wszystko nie jest
    > tak proste jak moglo by sie wydawac

    Mnie to "mowisz"? ;-)

    > Domniemam, ze idziesz na uczelnie prywatna

    Powyzszy dylemat tyczy sie wlasnie szkoly prywatnej o uprawnieniach
    szkoly publicznej.

    > zbyt duzo sie nie nauczysz.

    No wlasnie... ale jak napisalem - wiecej nauczylem sie w prywatnej
    szkole policealnej, niz kolega na uniwersytecie.

    > Skoro wachasz sie miedzy informatyka a ochrona
    > srodowiska znaczy ze wielkim pasjonatem
    > informatyki nie jestes.

    Bingo :-) Lubie informatyke, ale nie jestem na jej punkcie zboczony.
    Choc bywalo, ze trudno bylo mi zasnac, gdy mialem cos do zaprogramowania
    ;-)

    > Reasumujac - polecam zdecydowanie dzienne studia

    To odpada.

    > na renomowanej panstwowej uczelni + praktyki
    > w liczacej sie na linku firmie.

    Wlasnie dzisiaj przegladalem strony Politechniki Slaskiej...
    zainteresowaly mnie dwa kierunki (Edukacja Techniczno-Informatyczna oraz
    Zarzadzanie i Inzynieria Produkcji), ktore maja kilka interesujacych
    mnie przedmiotow kierunkowych. Sa tez takie, ktore mnie nie ciesza, ale
    to mnie czeka na kazdym kierunku i w kazdej szkole.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 12. Data: 2003-08-02 17:05:46
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "xman" w news:bggq21$afo$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > przeczytalem kilka ksiazek w tym jedna jakie maja
    > za zajeciach na 1 roku i mi sie odechcialo. cale szczescie :)

    No wlasnie... Ktoregos dnia siedzialem z innymi informatykami.
    Zaczelismy rozmawiac o nauce - jeden zaczal wspominac czasy swojego
    studiowania. Glownie mowil jak to wygladalo, jakie byly przedmioty, jak
    ciezko bylo zaliczyc. Opowiadal tez rozne zabawne anegdotki. Jedna
    wiazala sie z tragicznym wypadkiem - pewna dziewczyna popelnila na
    uczelni samobojstwo. On tylko o tym napomknal, poniewaz nie o to
    chodzilo w historii, ktora opowiadal. Po tym powrocil do tematow
    informatycznych. Ja go juz jednak nie sluchalem. Mysli zaprzatala mi ta
    dziewczyna - co myslala, co czula, co by bylo gdyby wtedy ktos kolo niej
    byl, gdyby dala sobie czas, pogadala z kims, jak wygladaloby obecnie jej
    zycie, gdyby wtedy sie nie zdecydowala... Wlasnie wtedy zrozumialem, ze
    chyba najbardziej interesuje mnie drugi czlowiek. Dlaczego wiec od razu
    nie pojde na psychologie? Bo wlasnie na moim biurku lezy jedna taka
    ksiazka ;-)

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2003-08-02 17:20:48
    Od: "xman" <t...@p...onet.pl>

    oczywiscie, ze takie rzeczy moga byc interesujace,
    ale musisz zdac sobie sprawe, ze studia zabieraja duzo czasu
    i pewnie chcialbys zeby pozniej pracowac w tym kierunku.

    powiedzmy, ze bedziesz psychologiem. codziennie bedziesz przyjmowal
    pacjentow.
    beda przychodzic takze osoby z problemami, gdzie bedzie przyjemnoscia pomoc,
    ale wiele z tych przypadkow beda bardziej codzienne. problemy z dziecmi,
    rozwod,
    depresja ... w koncu moze sie okazac ze masz tego dosyc i ze najlepiej
    bedzie
    zrobic kariere w tv mowiac o problemach polakow jak to ostatnio sie dzieje.

    moj znajomy studiowal psychologie ale zrezygnowal i teraz studiuje
    medycyne.
    opowiadal, ze nie ma zamiaru uczyc sie tej para-nauki.

    tak wiec trzeba troche realistycznie podchodzic do zycia.
    a konkurencja wsrod psychologow coraz bardziej popularna.
    musisz sie zdecydowac czy codziennie masz zamiar wysluchiwac ludzkie
    problemy,
    takze te malo znaczace i czesto sie powtarzajace.

    aha.. i przy okazji wspomne moje ulubione powiedzenie:
    pesymista to optymista z zyciowym doswiadczeniem :)

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2003-08-02 20:26:39
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "xman" w news:bggru4$2qk$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > musisz zdac sobie sprawe, ze studia zabieraja
    > duzo czasu

    Ale cos robic trzeba ;-)

    > i pewnie chcialbys zeby pozniej pracowac
    > w tym kierunku.

    Niekoniecznie. Wlasnie dlatego najpierw chcialbym studiowac cos, co
    bardziej mnie ukierunkuje zawodowo. Psychologia pozniej juz dla
    przyjemnosci, aby poszerzyc horyzonty, czy chocby umiejetnie zarzadzac
    zasobami ludzkimi na jakims kierowniczym stanowisku.

    > powiedzmy, ze bedziesz psychologiem. codziennie
    > bedziesz przyjmowal pacjentow (...) w koncu moze
    > sie okazac ze masz tego dosyc

    Tak, zastanawialem sie nad tym. Dodatkowo tu chodzi o ludzkie tragedie -
    mozna pomoc, ale mozna tez czlowieka pograzyc. Jest to spora
    odpowiedzialnosc.

    > opowiadal, ze nie ma zamiaru uczyc sie tej para-nauki.

    de gustibus :-)

    > aha.. i przy okazji wspomne moje ulubione powiedzenie:
    > pesymista to optymista z zyciowym doswiadczeniem :)

    Ja wole inne porownanie. Pesymista mowi:
    - On juz nigdy nie stanie
    Na co optymista:
    - Ale za to jak pieknie zwisa! ;-)

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2003-08-02 20:42:52
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Greg" <o...@o...pl> writes:

    [...]

    Wlasnie wtedy zrozumialem, ze
    > chyba najbardziej interesuje mnie drugi czlowiek. Dlaczego wiec od razu
    > nie pojde na psychologie? Bo wlasnie na moim biurku lezy jedna taka
    > ksiazka ;-)

    pojsc rzecz jasna mozesz, ale licz sie z tym, ze to nie sa studia, po
    ktorch latwo znalezc prace, zrobic kariere i zarobic duzo pieniazkow,
    zeby utrzymac siebie.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 16. Data: 2003-08-02 21:04:15
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "xman" w news:bggpsh$a3d$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > powiem Ci czego sie nauczysz, bo musisz ;):

    O! :-)

    > - matematyka. zeby zaliczyc examiny to nie obedzie
    > sie bez macierzy, calek i innych dupereli.

    :-/

    > - fizyka. to samo.

    Jest pare ciekawostek, ale raczej nie tego beda uczyc.

    > - logika i teoria mnogosci. popieprzony przedmiot,

    Interesujace wyzwanie - pewnie slowa te w gardle mi stana jesli sie
    zetkne ;-)

    > - prodstawy programowania
    > - techniki internetowe
    > - oprogramowanie uzytkowe
    > - j. angielski

    Nie ma zle :-)

    > tak to mniej wiecej u mnie wygladalo na I roku
    > w WSHE w Łodzi w oddziale w Bydgoszczy

    Jak w innych postach pisalem zainteresowaly mnie jeszcze dwa kierunki na
    Politechnice Slaskiej. Interesujace sa dla mnie przedmioty kierunkowe.
    Na przyklad Edukacja Techniczno-Informatyczna to m.in. psychologia i
    pedagogika z technicznymi srodkami nauczania. Zarzadzanie i Inzynieria
    Produkcji zas to podstawy zarzadzania, finanse i rachunkowosc, podstawy
    prawa. Po pierwszym kierunku absolwenci najczesciej znajduja
    zatrudnienie w wielu galeziach gospodarki, w tym w przemysle,
    szkolnictwie i nauce oraz w zarzadzaniu zespolami ludzkimi. Absolwenci
    drugiego kierunku znajduja zas zatrudnienie w zarzadzaniu malymi,
    srednimi i duzymi przedsiebiorstwami przemyslowymi, w handlu i uslugach
    oraz w zarzadzaniu procesami technologicznymi i opracowywaniu
    informatycznych programow uzytkowych, dotyczacych zagadnien
    technicznych, ekonomicznych i zarzadzania. Zawsze znajdzie sie cos co
    odstrasza i przyciaga :-)

    > informatyka to taki rozlegly dzial, ze prawie kazdy moze
    > znalezc cos dla siebie: sieci, grafika, programowanie,
    > bazy danych i mnostwo innych.

    To fakt.

    > ochrona srodowiska staje sie wazna, chociazby ze
    > wzgledu ze wstepujemy do EU, a tam o takie sprawy
    > sie dba.

    No wlasnie.

    > widze, ze Ci zalezy na tym, bo co chwile wspominasz.
    > wybor

    To dlatego, ze mam kolegow, ktorzy to studiuja i mniej wiecej wiem jak
    to wyglada. Nie maja lekko, ale sobie jakos radza. Jest to tez cos
    innego, a mnie wszystko po trochu interesuje i wszystkiego chcialbym
    sprobowac ;-)

    > z mojego doswiadczenia moge powiedziec, ze
    > wszystko potrafi sie znudzic ..

    No wlasnie. Dlatego moze ma jakis sens wybranie kilku dziedzin.

    > i tak naprawde chodzi gl. o pieniadze.
    > w koncu to co nas podnieca to kasa i seks :)

    ;-)

    > pozdrawiam i zycze podjecia dobrej decyzji

    "Co ma byc to bedzie... niebo znajde wszedzie" ;-)

    pozdrawiam i dziekuje za wskazowki

  • 17. Data: 2003-08-02 21:15:19
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Jarosław Wiechecki" w news:bgh98u$3gr$1@news.onet.pl napisał(a):

    > Słyszałem, że są już tacy, którzy specjalizują się
    > tylko w leczeniu osób z sektora IT. :)

    No i super - moglbym polaczyc wiedze ;-)

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2003-08-02 22:08:20
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    > "Greg" <o...@o...pl> writes:

    [...]
    > pojsc rzecz jasna mozesz, ale licz sie z tym, ze to nie sa studia, po
    > ktorch latwo znalezc prace, zrobic kariere i zarobic duzo pieniazkow,
    > zeby utrzymac siebie.

    Polemizowałbym. Psychiatra i psycholog to całkiem niezłe fuchy. Słyszałem,
    że są już tacy, którzy specjalizują się tylko w leczeniu osób z sektora IT.
    :)

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 19. Data: 2003-08-02 23:02:57
    Temat: Re[2]: Jakie studia?
    Od: j...@g...pl (JaGodka)

    G> Pomimo tego, ze bede miec jedynie licencjata? No i nie jest to czysta
    G> informatyka, ale z elementami ekonomii.

    Ja wlasnie studiuje informatyke z ekonomia (Informatyka i Ekonometria
    taki kierunek)...
    I powiem Ci...
    ma to swoje plusy... JEstes elastyczny na rynku pracy...
    Oprocz przedmiotow informatycznych uczysz sie tez podstawowych
    przedmiotow z ekonomii typu statystyka, ekonometria, rachunkowosc...

    Bedziesz mial obeznanie nie tylko w przedmiotach z zakresu informatyki
    ale rowniez i ekonomii...

    POlecam :)

    A tak poza tym.. to kto powiedzial ze po licencjacie nie mozesz robic
    np. mgr inż. na jakiejs Polibudzie...

    Cale zycie przed Toba i mnostwo drog...

    Powodzenia :)

    JaGodka mailto:j...@g...pl

  • 20. Data: 2003-08-02 23:45:05
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    > >
    > [...]
    >
    > Polemizowałbym. Psychiatra i psycholog to całkiem niezłe fuchy. Słyszałem,

    naprawde? cos jakos wierzyc mi sie nie chce.

    a argumenty typu "slyszalem ze" jakos mnie nie przekonuja.