PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakladanie nowej firmy a konkurencja

  • 1. Data: 2003-08-01 18:29:19
    Temat: zakladanie nowej firmy a konkurencja
    Od: "Szamanski" <k...@p...com.pl>

    Witam grupowiczow

    Mam pytanko.

    Pewni moi znajomi chca sie zwolnic z firmy i zalozyc wlasna
    firme o dzialanosci pokrywajacej sie czesciowo z profilem dzialalnosci
    obecnej firmy.
    Planuja podpisanie umowy spolki cywilnej w ostatnim miesiacu zatrudnienia, a
    po wygasnieciu umowy o prace rozpoczecie dzialalnosci wlasnej firmy.

    Czy sa jakies przepisy ktore utrudnialyby to ?
    Zaznaczam ze nie podpisywali zadnej lojalki.

    Prosze oswieccie mnie.

    Szamanski

  • 2. Data: 2003-08-01 18:34:06
    Temat: Re: zakladanie nowej firmy a konkurencja
    Od: r...@r...pl

    > Czy sa jakies przepisy ktore utrudnialyby to ?
    nie.

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2003-08-01 19:42:03
    Od: "Brodek" <B...@r...pl>

    Użytkownik "Szamanski" <k...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > Planuja podpisanie umowy spolki cywilnej w ostatnim miesiacu zatrudnienia,
    > po wygasnieciu umowy o prace rozpoczecie dzialalnosci wlasnej firmy.
    > Czy sa jakies przepisy ktore utrudnialyby to ?

    Tak, nie funkcjonuje już coś takiego jak spółka cywilna.
    Pzdr
    Brodek

  • 4. Data: 2003-08-01 20:05:11
    Temat: Odp: zakladanie nowej firmy a konkurencja
    Od: "Szamanski" <k...@p...com.pl>

    Użytkownik Brodek <B...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bgefqn$js0$...@S...icm.edu.pl...
    > Tak, nie funkcjonuje już coś takiego jak spółka cywilna.
    > Pzdr
    > Brodek

    To jak toto sie nazywa jesli dwie osoby chca zalozyc wspólną firmę ?

    Czy problemem jest nie istnienie spółki cywilnej, czy chodzi o moment
    stworzenia - zarejestrowania firmy w urzędach -
    w czasie wypowiedzenia. Uruchomienie następuje po rozwiązaniu umowy o pracę.

    Pozdr.
    Szamański

  • 5. Data: 2003-08-01 20:25:32
    Od: "Brodek" <B...@r...pl>

    > Użytkownik Brodek <B...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:bgefqn$js0$...@S...icm.edu.pl...
    > To jak toto sie nazywa jesli dwie osoby chca zalozyc wspólną firmę ?

    Najbliższą do dawnej sc jest spółka jawna. To już jednak pewien kłopot.
    Można też po prostu założyć dwie działalności gospodarcze. Problem w tym, że
    wtedy wszystko stoi na zaufaniu (umowe z klientem, dostawcami podpisuje albo
    jedna albo druga osoba) a jak ufać komuś, z kim zaczyna się biznes od
    oszwabienia dotychczasowego pracodawcy?..

> [...]
    > stworzenia - zarejestrowania firmy w urzędach -
    > w czasie wypowiedzenia. Uruchomienie następuje po rozwiązaniu umowy o

    Kwestia rejestracji to już sprawa zawartości umowy o pracę i ewentualnych
    jej ograniczeń. Niezależnie od tego za nieetyczne uznaje się prowadzenie
    działalności konkurencyjnej do obecnie prowadzonej.

    Pzdr
    Brodek

  • 6. Data: 2003-08-02 05:38:26
    Od: gembon <g...@o...pl>

    Użytkownik Brodek napisał:

    > Użytkownik "Szamanski" <k...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Tak, nie funkcjonuje już coś takiego jak spółka cywilna.
    > Pzdr
    > Brodek

    [...]

    Chyba jednak jeszcze funkcjonuje.

    --
    Borys Ivanowicz Gembon
    www: http://www.gembon.prv.pl

  • 7. Data: 2003-08-02 05:58:37
    Od: "Brodek" <B...@r...pl>

    Użytkownik "gembon" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba jednak jeszcze funkcjonuje.

    Mowa o zakładaniu a wtedy nie funkcjonuje.
    Za to jeszcze funkcjonują "stare"
    Pzdr
    Brodek

  • 8. Data: 2003-08-02 10:49:44
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Brodek" <B...@r...pl> wrote in message

    > jej ograniczeń. Niezależnie od tego za nieetyczne uznaje się prowadzenie
    > działalności konkurencyjnej do obecnie prowadzonej.

    Czytałem znakomitą książkę "E-mailem z Doliny Krzemowej" Marka Hołyńskiego,
    dokładnie opisywał on cykl kariery w amerykańskich firmach komputerowych na
    wschodnim wybrzeżu. Najpierw jest kilka(naście) posad w różnych miejscach,
    potem najczęściej założenie własnej, by realizować swoje pomysły w branży i
    tematyce, którą zdążyło się poznać. I - jako norma - jest to społecznie
    akceptowane. Konkurencja jest dobra. Wątpliwości może budzić co najwyżej
    "wykradanie" na odchodnym klientów, których się obsługiwało.

    Tomek Z.

  • 9. Data: 2003-08-02 13:56:26
    Od: "Profil1" <r...@t...pl>

    problem w tym, że jest ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i trzeba
    uważać w sytuacji przez ciebie opisanej. Sama zbieżnośc dziedziny
    działalności to mało ale np. te same metody, wzory itp. ??? Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-08-02 19:18:22
    Od: "Brodek" <B...@r...pl>

    Użytkownik "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > akceptowane. Konkurencja jest dobra. Wątpliwości może budzić co najwyżej
    > "wykradanie" na odchodnym klientów, których się obsługiwało.

    W wątku jest mowa o zakładaniu własnej firmy jeszcze w czasie pracy w
    starej. To raz. Dwa to, że bardzo często te nowe firmy z Doliny Krzemowej
    powstawały pracując miedzy innymi na rzecz swoich pracodawców jako ich
    podwykonawcy i dalej rozwijajac się, szukając innych klientów.
    U nas niestety najczęściej rzecz polega na podbieraniu klientów byłemu
    pracodawcy..
    Pzdr
    Brodek