PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1300 brutto + 0-50% premii uznaniowej

  • 21. Data: 2006-10-07 10:41:28
    Temat: Re: 1300 brutto + 0-50% premii uznaniowej
    Od: "nowac" <n...@i...pl>

    Nikiel ;-) wrote:
    > Na to stwierdzę, że głupoty to waść piszesz ;)
    Dalej, nie wszystkie
    > ozusowane składniki -> wszystko zależy od regulaminu pracy. Jeżeli w
    > regulaminie pracy jest zapis, że premia jest zmniejszana, albo nie
    > przysługuje wcale jeżeli pracownik przebywa na zwolnieniu
    > lekarskim ->wtedy do wyliczenia podstawy chorobowego wchodzi i ta
    > premia. Jeżeli nie ma takiego zapisu to premia nie wchodzi /nawet jezeli
    > jest zmniejszana/. Inne składniki typu: za godziny nocne, nadliczbowe ->
    > wchodzą. Ekwiwalent za urlop -> nie wchodzi.
    NIKIEL - nie pierdziel!! To ile masz zapłacone za chorobowe nie ma nic
    do tego co masz zapisane w jakimś chorym regulaminie pracy!!!
    Przykład: masz w miesiącu 10 dni chorobowego (wliczając so, nd i
    świeta) to masz zaplacone chorobowego 80% za każdy z 10 dni
    wszystkich liczone ze średniej składników wynagrodzenia
    podlegających ozusowaniu czyli: godzinówek, akordów, premi
    regulaminowych i pozaregulkaminowych dodanych do podstawy z której
    skladka ZUS jest wyliczana!

  • 22. Data: 2006-10-07 11:02:36
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "nowac" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > podlegających ozusowaniu czyli: godzinówek, akordów, premi
    > regulaminowych i pozaregulkaminowych dodanych do podstawy z której

    Nie masz racji.
    http://www.zus.pl/swiadcze/zas008.htm

    " W podstawie wymiaru *nie uwzględnia* się składników, które nie są
    pomniejszane za okres pobierania zasiłku."

    I to musi być dobrze w regulaminie zapisane. Poszukaj sobie w internecie
    na ten temat. Nawet ostatnio sprawa w NSA /chyba, albo w jakimś innym
    sądzie wyższej instancji/ była, o to że zus odmówił wliczenia premii do
    podstawy zasiłku, chociaż był taki zapis w regulaminie wynagradzania.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 23. Data: 2006-10-07 19:20:21
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Kaizen napisał(a):

    > W którym miejscu?

    Może normalne RMUA to jeszcze ogarniam ale za cho....e nie mogłem pojąć
    dlaczego dostałem 40% pensji za chorobowe.
    I tu by się właśnie wyjaśniło, że nie obejmuje to tej nieszczęsnej
    premii. :-(

    A więc można powiedzieć, że taki zapis jest jednak pod tym wzgledem
    niekorzystny dla pracownika.

    zch