PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1300 brutto + 0-50% premii uznaniowej

  • 1. Data: 2006-10-06 05:32:27
    Temat: Re: 1300 brutto + 0-50% premii uznaniowej
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > 1300 brutto + 0-50% premii uznaniowej.
    > Co to w ogóle za dziwoląg jest?
    że masz płacy zasadniczej 1300 zł brutto i jest możliwość uzyskania premii
    pomiędzy 0 a 50% tej kwoty .
    Czy tej, to tylko zakładam bo nie znam tresci umowy.

    > Czy taki zapis w umowie o pracę jest dopuszczalny?
    A czemu nie miaby być?

    > Pracodawca twierdzi, że wszystkie składki odprowadza od pełnej kwoty
    > (razem z premią).
    to chyba logiczne? jakby miał nie odprowadzać, to pieniadze musiały by byc z
    innego źródła, a nie z umowy o pracę (czyli np. z umowy o dzieło)

    > Pewnie jakieś mniejsze obciążenie fiskalne ale czy pracownik nic nie traci
    > na takim zapisie?
    tylko tyle, że w momencie roziązywania umowy prawie na pewno nie zapłaci ci
    premii, tylko kwotę zasadniczą. podobnie z chorobowym, wtedy bedziesz
    dostawać tylko 80% podstawy. Przy urlopie liczy się od średniej z ostatnich
    3 lub 6 miesięcy (nie pamiętam)

    > RMUA jest takie zagmatwane, że głowa boli.
    eee, to proste :) wejdź na kalkulatory płacowe w necie i będziesz miał
    pełną jasność sytuacji

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 3. Data: 2006-10-06 06:27:19
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > 1300 brutto + 0-50% premii uznaniowej.
    > Co to w ogóle za dziwoląg jest?

    Najogólniej chodzi o to, aby dawać Ci w normalnej sytuacji pełną premię, ale
    gdybyś chciał podskakiwać, to... No rozumiesz chyba.

    > Czy taki zapis w umowie o pracę jest dopuszczalny?

    Oczywiście.

    > Pewnie jakieś mniejsze obciążenie fiskalne ale czy pracownik nic nie traci
    > na takim zapisie?

    Jak jest grzeczny i wierny (nie chce np. zmieniać pracy, uciekać w
    chorobowe, pyskować do przełożonych itp.), to nic nie traci.

  • 4. Data: 2006-10-06 06:54:14
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    grom@x napisał(a):
> [...]
    > dostawać tylko 80% podstawy. Przy urlopie liczy się od średniej z
    > ostatnich 3 lub 6 miesięcy (nie pamiętam)

    Wychodzi na to, że oprócz powodu czysto ludzkiego
    (mój szef już taki jest - lubi mieć straszaki :-)
    to innego nie ma.
    Na mnie i resztę załogi te straszaki nie działają bo płaci śmieszne
    minimum a każdy tylko patrzy gdzie by tu uciec :-(
    Niechby tylko spróbował nie dać premii to zakład by stanął :-)
    Płacone jest za godziny a RMUA jest do tego dostosowywane :-)

    Przy okazji wyszło na jaw to chorobowe. Teraz już wiem dlaczego pensja
    za moje 7 dni choroby wyniosła 30-40% normalnej. Byłem bardzo zdziwiony
    ale nie miałem siły w to wnikać. Raczej (odpukać) nie choruję.

    Pozdrawiam
    zch

  • 5. Data: 2006-10-06 06:59:19
    Od: ps <p...@g...pl>

    zch28 wrote:

    (..)

    > Przy okazji wyszło na jaw to chorobowe. Teraz już wiem dlaczego pensja
    > za moje 7 dni choroby wyniosła 30-40% normalnej. Byłem bardzo zdziwiony
    > ale nie miałem siły w to wnikać. Raczej (odpukać) nie choruję.

    I właśnie to jest, za przeproszeniem, kurestwo. Dlatego jestem zwolennikiem
    zwykłych umów cywilnoprawnych w miejsce prawa pracy ;-)
    (..)

    --
    ps

  • 6. Data: 2006-10-06 07:25:43
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    . podobnie z chorobowym, wtedy bedziesz
    > dostawać tylko 80% podstawy. Przy urlopie liczy się od średniej z
    > ostatnich 3 lub 6 miesięcy (nie pamiętam)

    głupoty waść piszesz. Zasiłek chorobowy jest wypłacany jako 80% WSZYSTKICH
    OZUSOWANYCH składników płacy na podstawie średniej z 6 miesięc sprzed
    pierwszego L4 w danym roku kalendarzowym lub sprzed ostatniego L4 w roku
    bieżącym.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2006-10-06 12:25:28
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 06 Oct 2006 08:12:08 +0200, zch28 <z...@u...pl>
    w <eg4scv$euu$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > 1300 brutto + 0-50% premii uznaniowej.
    > Co to w ogóle za dziwoląg jest?

    No 1300 + od 0 do 750 premii, czego tu nie rozumieć?

    > Czy taki zapis w umowie o pracę jest dopuszczalny?

    Jest.

    > Pracodawca twierdzi, że wszystkie składki odprowadza od pełnej kwoty
    > (razem z premią).
    > Pewnie jakieś mniejsze obciążenie fiskalne ale czy pracownik nic nie
    > traci na takim zapisie?

    Premia jest uznaniowa, więc moga uznać, że ci jej nie dadzą i wylądujesz
    z gołym 1300.

    > zch

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 8. Data: 2006-10-06 12:27:35
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 06 Oct 2006 08:59:19 +0200, ps <p...@g...pl>
    w <eg4ur6$nff$1@inews.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    >
    > I właśnie to jest, za przeproszeniem, kurestwo. Dlatego jestem zwolennikiem
    > zwykłych umów cywilnoprawnych w miejsce prawa pracy ;-)

    I umowa cywilnoprawna miałaby objętość 1/3 kodeksu pracy.
    A ty weź to przeczytaj i zrozum.

    Idea prawa pracy jako podstawy do zawierania umów jest ok, ale kształt
    który przybiera kodeks robi się coraz bardziej popieprzony.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 9. Data: 2006-10-06 12:43:15
    Od: ps <p...@g...pl>

    Jakub Lisowski wrote:

    (..)

    > I umowa cywilnoprawna miałaby objętość 1/3 kodeksu pracy.
    > A ty weź to przeczytaj i zrozum.

    Wystarczyłoby zostawić tę 1/3 kodeksu pracy, może w prawie cywilnym, albo po
    prostu prawie pracy, gdzie 'nieokreslone tą umową są określone w prawie
    pracy i prawie cywilnym' :)

    Zniknęłoby tez pewnie wtedy nieco umów o dzieło, zleceń itp.

    > Idea prawa pracy jako podstawy do zawierania umów jest ok, ale kształt
    > który przybiera kodeks robi się coraz bardziej popieprzony.

    O to właśnie mi chodziło.

    --
    ps

  • 10. Data: 2006-10-06 15:16:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrneicitn.8mc.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > Idea prawa pracy jako podstawy do zawierania umów jest ok, ale kształt
    > który przybiera kodeks robi się coraz bardziej popieprzony.
    Jaki jest ten kształt i co konkretnie uważasz w nim za popieprzone?

    Jotte