PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1300 brutto + 0-50% premii uznaniowej

  • 11. Data: 2006-10-06 15:43:11
    Temat: Re: 1300 brutto + 0-50% premii uznaniowej
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:eg50bs$itj$1@news.interia.pl...
    > . podobnie z chorobowym, wtedy bedziesz
    > głupoty waść piszesz. Zasiłek chorobowy jest wypłacany jako 80%
    > WSZYSTKICH OZUSOWANYCH składników płacy na podstawie średniej z 6
    > miesięc sprzed pierwszego L4 w danym roku kalendarzowym lub sprzed
    > ostatniego L4 w roku bieżącym.

    Na to stwierdzę, że głupoty to waść piszesz ;)

    Po pierwsze podstawa. Od 8 lutego 2005 roku tylko i wyłącznie z 12
    miesięcy /no chyba, że ktoś tyle nie przepracował/. Dalej, nie wszystkie
    ozusowane składniki -> wszystko zależy od regulaminu pracy. Jeżeli w
    regulaminie pracy jest zapis, że premia jest zmniejszana, albo nie
    przysługuje wcale jeżeli pracownik przebywa na zwolnieniu
    lekarskim ->wtedy do wyliczenia podstawy chorobowego wchodzi i ta
    premia. Jeżeli nie ma takiego zapisu to premia nie wchodzi /nawet jezeli
    jest zmniejszana/. Inne składniki typu: za godziny nocne, nadliczbowe ->
    wchodzą. Ekwiwalent za urlop -> nie wchodzi.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 12. Data: 2006-10-06 15:45:19
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > miesięc sprzed pierwszego L4 w danym roku kalendarzowym lub sprzed
    > ostatniego L4 w roku bieżącym.

    A i jeszcze, sprzed ostatnich 12 miesięcy poprzedających miesiąc w
    którym pracownik zachorował. Z tym, że jeżeli między zwolnieniami,
    zasiłkami jest przerwa mniejsza niż 3 miesiące kalendarzowe, to bierze
    się poprzednią podstawę.

  • 13. Data: 2006-10-06 17:14:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 06 Oct 2006 08:12:08 +0200, zch28 <z...@u...pl>
    zakodował:

    >1300 brutto + 0-50% premii uznaniowej.
    >Co to w ogóle za dziwoląg jest?
    >Czy taki zapis w umowie o pracę jest dopuszczalny?

    Normalny. Przedstawiciele handlowi miewają nawet minimalną + premia
    (często kilkadziesiąt razy więcej).

    >Pracodawca twierdzi, że wszystkie składki odprowadza od pełnej kwoty
    >(razem z premią).

    I tak być powinno.

    >Pewnie jakieś mniejsze obciążenie fiskalne ale czy pracownik nic nie
    >traci na takim zapisie?

    Nie mniejsze - wszystko tak samo. Tylko jak masz premię uznaniową, to
    pracodawca może powiedzieć "w tym miesiącu nie ma i przez następne pół
    roku też" - bez wypowiadania warunków umowy.

    >RMUA jest takie zagmatwane, że głowa boli.

    W którym miejscu?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 14. Data: 2006-10-06 18:00:17
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 6 Oct 2006 17:16:11 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <eg5s17$tce$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:slrneicitn.8mc.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski

    > Jaki jest ten kształt i co konkretnie uważasz w nim za popieprzone?

    Jest coraz grubszy, jest w nim coraz więcej przypadków szczególnych, i
    coraz głupsze kawałki, typu sposób rozwiązania, bądź nie, umowy na czas
    określony.

    Ale, Jotte, daruj sobie odpowiadanie. Po co masz zniżać siędo dyskusji z
    osobą niższą umysłowo, oraz poprzednim razem doskonale udało ci się
    udowodnić, że nie jesteś partnerem do dyskusji.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 15. Data: 2006-10-06 18:32:05
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any User [Fri, 6 Oct 2006 08:27:19 +0200]:

    > Jak jest grzeczny i wierny

    Nadal jest o pracowniku, czy już o psie...?

    KiraŽ

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 16. Data: 2006-10-06 19:08:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrneid6dh.aeh.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > Jest coraz grubszy,
    Porównaj z KC

    > jest w nim coraz więcej przypadków szczególnych, i
    > coraz głupsze kawałki, typu sposób rozwiązania, bądź nie, umowy na czas
    > określony.
    Pozostawiając na boku ogólniki, to co właściwie widzisz złego w umowach na
    czas określony zwłaszcza wobec istniejących regulacji wobec tej formy
    zatrudnienia?

    > Ale, Jotte, daruj sobie odpowiadanie.
    Daruj sobie doradzanie mi co mam robić, i tak nie skorzystam. Jak chcesz, to
    skonfiguruj sobie odpowiednio czytnik i tyle.

    > Po co masz zniżać siędo dyskusji z osobą niższą umysłowo,
    ???

    > oraz poprzednim razem doskonale udało ci się
    > udowodnić, że nie jesteś partnerem do dyskusji.
    Do dyskusji nie tylko trzeba być partnerem, ale i trzeba mieć partnera.
    Dyskusja może być ostra, a nawet gwałtowna.
    Spróbuj się nie zacietrzewiać.

    --
    Pozdrawiam(?)
    Jotte

  • 17. Data: 2006-10-06 20:12:10
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 6 Oct 2006 21:08:14 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <eg69iq$a7o$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:slrneid6dh.aeh.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski

    > Daruj sobie doradzanie mi co mam robić, i tak nie skorzystam. Jak chcesz, to
    > skonfiguruj sobie odpowiednio czytnik i tyle.

    Mam skonfigurowany, tylko jak odpowiadasz na moje posty, to masz
    dodatnio i nie jesteś automatycznie killowany.

    <ef1jbt$l3j$1@news.dialog.net.pl>

    > Do dyskusji nie tylko trzeba być partnerem, ale i trzeba mieć partnera.

    So: /dev/drzewo, bo dla mnie nie jesteś partnerem do dyskusji.
    Trzeci raz odwracanie kota w odpowiednią stronę i przypominanie o
    starannie wyciętych pytaniach i niezauważonych postach mnie bawiło raz,
    teraz szkoda mi na ciebie czasu.

    > Dyskusja może być ostra, a nawet gwałtowna.
    > Spróbuj się nie zacietrzewiać.

    Spróbuj mieć jakieś argumenty.
    Tak za pół roku.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 18. Data: 2006-10-06 21:09:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrneide4q.h6e.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > Mam skonfigurowany, tylko jak odpowiadasz na moje posty, to masz
    > dodatnio i nie jesteś automatycznie killowany.
    Skoro musisz, to naucz się zrobić to porządnie a nie lamersko, na pewno
    zadziała.

    > <ef1jbt$l3j$1@news.dialog.net.pl>
    Oj chłopcze, chłopcze, jak ty mało kapujesz, a się zaraz obrażasz boś parę
    mocniejszych słów przeczytał...
    I mógłbyś chociaż siga posta tak zapodać, żeby się łatwo użyc dało.

    > So: /dev/drzewo, bo dla mnie nie jesteś partnerem do dyskusji.
    To ja wiem i to jest oczywiste (choć z zupełnie innych przyczyn niż ci się
    wydaje). Mount mozg ci nie wyszło, bo i nie mogło.

    > Trzeci raz odwracanie kota w odpowiednią stronę i przypominanie o
    > starannie wyciętych pytaniach i niezauważonych postach mnie bawiło raz,
    > teraz szkoda mi na ciebie czasu.
    To po co piszesz? Nie możesz się powstrzymać?
    Notabene nie wiem o jakich niezauważonych postach wspominasz. Mogłem coś
    zignorować jeśli przekroczyło granice akceptowalnego absurdu, ale nigdy
    niczego nie pomijam tendencyjnie.

    > Spróbuj mieć jakieś argumenty.
    > Tak za pół roku.
    Pół roku tylko sobie dajesz? Eeee, myślę, że więcej ci na osiągnięcie
    dojrzałości i zdobycie jakiej-takiej wiedzy potrzeba, jeśli w ogóle to się
    uda.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2006-10-07 06:51:11
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:slrneid6dh.aeh.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski

    > Porównaj z KC

    KC dotyczy jednak znacznie szerszej dziedziny zycia i zawierania
    licznych rodzajow umow "na rozny temat", a KP dotyczy tylko jednego
    rodzaju umowy.

    Zreszta rzecz tak naprawde nie w grubosci, a w ilosci przepisow,
    wyjatkow od nich, przypadkow szczegolnych itd. - we wszystkim, co czyni
    te galaz prawa skomplikowana. Jest to szkodliwe m.in. dlatego, ze
    przecietny pracownik nie jest w stanie tego objac i nie wie, co
    dokladnie mu przysluguje, a co nie, w jakiej sytuacji itp.

    Jesli czytasz po angielsku, mozesz porownac poziom zlozonosci polskiego
    prawa pracy z http://www.ers.dol.govt.nz/

    > Pozostawiając na boku ogólniki, to co właściwie widzisz złego w umowach
    > na czas określony zwłaszcza wobec istniejących regulacji wobec tej formy
    > zatrudnienia?

    Ja widze jedna podstawowa wade - zroznicowanie zwiazanych z nimi
    praw/obowiazkow powoduje, ze wybor umowy jest o wiele czesciej
    podyktowany poszukiwaniem korzysci w tych dziedzinach, a nie
    rzeczywistym dopasowaniem rodzaju umowy do rodzaju pracy.

    W normalnych warunkach umowe na czas okreslony podpisuje sie wtedy, jak
    sie dokladnie wie, ze pracownika bedzie sie potrzebowalo na tyle a tyle
    czasu - np. sprzedawca akcesoriow swiatecznych wie, ze przez dwa
    miesiace przed Bozym Narodzeniem potrzebuje jednej osoby wiecej, a potem
    juz nie bedzie jej potrzebowal albo budowa nowego obiektu jest
    zaplanowana na czas dwoch lat i wszelkiego rodzaju specjalisci do niej
    potrzebni beda potrzebni wlasnie przez tyle. Jest zrozumiale samo przez
    sie, ze te osoby beda musialy szukac nowej pracy po zakonczeniu
    kontraktu niezaleznie od tego, jak swietnie sie sprawdzaly. Jesli
    natomiast potrzebuje sie kogos teraz, ale nie wie sie, przez ile czasu
    sie go bedzie potrzebowac (bo trudno przewidziec rynek, losy firmy itd),
    to sie zatrudnia na czas nieokreslony, a jesli przestaje byc potrzebny -
    zwalnia. W warunkach polskich jest oczywiscie jedna roznica: zwalniajac
    zatrudnionego na umowe na czas nieokreslony trzeba podac powod, o ktory
    mozna sie potem klocic w sadzie, a w przypadku umowy na czas okreslony
    nie trzeba podawac powodu (gdy w umowie jest zastrzezony okres
    wypowiedzenia). Zrownanie tych form umow pod tym wzgledem (i to
    obojetnie w ktora strone) spowodowaloby duzo wzrost dopasowania formy
    umowy do jej rzeczywistego celu, a to uwazam za korzystne dla calego
    rynku - jesli mi kazesz tlumaczyc, dlaczego tak sadze, to wytlumacze,
    ale sadze, ze rozumiesz, o co mi chodzi.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 20. Data: 2006-10-07 09:33:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eg7ip3$llf$1@inews.gazeta.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

    > KC dotyczy jednak znacznie szerszej dziedziny zycia i zawierania licznych
    > rodzajow umow "na rozny temat", a KP dotyczy tylko jednego rodzaju umowy.
    Co nie zmienia faktu różnicy w "grubości" i trudności opanowania,
    notabene - nie wiem co w KC robi np. prawo spadkowe. Ale KP nie jest wcale
    taki nie do opanowania. Jeśli robiłaś kiedyś prawo jazdy, to znasz objętość
    i stopień trudności opanowania ustawy prawo o ruchu drogowym, czyli
    popularnie zwanego kodeksu drogowego. Też dotyczy tylko jednej dziedziny
    życia.

    > Zreszta rzecz tak naprawde nie w grubosci, a w ilosci przepisow, wyjatkow
    > od nich, przypadkow szczegolnych itd. - we wszystkim, co czyni te galaz
    > prawa skomplikowana.
    Rzecz tak naprawdę w kilku kwestiach. Po pierwsze prawo pracy to nie tylko
    KP, ale dość duża liczba innych aktów o randze ustaw i rozporządzeń, no i
    jeszcze orzecznictwo. Przy rozczłonkowaniu (którego raczej nie da się
    uniknąć, choć można by ograniczyć) trzeba po pierwsze wiedzieć, że jakiś akt
    w ogóle istnieje. Po drugie stosunkowo częste nowelizacje, zmiany zapisane
    ale wchodzące w życie kiedyśtam, w różnych terminach itp. Miewa z tym
    kłopoty nawet nasz związkowy prawnik (a jest bardzo dobry w te klocki), zaś
    zakładowego radcę prawnego przyłapałem na przegapieniu dwóch nowelizacji.
    Ale to są jeszcze sprawy do przejścia.
    Najgorszy jest - to po trzecie - brak precyzji wielu sformułowań oraz
    niespójność, a nawet nielogiczność niektórych przepisów. Czasem sprawiają
    wrażenie jakby tworzyli je amatorzy (a może tak jest?).

    > Ja widze jedna podstawowa wade - zroznicowanie zwiazanych z nimi
    > praw/obowiazkow powoduje
    (...)
> [...]
    > trzeba podawac powodu (gdy w umowie jest zastrzezony okres wypowiedzenia).
    W istocie, jest to jeden z przykładów braku logiki, o którym wspomniałem
    wyżej. Tym niemniej zapisy dotyczące umów na czas określony są w miarę jasne
    i nie stanowią potencjalnego źródła jakichś poważniejszych kontrowersji.

    Jotte