PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1276 brutto w UP w Warszawie...

  • 211. Data: 2009-05-25 08:33:12
    Temat: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 22 May 2009 05:31:07 -0700 (PDT), mihau napisał(a):

    > I zadbał jak o swoje. Nie Twoja sprawa czy ten zakład sprzedał dalej,
    > czy zamknął i zostawił by zeżarła go rdza. Zapłacił, kupił, więc jest
    > jego.

    Mam już twój wizerunek :)
    należysz do grupy nalogowych oglądaczy wszelkiej maści argentyńskich
    seriali, czy też M jak milosc, na wspólnej, plebania itd.
    Nic z publicystyki czy z reportazy cie nie interesuje.

    > Zapewniam Cię jednak, że polski przemysł (służący wcześniej do zasilania
    > ruskiej zbrojeniówki) wart wiele nie był.

    Tylko potwierdzasz moje przekonanie o stopniu twojej inteligencji. Na pewno
    nie przewyższa ona stojącego przy drodze znaku drogowego tudzież pierwszego
    z brzegu drzewa.

  • 212. Data: 2009-05-25 08:57:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Artur pisze:

> [...]
    >
    > Zgodnie z zasadą wyrażoną w art. 86 par. 3 k.p. wypłata wynagrodzenia
    > powinna nastąpić do rąk pracownika. Pracodawca może spełnić ten obowiązek w
    > inny sposób, jeżeli przewidują to postanowienia układu zbiorowego pracy lub
    > pracownik uprzednio wyraził na to zgodę na piśmie. *Wymaganie pisemnej
    > zgody pracownika na bezgotówkową formę wypłaty wynagrodzenia za pracę ma
    > ściśle bezwzględnie obowiązujący charakter*, a *postanowienie regulaminu
    > pracy dopuszczające ustną zgodę jest nieważne (por. wyrok Sądu Najwyższego
    > z 24 września 2003 r., I PK 324/02, OSNP 2004/18/313)*.

    Niestety nie mam dostępu do wyroku samego sądu, ale wydaje mi się to
    dziwne z jednego powodu - odnosi sie to do formy pieniężnej, a nie formy
    gotówkowej. Forma pieniężna to zarówno formy gotówkowe jak i
    bezgotówkowe. Forma pieniężna jest po to, byś dostał za pracę pieniądze,
    a nie np pralkę. Jeśli SN wyraził to jakoś inaczej, to chętnie
    zapoznałbym się z wyrokiem jak i uzasadnieniem.

    --
    Kaczuś

  • 213. Data: 2009-05-25 11:18:35
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 25, 10:33 am, Herald <h...@o...eu> wrote:

    > Mam już twój wizerunek :)
    > należysz do grupy nalogowych oglądaczy wszelkiej maści argentyńskich
    > seriali, czy też M jak milosc, na wspólnej, plebania itd.

    Słabe te twoje zdolności wizualizacyjne. Nie posiadam telewizora od
    pięciu lat, seriali nie oglądam. Powyżej podałeś więcej tytułów niż
    mógłbym z pamięci wyliczyć.

    > Nic z publicystyki czy z reportazy cie nie interesuje.

    Owszem, interesuje. Nie interesuje mnie natomiast co inni robią z
    własnością prywatną. Jak sama nazwa wskazuje, jest to ich PRYWATNA
    sprawa.

    > Tylko potwierdzasz moje przekonanie o stopniu twojej inteligencji. Na pewno
    > nie przewyższa ona stojącego przy drodze znaku drogowego tudzież pierwszego
    > z brzegu drzewa.

    Ja z kolei widzę, że twoje błędne poczucie patriotyzmu zastępuje
    rozum. Jak w RM niemalże. Polska byłaby potęgą, gdyby jej ONI (w
    domyśle: lyberały) nie rozkradli.

    --
    mihau

  • 214. Data: 2009-05-25 15:18:17
    Od: "Polanowicz" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Waldek M." <w...@l...localdomain> napisał w wiadomości

    > Ja byłem. Co prawda, nie na długo.
    > Chiny - pod warunkiem, że nie podpadniesz "politycznie" - są
    > znacznie bardziej wolnorynkowe i rozwinięte od Polski, i nie tylko
    > technologicznie.
    > W mieście, w którym byłem, trafiłem na butiki i salony samochodowe
    > marek, których w Polsce chyba w ogóle nie uświadczysz
    > (choćby Porsche i paryscy projektanci odzieży).
    > Oczywiście, mają też masę patologii, najbardziej narzekają
    > na biurokrację i łapówkarstwo.
    > I oczywiście, na prowincji jest inaczej niż w miastach...

    Wow! Porsche, bo w Polsce to niby nie mają dystrybutorów
    http://porsche.pl

  • 215. Data: 2009-05-25 19:28:06
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gvdjuv$bai$1@news.onet.pl...
    > "Immona" <c...@n...gmailu> napisała

    > Nie. Hipokryzją byłoby, gdybym uważał, że europejski wyzys był "cacy" a
    > chiński jest "be", a tak nie uważam. Nie pochwalam żadnej formy wyzysku i
    > łamania praw człowieka w imię rozwoju gospodarki.

    Korzystajac z europejskiego dobrobytu korzystasz z owocow tego wyzysku, czy
    tego chcesz, czy nie i jestes w bardzo wygodnej sytuacji do potepiania, bo
    Twoj swiat moze sie juz bez tego dosc dobrze obejsc, bez wielkiej szkody dla
    gospodarki. Jesli powiesz, ze sie o to nie prosiles, to Chinczycy tak samo
    nie mieli wplywu na swoje miejsce urodzenia.

    > Jak wyżej. Kto powiedział, że MUSZĄ nas doganiać, albo że muszą akurat
    > teraz, od razu? Twoja argumentacja jest poniekąd logiczna, ale przypomina
    > mi argumentację "Bo wysoki sądzie, jakbym go nie zabił, to nigdy nie
    > dorobiłbym się takiego auta".

    Chca. Chcialbys komus mowic, ze nie, wcale nie chce tego, na co sie
    zdecydowal ciezko pracowac?

    Praca w wyzyskujacych fabrykach w Chinach nie jest obowiazkowa. Zglaszaja
    sie do niej - i to masowo - najczesciej imigranci z chinskiej wsi, gdzie
    jest straszna bieda, no ale ludzie zyli tam od wiekow i nie wygineli, wiec
    gdyby nie chcieli doganiac zachodniego standardu zycia, nikt nie bylby w
    stanie im zabronic nie ruszac sie z miejsca zamieszkania. Twoje porownanie z
    zabiciem kogos, zeby mu cos ukrasc jest o tyle bez sensu, ze w Chinach
    "ofiary" konkuruja ze soba o mozliwosc bycia wyzyskiwanym i chca tego, bo
    daje im to lepsze perspektywy na przyszlosc niz zostanie na wsi, gdzie
    jedzenie sobie wyrosna, ale nie zdobeda zbyt wiele gotowki pozwalajacej na
    zakup np. edukacji dla dzieci.

    BTW ja mam straszny chinski wyzysk tuz za rogiem. Pralnia, no wiesz, gorace
    i suche powietrze od suszarek, halas, noszenie worow, ludzie pracuja tam od
    7 rano do 9 wieczorem 7 dni w tygodniu - ci sami, nie dwie zmiany - i nie
    zamykaja na swieta, chyba ze na te dwa dni w roku, gdy tutejsze prawo wymaga
    sie zamknac. Nie maja dni wolnych, nie maja czasu na jakiekolwiek rozrywki
    poza domem ani na wydawanie zarobionej kasy, siedza w tej pralni od rana do
    wieczora i sa caly czas zajeci, bo maja mase klientow. To wlasciciele i
    czlonkowie ich rodziny. Jestem ich stalym klientem i patrze sie na ich styl
    zycia z mieszanina podziwu i przerazenia - co za pracowitosc, ale tez zero
    rownowagi w zyciu, zaharuja sie na przedwczesna smierc. I co - mam prawo im
    tego zabronic, powstrzymac ich? Nie. Postanowili poswiecic swoje zycie dla
    nastepnego pokolenia i dla dogonienia w szybkim tempie miejscowych - ich
    wybor i tak jak swoje pieniadze, swoj czas i swoje zdrowie tez moga "wydac",
    na co chca.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 216. Data: 2009-05-25 19:40:10
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "mihau" <m...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > Owszem, interesuje. Nie interesuje mnie natomiast co inni robią z
    > własnością prywatną. Jak sama nazwa wskazuje, jest to ich PRYWATNA
    > sprawa.

    Tak, ale warto wspomniec, ze to, co ludzie robia ze swoja prywatna
    wlasnoscia, moze miec znaczacy wplyw na otoczenie. Kanonicznym przykladem sa
    nieruchomosci - jesli ktos sobie wybuduje ladny, wypasiony dom i utrzymuje
    zadbany ogrodek, wartosc sasiednich nieruchomosci wzrasta, a jesli zaniedba
    i zapusci swoja dzialke, to wartosc sasiednich nieruchomosci spada. Taki
    efekt moze sprzedajacemu dom sasiadowi dodac lub zabrac pieciocyfrowe sumy.
    Interesowanie sie (to nie oznacza ingerowania) tym, co robia inni ze swoja
    wlasnoscia czasem jest rozsadnym interesowaniem sie losem wlasnych pieniedzy
    :)

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 217. Data: 2009-05-25 19:55:56
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

> [...]
    > pokolenia i dla dogonienia w szybkim tempie miejscowych - ich wybor i
    > tak jak swoje pieniadze, swoj czas i swoje zdrowie tez moga "wydac",

    Kultura chińska istnieje znacznie dłużej niż europejska.
    Taki styl życia, a zarazem mentalność Chińczyków, jak widać, nie
    zmieniła się od wieków.
    I co?
    Ile setek lat minie jeszcze, zanim "dogonią" świat zachodni?
    Mentalnie raczej nie dogonią.
    Podobnie jak Japończycy. Technologicznie być może jesteśmy już w tyle za
    nimi, ale to oni próbują nas naśladować, nasze zwyczaje, kulturę.
    Ich styl życia, niestety nie jest atrakcyjny dla przeciętnego
    europejczyka.

    J.

  • 218. Data: 2009-05-26 06:07:52
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Mon, 25 May 2009 17:18:17 +0200, Polanowicz napisał(a):
    > Wow! Porsche, bo w Polsce to niby nie mają dystrybutorów
    > http://porsche.pl

    Racja, strzał w płot :-)
    Może dlatego tak mnie to zaskoczyło, że tam, w jednym
    - niedużym jak na chińskie warunki - miasteczku,
    spotkałem takie nagromadzenie wszystkiego, co luksusowe.

    Waldek

  • 219. Data: 2009-05-26 07:14:18
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 25 May 2009 10:57:46 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Forma pieniężna to zarówno formy gotówkowe jak i bezgotówkowe.

    Zostawiłem interesująca Cię kwestie, bo wydaje mi się że nie przeczytałeś
    nawet treści posta na który odpisywałeś.
    Reasumując - bez PISEMNEJ zgody pracownika masz mu wynagrodzenie za prace
    wypłacić w formie gotówkowej.
    No chyba że masz coś innego na myśli.

    --
    AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
    ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)

  • 220. Data: 2009-05-26 10:12:21
    Od: "Polanowicz" <p...@n...pl>

> [...]
    > (to nie oznacza ingerowania) tym, co robia inni ze swoja wlasnoscia
    > czasem jest rozsadnym interesowaniem sie losem wlasnych pieniedzy

    A ja mam pytanie z życia wzięte, w środku slamsowatego osiedla z
    wieżowcami inwestor buduje nowy budynek z mieszkaniami. Czy wartość
    zasyfionych mieszkań, gdzie mieszka sporo dresów itp wzrośnie, czy
    mieszkania w nowym wieżowcu będą tanie?