PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1276 brutto w UP w Warszawie...

  • 201. Data: 2009-05-24 01:28:35
    Temat: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Sat, 23 May 2009 09:03:58 +0200, cef napisał(a):

    > Oooo, te chińskie butiki paryskich projektantów to te, które
    > mają przedstawicielstwa u nas w Polsce na targowiskach?

    Zdziwiłbyś się, kolego.
    Sam się zdziwiłem.

    W Chinach mimo wszystko są ludzie których stać na duuuużo więcej
    od przeciętnego Polaka. Oczywiście - statystycznie jest ich znikoma ilość,
    ale to kwestia statystyki.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 202. Data: 2009-05-24 01:29:37
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Sat, 23 May 2009 09:57:49 +0200, Baloo napisał(a):

    > ROTFL. To ma niby świadczyć w wolnym rynku i chińskiej technologii?
    > Butki z ciuchami francuskimi i salony z niemieckimi autami?

    Nie. Nie pisałęm, że jedno wynika z drugiego.
    Jedno istnieje równolegle do drugiego.

    Waldek

    P.S. A byłeś w Chinach? Masz tam znajomych?

  • 203. Data: 2009-05-24 03:43:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Waldek M. napisał(a):

    > W Chinach mimo wszystko są ludzie których stać na duuuużo więcej
    > od przeciętnego Polaka. Oczywiście - statystycznie jest ich znikoma ilość,
    > ale to kwestia statystyki.

    "Znikoma ilość" w wydaniu Chińskim to mniej więcej 100 mln osób ;P

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 204. Data: 2009-05-24 06:31:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > "Znikoma ilość" w wydaniu Chińskim to mniej więcej 100 mln osób ;P

    Niedawno polski dziennikarz rozmawiał ze swoim chińskim kolegą po
    fachu. "Pracuję w niewielkiej gazecie" - mówi Chińczyk - "jakieś 20
    milionów nakładu".

    W Chinach wszystkiego jest więcej. Jest dużo biedoty na wsi, ale też
    są dziesiątki, czy setki milionów tych, którym się powiodło i żyją
    lepiej niż na wsiach.

    I najważniejsze, nie zauważane przez wszelkich obrońców praw z krajów
    tzw. cywilizowanych - za biedę milionów Chińczyków nie odpowiada wolny
    rynek i wyzyskiwanie pracowników. Gdyby nie to, całe Chiny byłyby
    biedne. Wolny rynek i tania praca powoduje, że miliony Chińczyków mają
    pracę, która pozwala im żyć lepiej niż pokolenie ich rodziców. I
    bogactwo postępuje - z wybrzeży wgłąb kraju, z miast do prowincji.
    Nierówność - tak tępiona przez socjalistów - jest zatem tutaj bardzo
    ważna. Motywuje do pracy, pokazuje, że można wyrwać się z biedy,
    wskazuje drogę. Równość oznacza, że nikomu nic się nie chce. Po co się
    starać, skoro i cieć, i profesor żyją na względnie podobnym poziomie?

    Na szczęście w Chinach nie ma demokracji, nie ma więc obaw, że
    większość zagłosowała by za "urlopami", "zasiłkami", "pensjami
    minimalnymi", co spowodowałoby spadek konkurencyjności chińskiej
    gospodarki i powrót do biedy. Jeśli w dłuższej perspektywie kurs Chin
    zostanie zachowany, to bardzo szybko kraje tzw. cywilizacji
    chrześcijańskiej zostaną przegonione gospodarczo i nawet cywilizacyjnie
    - ale czego oczekiwać po "cywilizacji" w której kobietom nawet nie chce
    się rodzić dzieci...

    --
    Liwiusz

  • 205. Data: 2009-05-25 07:09:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Artur pisze:
    > Kolejne:
    > Wynagrodzenie za pracę powinno być wypłacone w formie pieniężnej.
    > Spełnienie świadczenia w innej formie jest dopuszczalne tylko w dwóch
    > przypadkach - gdy taką możliwość przewidują przepisy ustawowe bądź
    > postanowienia układu zbiorowego pracy.
    > http://egp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=
    article&id=80751

    > Albo:
    > Wynagrodzenie wypłaca się w gotówce, do ręki pracownika. Regulamin pracy
    > lub inne przepisy prawa pracy określają miejsce, termin i czas wypłaty
    > wynagrodzenia.

    Forma pieniężna nie oznacza _tylko_ gotówki...

  • 206. Data: 2009-05-25 07:58:18
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Nie. Nie pisałęm, że jedno wynika z drugiego.

    Ale tak to zabrzmiało :)
    W Rosji też są i butki i salony, o jakich Polakom się nie śniło. O niczym
    to nie świadczy. Zwłaszcza, że target stanowi jakieś 5-10% społeczeństwa.

    > P.S. A byłeś w Chinach? Masz tam znajomych?

    Nie i nie ciągnie mnie w te rejony ;-)
    Przyjaciel wrócił miesiąc temu z półrocznego pobytu. Opowieści na cały
    weekend. Masakra to mało powiedziane, przynajmniej wg niego, a po świecie
    sporo podróżował.

  • 207. Data: 2009-05-25 08:00:15
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Waldek M." <w...@l...localdomain> napisał w wiadomości

    > W Chinach mimo wszystko są ludzie których stać na duuuużo więcej
    > od przeciętnego Polaka.

    Oczywiście. Jest również o wieeeeele więcej ludzi, których stać na duuuużo
    mniej od najbiedniejszego Polaka.
    Tak duże rozwarstwienie społeczne naprawdę nie jest wyznacznikiem dobrobytu
    państwa.

  • 208. Data: 2009-05-25 08:05:24
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli w dłuższej perspektywie kurs Chin zostanie zachowany, to bardzo
    > szybko kraje tzw. cywilizacji chrześcijańskiej zostaną przegonione
    > gospodarczo i nawet cywilizacyjnie

    O ile do tego czasu będą w stanie zachować ciągłość narodzin (sic!).
    Interesowałeś się może tematem stosunku ilości mężczyzn do ilości kobiet?
    Bardzo ciekawe zagadnienie. Chiny już teraz zaczynają mieć z tym problem.
    No ale Twoim zdaniem pewnie i tu należałoby zostawić w spokoju "wolny
    rynek" w metodyce planowania płci ;-)

  • 209. Data: 2009-05-25 08:13:10
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Immona" <c...@n...gmailu> napisała

    > Koszmarne bylo tez zycie europejskiej klasy robotniczej w XIX wieku czy
    > czarnych niewolnikow na plantacjach w USA.

    Ależ oczywiście, ale to przecież nie jest usprawiedliwienie :)

    > Prawie kazde spoleczenstwo czy cywilizacja ma taki etap rozwoju, ze nie
    > ma dostatecznie wiele bogactwa, zeby rozwijac sie przez jego inwestowanie
    > i jedynym sposobem na rozwoj jest naklad ludzkiej pracy, ale poniewaz nie
    > ma pieniedzy, zeby za nia "godnie" zaplacic, to zostaje wyzysk, rabunek
    > lub niewolnictwo.

    A kto powiedział, że rozwijać się i bogacić trzeba w tempie ekspresowym?

    > Bulwersowanie sie Chinami, podczas gdy komfort, w ktorym dzis zyjemy
    > powstal z udzialem takiego samego (jesli nie gorszego) etapu to pewna
    > hipokryzja

    Nie. Hipokryzją byłoby, gdybym uważał, że europejski wyzys był "cacy" a
    chiński jest "be", a tak nie uważam. Nie pochwalam żadnej formy wyzysku i
    łamania praw człowieka w imię rozwoju gospodarki.

    > Gdyby zabronic (jakims cudem skutecznie) "wyzysku" w fabrykach krajow
    > rozwijajacych sie, to tym samym odebraloby sie im mozliwosc dogonienia
    > nas i zapewnienia tamtejszym przyszlym pokoleniom tego poziomu dostatku,
    > ktorym cieszymy sie my. Bo niestety jest to jedyny sposob, w jaki moga
    > nas dogonic.

    Jak wyżej. Kto powiedział, że MUSZĄ nas doganiać, albo że muszą akurat
    teraz, od razu? Twoja argumentacja jest poniekąd logiczna, ale przypomina
    mi argumentację "Bo wysoki sądzie, jakbym go nie zabił, to nigdy nie
    dorobiłbym się takiego auta".

  • 210. Data: 2009-05-25 08:27:59
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 25 May 2009 09:09:48 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    article&id=80751

    > Forma pieniężna nie oznacza _tylko_ gotówki...

    Mam wrażenie że nie przeczytałeś tego artykułu, pewnie nie masz dostępu do
    archiwum eGP. To przeczytaj teraz:

    "Z powyższego wynika, iż postanowienia dotyczące wypłaty wynagrodzenia w
    formie innej niż pieniężna nie mogą być przedmiotem porozumień zbiorowych
    innych niż układ zbiorowy pracy - regulaminów wynagradzania, umów o pracę
    lub innych aktów, na podstawie których powstaje stosunek pracy.

    Wypłata należności za pracę w innej formie niż pieniężna dopuszczalna jest
    tylko częściowo, co wynika z art. 86 par. 2 k.p. W konsekwencji, pracodawca
    nie może zastąpić w całości wynagrodzenia pieniężnego świadczeniami w
    naturze.

    Zgodnie z zasadą wyrażoną w art. 86 par. 3 k.p. wypłata wynagrodzenia
    powinna nastąpić do rąk pracownika. Pracodawca może spełnić ten obowiązek w
    inny sposób, jeżeli przewidują to postanowienia układu zbiorowego pracy lub
    pracownik uprzednio wyraził na to zgodę na piśmie. *Wymaganie pisemnej
    zgody pracownika na bezgotówkową formę wypłaty wynagrodzenia za pracę ma
    ściśle bezwzględnie obowiązujący charakter*, a *postanowienie regulaminu
    pracy dopuszczające ustną zgodę jest nieważne (por. wyrok Sądu Najwyższego
    z 24 września 2003 r., I PK 324/02, OSNP 2004/18/313)*.

    Do najpowszechniejszych sposobów wypłaty wynagrodzenia pieniężnego (innych
    niż do rąk pracownika) należą przelew bankowy i przekaz pocztowy. Pracownik
    może również upoważnić do obioru wynagrodzenia inną osobę, nawet spoza
    kręgu swojej rodziny.

    Na mocy art. 29 k.r.o. w razie przemijającej przeszkody, która dotyczy
    pracownika, przysługujące mu wynagrodzenie za pracę może odebrać bez
    pełnomocnictwa jego współmałżonek, jeżeli pozostają we wspólnym pożyciu, a
    pracownik nie sprzeciwił się temu. Ponadto pracodawca jest zobowiązany do
    wypłaty wynagrodzenia współmałżonkowi pracownika na mocy postanowienia sądu
    nakazującego wypłatę do rąk małżonka całości lub części wynagrodzenia za
    pracę przysługującego pracownikowi. Postanowienie takie może zostać wydane
    w sytuacji, gdy pracownik nie spełnia ciążącego na nim obowiązku
    przyczyniania się do zaspokajania potrzeb rodziny (art. 28 k.r.o.).

    ARKADIUSZ SOBCZYK

    radca prawny, Kancelaria Prawna Sobczyk i Współpracownicy w Krakowie"

    Jeżeli czujesz się na tyle mocny i chcesz polemizować z wyrokami SN to
    Twoja sprawa :)

    --
    AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
    ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)