PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: Pytanie
    From: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie
    Date: Fri, 14 Jan 2005 13:13:41 +0100

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 22:55:51 +1100, someone_else <n...@n...com> napisał:

    > Kuz znajomym powiedzialem co planuje i rozgladaja sie. Tak jak od nich
    > slysze to mowia ze nie powinno byc duzo problemow z praca. Na jobpilot to
    > sie patrze ale mnie chodzi jak juz bede w Polsce............ czy sa
    > miejsca
    > gdzie mozna pojsc gdzie maja oferty prac np: agencje pracy.

    Miejsca sa, ale z praca gorzej.
    Tu NAPRAWDE jest po kilkaset ofert na jedno normalne miejsce pracy.
    Jesli znajomi twierdza, ze nie ma problemu - zbierz oferty (sprobuj
    ewentualnie wczesniej pokorespondowac z pracodawcami mail) i porozmawiaj z
    pracodawcami o konkretach przy okazji pobytu w Polsce - dopiero wtedy
    bedziesz w stanie ocenic stan faktyczny, co bylo sciemnianiem a co realna
    mozliwoscia pracy.
    Pamietaj, ze Polska jest tansza od GB, ale nei za minimalna krajowa. Tam
    mozesz w okresie wyszukiwania (byc moze nawet kilkuletniego) pracy w
    Polsce zyc nawet za wynagrodzenie bialego murzyna (ale wykwalifikowaego w
    twoim przypadku) na zupelnie innym standardzie niz tu za 1000 czy 1500 - a
    mozesz sie liczyc z takim wynagrodzeniem, jesli znajdziesz przecietna
    prace.
    Mozesz jeszcze aplikowac na urzednika z ramienia unii europejskiej - ale
    to raczej do brukseli, nie wiem jaj jest z zatrudnianiem w Polsce.

    Jeszcze najlepszym wyjsciem byloby wypatzrenie w Australii firmy chcacej
    otwierac, badz majacej juz przedstawicielstwo w Polsce - i zajac sie juz
    tutaj otwieraniem czy rozkrecaniem czegos takiego.