PracaGrupypl.praca.dyskusje › [Pyt]Praca na gruszce

  • 1. Data: 2007-05-23 14:49:36
    Temat: [Pyt]Praca na gruszce
    Od: "Piotr Miel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Chciałem spytać się ludzi pracujących na samochodach ciężarowych wożących
    beton na tzw "gruszkach" o złe i dobre strony tej pracy?Mam okazje zatrudnić
    się w takiej firmie i jestem ciekaw co mnie tam czeka.Pracodawca oferuje na
    początek 6,80zł na godz. + wyjazd,póżniej podnosi do 8,50zł +wyjazdy.Czy tak
    kształtują się zarobki w innych firmach tego typu?Za odpowiedzi i rady będę
    wdzięczny.

  • 2. Data: 2007-05-23 22:06:05
    Temat: Re: [Pyt]Praca na gruszce
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > tak
    > kształtują się zarobki w innych firmach tego typu?Za odpowiedzi i rady

    Nie wiem jak to wychodzi miesięcznie, ale generalnie jest tak:
    Poniżej 4 tys netto wypłaty, kierowcy żyją z paliwa które "wygospodarują" i
    sprzedadzą. Na gruszcze są takie możliwości bo pracuje na postoju i mozna
    manipulowac czasem pracy/ zuzyciem paliwa. Bajką są wszelkiego rodzaju
    maszyny budowlane (koparki, spychy, równiarki i takie tam dźwigi i walce)
    Szwagier kumpla tak sobie żył na pompie do betonu. Pracowałem w firmie
    produkującej systemy do nadzoru i rozliczania floty i znam osobiście
    przypadki gdzie kierowca był w stanie sprzedać nawet 200 l paliwa dziennie
    (średnio po 2 zł/l do kieszeni bez podatku). Sprzedaże typu 20-50 l dziennie
    mogą być praktycznie nie do wykrycia
    Maszynista lokomotywy spalinowej wykonującej prace manewrowe był w stanie
    sprzedać do 500 l dziennie, tam jest bak 6,5 tony więc 500 litrów "gubiło
    się" przy odpowiedniej inżynierii rozliczeń .

    W przypadku stałej pracy i zarobków rzędu 4-5 tys netto kombinacje przestają
    się opłacać bo na dłuższą metę zawsze się kiedys wpada, a wtedy to różnie
    bywa.
    Byłem swiadkiem gdy dzięki "naszym" systemom w ciągu dnia namierzono i
    złapano na gorącym uczynku ok 20 osób (budowa A2 w 2005 r). Zwolnienie
    dyscyplinarne, policja, prokuratura, sprawa o kradzież.

    Na samochodach robiących trasy możliwości są mniejsze i skala także
    zdecydowanie mniejsza.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 3. Data: 2007-05-25 10:14:52
    Od: "Andrew" <...@...c>

    Jestes moim mistrzem :)
    Na wjazd uznajesz, ze ktos chcacy pracowac w takim zawodzie jest zlodziejem
    i oszustem.
    W sumie to chyba jestes na wlasciwym stanowisku pracujac w systemach
    wykrywania przekretow.
    Pozdrowionka,
    Andrzej

  • 4. Data: 2007-05-25 10:58:28
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Nie uznaję. Nic takiego nie powiedziałem. Opisałem to co znam z faktów i jak
    działa "system" kntraktowania kierowców i operatorów maszyn.
    Nie twierdzę że ludzie chcą być złodziejami, ale w znakomitej większości
    okazje ich takimi czynią, bo dlaczego ktoś ma czuć się "wykolegowany" jeżeli
    wszyscy wokół otwarcie jadą na przekrętach.
    Napisałem też, co także wiem z osobistego doswiadczenia, że powyżej pewnej
    płacy przekręty zanikają bo się ich po prostu nie opłaca robić i narżać się
    i takie przypadki też znam gdy wdrożono system, wyeliminowano najbardziej
    zatwardziałych złodziei a z oszczędności przyniesionych przez system zaczeto
    załodze działu transportu wypłacać premie

    Systemy o których piszę nie służyły do wykrywania przekrętów tylko do
    zarządzania flotami pojazdów. W polskiej rzeczywistości pokazały że
    największe oszczędności przynosi eliminacja przekrętów na paliwie. Zresztą
    nie tylko w Polsce. Podobne wyniki przyniosły wdrożenia na Węgrzech i w
    Austrii.
    Gdy robiłem inspekcję wdrożenia systemu na Węgrzech na budowach autostrad
    pod Budapesztem i koło Tornyisentmiklos kierowcy i operatorzy myśleli że
    jestem inspektorem ich pracodawcy, śmiać mi się chciało gdy widziałem jak
    gość z równiarki wyrzucał przez okno w krzaki węże i pompkę do spuszczania
    paliwa.

    Na budowie A2 w okolicy Turka i Koła w momencie zainstalowania systemu
    siedmiu czy ośmiu kierowców położyło wypowiedzenia gdy dowiedzieli się o
    systemie (znali go z inych miejsc pracy). Powiedzieli wprost: "za gołą
    wypłatę to nam się na kontrkcie nie opłaca". To są słowa które słyszałem.
    Zresztą nie tylko paliwo, były nawet artkuły w prasie i w internecie chyba
    "Market Autostrada", albo "market A2" w których opisywano co i za ile można
    było "kupić" z budowy

    Tajemnicą poliszynela jest że kierowcy sprzedają paliwo. Tak jest i jest to
    do pewnego stopnia akceptowalne, również przez właścicieli firm którzy mają
    to wkalkulowane w działalność.
    To dokładnie takie samo zjawisko jak to że "lekarze biorą łapówki" . Nie
    każdy lekarz, nie zawsze i nie od wszystkich. Podobnie z kierowcami.

    Nie czarujmy się moi drodzy że wszędzie jest pięknie i altruistycznie i że
    wszyscy są kryształowi a pracują dla idei.

    Mój kumpel jest listonoszem, klnie na tą pracę i ma przez nią zniszczone
    zdrowie ale nie chce je rzucać. Dlaczego ? Bo do 1 200 zł oficjalnego
    wynagrodzenia otrzymuje "od ludzi" ok 3 500 zł "napiwku" bez podatku i dla
    tego że jest miły. Dla tego opłaca mu się dbać o "swoich" klientów,
    poświęcać im czas oraz systematycznie odrzucać propozycje awansu na
    stanowiska biurowo-administracyjne. Z tego też powodu listonosze obsługujący
    firmy traktują robotę "po łebkach" i byle szybko - od firm żadnego bakszyszu
    nie dostają.

    Jest przy tym też inne zjawisko. Maleje liczba chętnych do zawodów
    listonosza, lekarza, urzędnika w publicznych instytuacjach. Dlaczego? Ano
    dla tego że ludzie starej daty "dawali" a młode pokolenie które nastało albo
    "dawać" nie chce albo nie potrafi. Popytajcie wśród swoich znajomych, a
    trzymając się przykładu listonosza przypomnijcie sobie zachowania wobec
    niego Waszych dziadków albo nawet pradziadków i Wasze.
    Sam jestem jeszcze w miarę młody, ale gdzy byłem dzieciakiem miałem rentę
    rodzinną po moim zmarłym ojcu, którą pobierałem do 25 roku zycia. Nauczony
    jeszce przez moją babcię też zawsze "odpalałem" listonoszowi końcówkę. Czy
    to źle czy dobrze? Nie wiem. Tak "wypadało" i faktycznie obsługę miałem OK.
    Wszystkie listy i przesyłki do domu - nic do skrzynki.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2007-05-25 11:49:50
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jackare wrote:

> [...]
    > końcówkę. Czy to źle czy dobrze? Nie wiem. Tak "wypadało" i faktycznie
    > obsługę miałem OK. Wszystkie listy i przesyłki do domu - nic do skrzynki.

    To jest nic innego jak odmiana korupcji - oplacany przez panstwo
    uslugodawca roznicuje traktowanie obslugiwanych kierujac sie
    otrzymywanymi od niech nieoficjalnymi "napiwkami". Babcia odpalajaca
    listonoszowi koncowke renty to scena, ktora moze sie wydawac
    sympatyczna, ale jest to symptom powszechnej spolecznej akceptacji dla
    korupcji - objaw mentalnosci, ktora hamuje rozwoj Polski.

    Chetnie daje napiwki dobrze wykonujacym swoja prace kelnerom,
    taksowkarzom i innym z sektora prywatnego, ale listonosz czy ktokolwiek
    oplacany przez panstwo nie dostanie ode mnie nic ekstra. Bardzo mnie
    cieszy to, co piszesz, ze mlode pokolenie "dawac nie chce albo nie
    potrafi", bo to oznacza, ze jest nadzieja dla tego kraju.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 6. Data: 2007-05-25 12:38:25
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > cieszy to, co piszesz, ze mlode pokolenie "dawac nie chce albo nie
    > potrafi", bo to oznacza, ze jest nadzieja dla tego kraju.

    Co do napiwków za dobrą obsługę zgadzam się, tylko czemu róznicujesz osoby
    którym dajesz napiwek? Napiwek dostaje osoba a nie firma. Z punktu widzenia
    pracownika nie musi być dla niego istotne czy pracuje dla pracodawcy
    państwowego czy prywatnego, chyba że napiwek zanosisz do właściciela firmy
    :)
    Takie jednostki jak poczta, szpital itp to firmy. Mniej lub bardziej
    sprywatyzowane ale firmy w dodoatku nierzadko przynoszące zyski. Stosując
    takie kryterium dzielenia napiwkami należałoby miec zawsze na uwadze
    definicje rozróżnające zakład budżetowy od jednostki budżetowej :)

    Trochę niejasna dla mnie ta logika. Może zawsze skutkowac czymś takim gdy
    nie dasz napiwku:
    Listonosz - awiza w skrzynce zamiast doręczenia listu poleconego, na klatce
    schodowej, pety na wycieraczce, korespondencja w skrzynkach sąsiadów :)
    Kelner (państwowy) - naplute do kotleta, cola z wodą, zimne kartofle, ciepłe
    piwo itp
    Taksówkarz (państwowy) - mokre siedzenie i Radio Maryja na maxa :)
    wiem że przesadzam ;)))
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2007-05-25 13:12:12
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Immona porozsypywal nastepujace haczki:
    > Chetnie daje napiwki dobrze wykonujacym swoja prace kelnerom,
    > taksowkarzom i innym z sektora prywatnego, ale listonosz czy ktokolwiek
    > oplacany przez panstwo nie dostanie ode mnie nic ekstra.
    Czyli jesli bylabys w panstwowej knajpie to nie dalabys napiwku? Jesli
    paczke za pobraniem przywiezie Ci kurier z prywatnej firmy kurierskiej
    to mu dasz napiwek a jesli bedzie to koles z pocztexu to juz nie? Dziwna
    logika.
    Czym sie rozni osoba zatrudniona w firmie prywatnej od osoby
    zatrudnionej w firmie panstwowej? Zakladajac ze tak samo sumiennie
    wykonuje swoja prace:/
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-05-25 23:39:39
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    badzio wrote:
> [...]
    > Czym sie rozni osoba zatrudniona w firmie prywatnej od osoby
    > zatrudnionej w firmie panstwowej? Zakladajac ze tak samo sumiennie

    Rozni sie tym, ze w przypadku osoby pracujacej w firmie panstwowej ja
    jestem jej pracodawca - jako podatnik. Ta osoba dostaje swoja pensje z
    moich pieniedzy.

    Dajesz napiwki swoim pracownikom za wykonywanie ich pracy?

    I.

  • 9. Data: 2007-05-26 12:42:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > moich pieniedzy.
    >
    > Dajesz napiwki swoim pracownikom za wykonywanie ich pracy?

    To juz jest IMHO daleko posunieta nadinterpretacja, zwlaszcza w przypadku
    zakladów budzetowych. Mozesz sie czuc pacodawca zarzadu lub wlasciciela (np
    minitsra skarbu) takiej firmy a nie jej pracowników.
    W przypadku jednostek budzetowych, np urzedów takie bezposrednie rozumowanie
    jest bardziej zblizone do rzeczywistosci w sensie wymagan podatnika co do
    pracy urzedników, ale kopalnia, poczta, pansytwowe MPK czy inne MPO
    zarabiaja na siebie i znakomitej wiekszosci nie sa finansowane przez
    podatkina (w sensie budzetu tych przedsiebiorstw). Blizsze prawdy bedzie
    raczej poczuwanie sie do bycia wlascicielem tych przedsiebiorstw (jako
    anonimowy akcjonariusz) a nie zarzadzajacym, reprezentujacym
    przedsiebiorstwo (np prezes zarzadu)
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2007-05-26 13:19:33
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jackare wrote:

> [...]
    > czy inne MPO zarabiaja na siebie i znakomitej wiekszosci nie sa
    > finansowane przez podatkina (w sensie budzetu tych przedsiebiorstw).

    Poczta przynosi zyski tylko dlatego, ze ma monopol na przesylki o
    niskiej wadze, do ilus gram, mowiac potocznie listow. Poczta bardzo
    walczy o odsuniecie terminu zblizajacej sie nieuchronnie liberalizacji
    rynku. Jesli bedzie konkurencja na rownych zasadach, uznam Poczte Polska
    za firme. Panstwowych monopoli za firmy nie uznaje i stosuje do nich
    takie podejscie, jak do urzedow.

    I.