PracaGrupypl.praca.dyskusje[Pyt]Praca na gruszce › Re: [Pyt]Praca na gruszce
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [Pyt]Praca na gruszce
    Date: Fri, 25 May 2007 23:49:50 +1200

    Jackare wrote:

    > Jest przy tym też inne zjawisko. Maleje liczba chętnych do zawodów
    > listonosza, lekarza, urzędnika w publicznych instytuacjach. Dlaczego?
    > Ano dla tego że ludzie starej daty "dawali" a młode pokolenie które
    > nastało albo "dawać" nie chce albo nie potrafi. Popytajcie wśród swoich
    > znajomych, a trzymając się przykładu listonosza przypomnijcie sobie
    > zachowania wobec niego Waszych dziadków albo nawet pradziadków i Wasze.
    > Sam jestem jeszcze w miarę młody, ale gdzy byłem dzieciakiem miałem
    > rentę rodzinną po moim zmarłym ojcu, którą pobierałem do 25 roku zycia.
> [...]

    To jest nic innego jak odmiana korupcji - oplacany przez panstwo
    uslugodawca roznicuje traktowanie obslugiwanych kierujac sie
    otrzymywanymi od niech nieoficjalnymi "napiwkami". Babcia odpalajaca
    listonoszowi koncowke renty to scena, ktora moze sie wydawac
    sympatyczna, ale jest to symptom powszechnej spolecznej akceptacji dla
    korupcji - objaw mentalnosci, ktora hamuje rozwoj Polski.

    Chetnie daje napiwki dobrze wykonujacym swoja prace kelnerom,
    taksowkarzom i innym z sektora prywatnego, ale listonosz czy ktokolwiek
    oplacany przez panstwo nie dostanie ode mnie nic ekstra. Bardzo mnie
    cieszy to, co piszesz, ze mlode pokolenie "dawac nie chce albo nie
    potrafi", bo to oznacza, ze jest nadzieja dla tego kraju.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533