PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade › Re: Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade
    From: "rysiekg" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade
    Date: Fri, 27 May 2011 15:27:00 +0200

    > Zeby nier pisac ze statystycznie 80% polakow pracuje za najnizsza krajowa
    > wymyslili mediane i juz statystyki ida w gore. Ot propaganda sukcesu, z
    > zyciem niewiele ma wspolnego.

    Proste pytanie, jesli 80% probek to ~minimum krajowe a 20% jest powyzej to
    jaka mediana wyjdzie?

    Rozumiem, ze dominanta daje inny typ informacji, bardziej akuratny od
    mediany przy rozpatrzeniu sprawy ilosciowo, tez nad tym boleje, ze nie
    publikuje sie takze takiej informacji.
    Niemniej jednak wraz z mediana podaje sie zazwyczaj rowniez dolny i gorny
    kwartyl oraz pierwszy i dziesiaty decyl, co daje juz calkiem konkretna
    informacje o rozkladzie probek.
    Niestety, nie mam tych czterech wskaznikow dla Indii, a i nie zamierzam
    kupowac raportu zeby cos tu udowodnic, ale sama mediana z payscala jest dla
    mnie bardziej wiarygodna niz twoje dane 100-300$ podane na podstawie ilu
    probek... ?