PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosze o pomoc w ocenie przedsiewziecia

  • 1. Data: 2005-08-25 11:02:03
    Temat: Prosze o pomoc w ocenie przedsiewziecia
    Od: "Jeremiasz Miedziński" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    Mam zamiar otworzyc dzialalnosc gospodarcza. Bylaby to firma zajmujaca sie
    uslugami informatycznymi, tzw pogotowie komputerowe dla firm i prywatnych
    uzytkownikow. Oprocz tego wykonywalaby zlecenia o charakterze programistycznym
    - strony www (php/sql/js), sklepy, aplikacje webowe, aplikacje
    windows(delphi). Druga galezia dzialalnosci bylby handlel sprzetem
    poleasingowym - monitory LCD/CRT, laptopy - sprowadzanym z zachodu.
    Mieszkam w 100 tysiecznym miescie. NIe ma w nim zadnego pogotowia
    komputerowego. Nie ma sklepu ze sprzetem poleasingowym, O ile mi wiadomo nie
    ma tez zadnej powaznej firmy robiacej aplikacje dla www czy systemow win. Bede
    dysponowal kwota ok 17000 na start. Zalape sie tez na znizke ZUS'u dla
    otwierajacych dzialalnosc po raz pierwszy.
    Co o tym myslicie ? Czy mam szanse sie przebic i utrzymac na rynku ?
    Dzieki za opinie,

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-08-25 11:45:58
    Temat: Re: Prosze o pomoc w ocenie przedsiewziecia
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > Mam zamiar otworzyc dzialalnosc gospodarcza. Bylaby to firma zajmujaca sie
    > uslugami informatycznymi,
    MOże być, ale chyba już nie te czasy.
    Teraz informatykiem jest każdy.

    > tzw pogotowie komputerowe
    NIe rób tego.

    > zlecenia o charakterze programistycznym
    > - strony www (php/sql/js), sklepy, aplikacje webowe, aplikacje
    > windows(delphi).
    Moze, ale nie długo.

    > handlel sprzetem
    > poleasingowym - monitory LCD/CRT, laptopy - sprowadzanym z zachodu.
    Chcesz Polakom wciskać wyzłomowane komputery? To nie ładnie.

    > Mieszkam w 100 tysiecznym miescie. NIe ma w nim zadnego pogotowia
    > komputerowego.
    NIe bez powodu. Ty też tego nie rób.

    > Co o tym myslicie ? Czy mam szanse sie przebic i utrzymac na rynku ?
    Sam nie masz szans.

  • 3. Data: 2005-08-25 11:59:41
    Od: lynx <s...@g...com>

    Dnia 25-08-2005 o 13:02:03 Jeremiasz Miedziński""
    <m...@N...gazeta.pl> napisał:

    > Co o tym myslicie ? Czy mam szanse sie przebic i utrzymac na rynku ?

    teoretycznie tak, praktycznie nie (czytaj b.małą)

    --
    lynx

  • 4. Data: 2005-08-25 12:07:43
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Jeremiasz Miedziński wrote:

> [...]
    > windows(delphi). Druga galezia dzialalnosci bylby handlel sprzetem
    > poleasingowym - monitory LCD/CRT, laptopy - sprowadzanym z zachodu.

    chcesz to wszystko robic samodzielnie?? jak to sobie wyobrazasz:
    1) programowanie: musisz sobie poszukac klienta, przedyskutowac
    z klientem funkcjonalnosc powstajacej aplikacji, ponegocjowac z
    klientem warunki kontraktu; nastepnie trzeba taki soft pisac;
    pozniej przedstawic kientowi i wprowadzac poprawki;
    2) pogotowie komputerowe: wyjezdzasz do klientow wtedy, kiedy oni
    tego potrzebuja;
    3) sprzedaz sprzetu: siedzisz w sklepie, a klienci przychodza i
    sobie ogladaja sprzet, czasami cos kupuja, czasami cos reklamuja;

    jak wyborazasz sobie np. godziny pracy w sklepie, jezeli w tym
    samym czasie mialbys jezdzic do klientow w ramach "pogotowia" i
    do klientow od "softu";

> [...]
    > ma tez zadnej powaznej firmy robiacej aplikacje dla www czy systemow win. Bede

    nie rosmieszaj mnie; chcesz powiedziec, ze samodzielna, pojedyncza
    osoba, ktorej wyczyny w programowaniu sa przerywane wyjazdami z
    "pogotowia" i obsluga klientow w sklepie - ze taka osoba jest
    powazna firma robiaca aplikacje ??

    poza tym wydaje mi sie, ze nie masz koncepcji na dzialanie jako
    "powazna firma robiaca aplikacje"; skoro twierdzisz ze takowej
    w Twoim miescie nie ma - a zaloze sie, ze jest; a to i tak bez
    znaczenia, bo przeciez swoich produktow nie oferowalbys chyba
    w "swoim miescie";

    > dysponowal kwota ok 17000 na start. Zalape sie tez na znizke ZUS'u dla
    > otwierajacych dzialalnosc po raz pierwszy.
    > Co o tym myslicie ? Czy mam szanse sie przebic i utrzymac na rynku ?

    mysle, ze mozesz sobie zalozyc dzialanosc "uslugowo-handlowa", ktora
    bedzie polegana na obsludze informatycznej pewnej liczby firm; musialbys
    sobie pojezdzic po miescie i zaoferowac sie malym firmom: obsluga na
    zasadzie "pogotowia" (wezwanie - interwencja); poza tym moglbys tym
    firmom doradzac w zakupach i oferowac poleasingowy sprzet;

    adas;

  • 5. Data: 2005-08-25 12:10:26
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    a ja w odróżnieniu od stokrotki powiem ci - na wszystko mozesz znaleźć
    klienta. zrób sobie rozeznanie, co kto ma, co potencjalny klient potrzebuje
    itp.
    Warto mieć stałą umowę np. z kilkoma firmami jako helpdesk - np. kilka
    małych zakładów którym się będzie opłacało np. opłacić miesięcznie 200 zł za
    to że jak tylko padnie im sprzęt/oprogramowanie to się zgłaszasz. Warto w
    tym momencie napisać tak ofertę, żeby klient widział e wyraźnie więcej
    zapłaci "jednorazowo" i że bardziej mu się opłaca stały serwis. W takim
    serwisie np. ujmij że planowa wizyta 2 razy w miesiącu z wykonaniem zadań
    administracyjnych (backup danych, sprawdzenie logów systemowych, pomoc przy
    płaczniku itp).
    Dodatkowo mając szeroką ofertę - np sprzętową, programistyczną możesz
    pomagać klientom dorzucając np. stronki. moze pójść w stronę hostingu.
    musisz przekalkulować co klientom jest potrzebne, co możesz im zaproponować,
    ile na tym mozesz zarobić i jak bardzo ci się to opłaca

    pozdr
    gro

  • 6. Data: 2005-08-25 12:10:48
    Od: "Wojtek" <w...@p...fm>

    > Co o tym myslicie ? Czy mam szanse sie przebic i utrzymac na rynku ?

    Chyba troche za duzo rzeczy naraz chcesz robic.
    Ale mimo wszystko uwazam ze masz szanse.
    Moze nie zarobisz kokosow ale mozesz sensownie sie utrzymac.

    Powodzenia
    Wojtek

  • 7. Data: 2005-08-25 12:19:41
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <2...@n...onet.pl>
    stokrotka napisał(a):

    > MOże być, ale chyba już nie te czasy.
    > Teraz informatykiem jest każdy.

    Pewnie. Wystarczy że się wie jak Windows zainstalować.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 8. Data: 2005-08-25 12:23:25
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jeremiasz Miedziński [Thu, 25 Aug 2005 11:02:03 +0000 (UTC)]:

    > Mam zamiar otworzyc dzialalnosc gospodarcza.

    Forma? DG, spolka jakas?

    > Bylaby to firma zajmujaca sie uslugami informatycznymi,
    > tzw pogotowie komputerowe dla firm i prywatnych uzytkownikow.

    Jako dzialalnosc glowna? W takim razie zanim zalozysz, zdobadz
    minimum 3-4 klientow i podpisz umowy wstepne. Dopoki nie masz
    klientow, pakujesz sie tylko w koszta ktore nie wiadomo czy sie
    w ogole zwroca, nie warto ryzykowac od poczatku.

    > Oprocz tego wykonywalaby zlecenia o charakterze programistycznym
    > - strony www (php/sql/js), sklepy, aplikacje webowe, aplikacje
    > windows(delphi).

    J/w -- sprawdz porzadnie rynek i potencjalnych klientow. Temat
    dosc sliski jest.

    > Druga galezia dzialalnosci bylby handlel sprzetem poleasingowym
    > - monitory LCD/CRT, laptopy - sprowadzanym z zachodu.

    A to juz jest calkiem ciekawe, zwlaszcza jesli masz jakies tak
    w miare chociaz sensowne dojscia. Sama jakis czas temu szukalam
    i albo oferta do luftu, albo ceny do luftu, albo sprzed do luftu.

    > Bede dysponowal kwota ok 17000 na start. Zalape sie tez na znizke
    > ZUS'u dla otwierajacych dzialalnosc po raz pierwszy.

    No to nie tak zle. Mozesz tez machnac jakis fajny plan i udac sie
    do UP, moze Ci dotacje moznaja?

    > Co o tym myslicie ?

    Mysle, ze tak czy inaczej sam nie wyrobisz. Przeliczyles tez
    koszt utrzymania lokalu -- bo gdzies tym sprzetem handlowac
    przeciez musisz? Masz cos na oku? 1 pracownik to minimum przy
    Twoich planach, tez wliczyles? Zrob solidna kalkulacje.

    Kira

  • 9. Data: 2005-08-25 12:38:13
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    ..ciach[]
    To się nazywa człowiek-orkiestra lub człowiek-samochód = wrzody .

    Skup się na jednej działalności tej która pozowli Ci wejść łatwo na
    rynek,abyś mógł trzeżwo spojrzeć klientowi prze ramię.
    Z tego Co piszesz wynika iż nie masz pojęcia o potęcialnych klientach oraz
    konkurencji .Cóż to za miasto gdzie nie ma "inforamtyków" ? zawsze są tylko
    że robią np. po godzinach na umowy zlecenie i z polecenia zdobywają
    następnych.

    pozdrawiam i proponuje wypić dwa browary i wylać wiadro zimnej wody na głowę
    lub odwrotnie ..
    p.s.
    jakie to miasto ?

    rafal

  • 10. Data: 2005-08-25 12:39:39
    Od: "Koziorozec" <k...@g...pl>

> [...]
    nie
    > ma tez zadnej powaznej firmy robiacej aplikacje dla www czy systemow win.

    Słabo się orientujesz w rynku tych usług!
    W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM ;)))))) - a kuku!
    jest np. firma Brooklyn (http://www.brooklyn.pl/), która robi strony
    internetowe
    i chociaż na szybko widzę tam brak deklaracji typu dtd w źródle strony, to
    reszta wygląda nieźle i na brak klientów chyba nie narzekają.

    Inne - strony www:
    Webring IS - http://switch.pl/web.htm

    A macie tam i firmy tworzące oprogramowanie:
    http://www.tiger.rubikon.net.pl/
    http://www.soft-p.com.pl/

    Na stronie
    http://www.um.piotrkow.pl/piotrkowska_panorama_firm.
    html#KOMPUTEROWE
    masz spis firm w Twoim mieście, gdzie możesz zobaczyć, ile jest firm
    świadczących usługi
    komputerowe i tworzących oprogramowanie.

    Więcej już mi się nie chce szukać.

    Chyba zrobiłeś słabe rozeznanie rynku.
    Nie twierdzę, że nie masz szans się utrzymać, ale pamiętaj, że
    takie bagatelizowanie konkurencji może doprowadzić Cię
    w przyszłości do głębokiego (rozgo)ryczenia ;)))

    Każde takie przedsięwzięcie powinno być poprzedzone tzw. badaniami rynku.
    Nie musisz do tego zatrudniać firmy - użyj własnych narządów (bez
    podtekstów,
    chodzi o mózg - co jest zresztą i tak najseksowniejszą częścią ciała
    człowieka ;)) ).

    Pieniądze, o których piszesz bardzo szybko Ci się skończą i zostaniesz z
    długami.
    Może lepiej zacząć pracować w którejś z tych większych firm?

    --
    Koziorozec